ervaring prikkelbare darmsyndroom, testen welk eten je slecht verdraagt?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier ook PDS en ik kan vettig eten niet verdragen.

2. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi, ik heb ook PDS. Vastgesteld na de geboorte van onze zoon.
    Ik heb vooral last als ik vet, gekruid/pittig eet. Ook bijv. soorten eten waar je darmen al op kunnen reageren zoals koolsoorten en bananen werken niet positief. Banaan kan ik zelfs beter niet eten, helaas!

Daarnaast eet ik vezelrijk, vooral door dingen met vezels te eten.
    Ik heb een tijdje van die zakjes met vezels gehad van de huisarts, ik moest alleen steeds overgeven door de smaak.
    Daarom nu zelf gerichter vezels gaan eten, en alles bij elkaar helpt wel.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    #23 Betty Barclay, 18 jan 2014
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
    Qua voedselsoorten is het vooral combinaties bij mij: ik kan echt GEEN toetje na het eten verdragen en vooral koude spullen zoals ijs.

Maar het allerbelangrijkste is het tijdstip waarop ik iets eet. Daar zouden jullie ook eens aan moeten denken (veel mensen zien dat over het hoofd).
    Ik kan als lunch prima een pizza wegwerken, maar 's avonds in een restaurant ofzo hoef ik dat echt niet te proberen. Dan krijg ik gegarandeerd buikpijn en buikloop. Dat schijnt te komen omdat net als je lijf ook je darmen vermoeider zijn s avonds.
    Iedereen roept nl altijd "ik krijg het van vet en pittig eten" maar dat roepen ze waarschijnlijk omdat ze dat soort producten vooral s avonds eten.
    Mensen met PDS zouden hun eetpatroon moeten omdraaien: als lunch warm eten en s avonds je darmen niet treiteren en alleen een licht crackertje en een soepje. Dat zou enorme verbetering kunnen geven!
    Bij mij heeft het in ieder geval wonderen verricht en ik vind het helemaal geen opoffering. Natuurlijk lukt het lang niet altijd om tussen de middag warm te eten, maar dan eet ik een dag niet warm. So be it. Alles beter dan die gruwelijke buikkrampen

Ik begrijp overigens wel dat dit antwoord voornamelijk voor de volwassenen met PDS is en een beetje voorbij gaat aan je oorspronkelijke vraag. Sorry! Heb zelf geen kindje, maar wou mijn tip toch meegeven.

4. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hier ook PDS. Ik kan niet tegen prik limonade, geftrituurd eten, pittig eten, witbrood en melk/yoghurt. Ik krijg er een opgeblazen buik van en obstipatie. Verder gebruik ik Forlax. Van die zakjes die je moet oplossen in water.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    bedankt voor alle reacties, nog andere dames die een idee heeft waar je dit kan laten testen. Pittig eten eet mijn dochter niet (eet doorgaans geen warm eten)...... vet eten, eten we ook niet vaak... dus ben benieuwd naar mogelijke testen........

Deel Deze Pagina