Hebben jullie een dagboek?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Zijn er mensen die een dagboek bijhouden? Zo ja, doe je dat op de ouderwetse manier (met pen en papier) of digitaal?

En waarom en hoe houd je die dagboek dan bij?

Ik vraag dit omdat ik van plan ben een dagboek bij te gaan houden. Wij (mijn partner en ik) hebben de laatste jaar veel meegemaakt. En ik wil dit van me af schrijven.

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik lees mee.. vraag me weleens hetzelfde af..
    Ook al veel meegemaakt en nu komt er waarschijnlijk ook nog ivf aan ;)
    Heb wel vaker gehoord dat het erg fijn kan zijn van je af te schrijven

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja, ik.
    Gewoon op de ouderwetse manier. Ik schrijf niet meer elke dag, maar ik schrijf wel.
    Ik houd het voornamelijk bij om van me af te schrijven en dat ik de dingen niet vergeet.
    Plus eens in de zoveel tijd laat ik het mijn man lezen, dat helpt hem om mij te begrijpen.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb hem nog van toen ik acht was, grote dingen zoals mijn scheiding staan er ook in.

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik schrijf op de computer over onze kinderwens en alles wat we daar rondom mee maken in de mmm.
    Hopelijk kan ik het hierdoor beter verwerken en kan ik het ooit mijn kindje laten lezen..

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee nu niet meer. Vroeger had ik er wel één.

7. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik ben ook wel eens van plan om te beginnen. We maken nu zoveel leike dingen mee. En ik ben bang dat ik dat later niet meer weet. Denk aan leuke uitstapjes, feestjes enz. Het lijkt me super om dat later terug te lezen en aan mijn kinderen te laten lezen. Maar het komt er nooit van om te beginnen...

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaren gedaan, nu gewoon te druk voor :( Ik hou wel de ontwikkeling van de meiden bij in een soort dagboek, 1 keer in de maand schrijf ik een brief, voor allebei 1, in een groot schrift. Misschien vinden ze het leuk voor later.

9. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik heb een gewoon dagboek, waar ik heeeeeel soms nog eens in schrijf. Vooral in periodes als ik niet lekker in mijn vel zit. Dit doe ik al sinds ik 12 ben (ben nu 40 en teruglezen is vaak erg leuk).
    Op internet hou ik ook regelmatig dingen bij. Vooral toen we in de medische molen zaten voor onze kinderen.

10. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dagboek bijgehouden tijdens heel de periode van start voor eerste kindje (heel de IVF periode) tot en met de bevalling.

Had dit op de pc gedaan maar met overzetten naar usb stick is er iets mis gegaan, had tussen door nog wel een aantal keer gesaved maar dus het einde ben ik wegens die fout kwijt geraakt. Dus als ik 1 raad mag geven als je het digitaal doet maak niet 1 maar 2 back-ups ;).

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb 11 jaar lang (vanaf mijn 15e) tot ongeveer anderhalf jaar geleden een dagboek gehad. Toen ik mijn huidige partner leren kennen had ik er (helaas) geen tijd meer voor. Ik ben nu zo druk met school, leren, de baby, het huishouden, de mama én de vrouw des huizes zijn... Het gaat niet meer. Maar oh wat heb ik er soms zin in. Ik heb sinds kort een smartphone en hoop na de tentamenperiode weer eens ouderwets van me af te kunnen schrijven/bloggen.

Schrijven is voor mij een (de!) uitlaatklep.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kennen jullie miscchien goede vragen dagboeken? Dus dagboeken waarin vragen staan die je moet beantwoorden?
    Heb er ooit 1 gehad heette ook vragendagboek maar die zijn niet meer te koop.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik alleen voor mn dochter. Dat doe ik op de pc. Af en toe gewoon een verslagje van hoe het gaat en hoe ze het doet enzo. Is leuk voor later :)

14. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Nee, heb ik echt geen tijd voor.
    Vroeger toen ik 6 was wel :D

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb er tegenwoordig niet veel tijd meer voor maar lijkt me best weer leuk.. Alleen tijdens de zwangerschappen gedaan. Vooral achteraf erg leuk!

16. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    De mensen die dat via de pc doen....doen jullie dit gewoon in Word o.i.d?

17. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit inderdaad gewoon in word gedaan.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja ik houd al een paar jaar een soort van dagboek bij. Het is een babysite, waar ik begon met schrijven over onze vruchtbaarheidsbehandelingen. Daarna de zwangerschap met HG en nu houd ik daar verhalen bij over onze dochter.

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb alleen een dagboek bijgehouden van tijdens ons ICSI traject. Ik vind het een heel mooi waardevol document. Al vind ik het heel moeilijk om terug te lezen ;)

20. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Deed ik wel tot dat mijn man toen nog vriend besloot het te gaan lezen niet prettig en nu schrijf ik zo af en toe op me iPad heb een dagboek ap met code erop staan

Deel Deze Pagina