Dag dames, Bij deze het vervolg op deel 1, dat intussen al volgekletst is. Dit topic is voor iedereen die wil kletsen over PCOS, ziekenhuisbezoekjes, hormonen slikken of spuiten etc. En natuurlijk ook voor de dames onder ons die, ondanks hun PCOS, inmiddels een geweldig wondertje in hun armen hebben liggen en ons kunnen aanmoedigen om vooral door te gaan in de MMM! Dus klets maar lekker verder, of als je nog niet meegekletst hebt in deel 1, welkom!
Effetjes nog op jullie reageren... marion: succes met de papfles vanavond! Wat goed trouwens dat Nick zich al omrolt! linda: heerlijk he, dat babygebrabbel! Ik zou er uren naar kunnen luisteren geloof ik. saar: het is ook altijd wat op het cb he. Je zult er nooit eens met een echt joepie-gevoel weggaan. Maar wat ik zo lees, valt het toch nog wel mee met Bram. Hopelijk gaat het snel wat beter met de voeding. Hier a.s. vrijdag mijn NOD. Tot vanochtend was ik wel heel tevreden met mijn temperatuur, maar helaas is die dus gezakt. Ach ja, het kan altijd weer stijgen natuurlijk. Ik heb geen klachten of symptomen, dus we wachten het maar rustig af!
Ja dat baby gebrabbel is heel leuk ! het lijkt ook wel of hij iedere dag iets nieuws leert, vandaag was hij weer erg met zijn handjes bezig, in elkaar uit elkaar, (scheel)naar kijken, in zijn mond, komt voor jou ook nog wel een keer hoor Fijn trouwens dat je het nieuwe topic hebt geopend, mischien moet je de anderen een privebericht sturen ofzo dan is hij makkelijker te vinden Ik duim dat je temp omhoog gaat !!
Ik ben er weer bij vooral om mee te lezen nu ik zelf niet meer in de mmm zit. Hopelijk gaat ook dit topic weer een heel vruchtbaar topic worden!! Liefs
Hey lievekes!! Ik heb jullie ook weer gevonden!! Vandaag op mijn werk de laatste werkdag van mijn vriendin (die is ook ontslagen). En 14 december heb ik mijn laatste werkdag. Nog maar 16 dagen naar kantoor dus... met vandaag erbij. Nu weer ff werken, reageer binnenkort wel weer! Heb jullie iig weer gevonden!
Zo, ik heb iedereen een privebericht gestuurd over waar dit topic te vinden is. Althans, ik hoop dat ik niemand vergeten ben. Boefff, mama van Lorena, mexxgirl26, riniti, saar28, Babywens20, marion83, myuna, SuusjeLove en trijntje81. We hebben intussen toch ook al een heel clubje bij elkaar . Mocht ik in het rijtje iemand vergeten zijn dan hoor ik het wel. Saar: komt wel erg dichtbij zo he, bah . Heeft je vriendin wel al ander werk of is ze nog op zoek? Hier blijft het spannend met mijn temp. Vanochtend was die weer iets omhoog, hopelijk blijft ie hoog!
Hallo meiden! Heb jullie gevonden,....later zag ik het prive bericht van Bonita! Bonita, dank voor het openen van het nwe topic! Fijn dat je temp weer omhoog is gegaan,....nod komt al dichtbij! Ik heb wel een goed gevoel voot deze maand,....hopelijk klopt mn gevoel! Saar, Trek je idd niet teveel van het cb aan,....ik ben nu al voor de zoveelste keer naar de huisarts gestuurd. Zelfs zij noemt het het consternatiebureau. Zegt genoeg! Als Bram het verder maar goed doet en hij tevreden is. Volgens mij heb ik gemist dat je ontslag krijgt. Wat naar joh! Ben je al opzoek naar iets anders of blijf je eerst even bij Bram thuis? Marion, hoe gaat het met de papfles en slaapt hij nu op zn eigen kamertje?
hallo dames, ook ik heb jullie gevonden. Nick slaapt nu sinds zaterdag op zijn eigen kamertje en dat gaat redelijk. hij wordt nog steeds iedere 2 uur wakker. vaak kan ik dat dan wel redden met een speen, maar het blijft toch vermoeiend. hopen dat het deze week nog wat beter gaat. die papfles is echt een drama. ik weet niet hoe de andere moeders dat hebben gedaan, maar hij moet het echt niet. we hebben het gisteren om 11 uur geprobeerd, dat ging niet. ik dacht dat het kwam omdat het laat was dus vanavond nog maar een keer geprobeerd maar dan om half 7 ( zijn etenstijd) en weer moet hij er niks van hebben. 2 slokjes en dan duwt hij steeds de fles uit zijn mond. ging het bij jullie ook zo moeizaam de eerste keren? ik ben vandaag ook op het cb geweest en ik moet zeggen ik ga er eigenlijk altijd wel met een rustig gevoel weg. hij was nu gegroeid tot 63 cm en 6600 gr. alleen het hoofdje was even niet verder gegroeid, maar daar hoefden we ons nu nog niet druk om te maken. ook liet hij daar goed zien dat hij niet meer kan stoppen met omrollen. en ik heb advies gekregen over het ritme van Nick (voor zover ze me dat kon geven.) ook zeiden ze tegen mij dat ik al mocht beginnen met hapjes en zo, maar dat mocht de bv niet in de weg zitten. als hij minder gaat drinken bij me moesten we nog even stoppen met de hapjes. maar nu hoop ik van jullie advies te krijgen. hoe kan ik Nick zijn papfles lekker laten vinden. ik vind het nu zo zonde van mijn borstvoeding en ik weet dus nog steeds niet of hij langer gaat slapen op een papfles. wie o wie kan mij hierbij helpen???? ik weet het even niet meer.
Geeft niks, we hebben nog bladzijdes genoeg in dit topic . Ik kan je helaas niet helpen met het probleem met de papfles (vind het soms ook moeilijk te reageren omdat ik er geen verstand van heb), maar ik hoop in elk geval dat het binnenkort beter gaat of dat iemand de gouden tip voor je heeft!
geeft niks bonita, ik hoop voor je dat je deze ronde zwanger bent en dus volgend jaar iets hebt aan de tips die nu gegeven worden ik blijf voor je duimen
Hey marion! Ik zou nog lekker wachten hoor met hapjes.. Tenzij je mannetje dr unteresse in toont. Het cb gaat altijd uit van de norm van fv.. Als je bv geeft is het het beste dat ze dat6 maanden exclusief krijgen. En je mannetje groeid er super op toch?. Jeetje mn dochter die was met 6 maand nog geen zeven kilo En wat betreftde papfles kan ik je niet helpen.. Ik haal echt heel veel info op borstvoeding.com volgens mij wordt daar zelfs aangegeven om helemaal geen pap te geven. Mn dochter ging doorslapen toen ik haar overdag in elk geval om de drie uur voedde.. Is ze overdag voller
Hey myuna! Hoe is het met je mannetje? Hoe groot en zwaar was ie de laatste keer bij het cb? Kan hij ook al staan? Mn dochter kruipt niet maar duwt trekt en rolt zich overal naar toe en wil constant staan! Ook heb ik dr nu op de fiets! Zo schattig! Ze vindthet echt heel erg leuk!
hey Dames, We kunnen er weer tegenaan met dit nieuwe topic ! Marion : ik zou niet weten hoe je nick beter kunt laten drinken.. Bonita.. spannend ! ik zal voor je duimen. Saar ik zou me niet teveel zorgen maken over bram.. vertrouw gewoon op je moederinstinct.. die van het cb hebben altijd wel wat te zeuren... Hier : A.s vrijdag naar het ziekenhuis voor een zaadonderzoek bij mn vriend. en volgende week zou ik ergens mn nod hebben als mijn lichaam het ritme van de clomid aanhoud.. Dus we zullen zien.. weet iemand trouwens hoelang het duurt voor je de uitslag hebt van zo'n zaadonderzoek?
Marion, misschien een stomme vraag...maar heb je wel een andere speen op je fles gebruikt met groter gaatje ? anders krijgt hij de pap er niet doorheen, zal wel denk ik...Rafael heeft het wel eens als er een klontje melk nog voor het gaatje zit dan duwt hij ook de fles er uit, of met wat minder pap beginnen, je heb ook met vanillesmaak dat kan ook nog. Hoop dat je er iets aan hebt.
hoi linda, geen stomme vraag, maar ik heb idd een andere speen voor op de fles. een pap speen. misschien moet ik idd maar even wachten met de papfles en over een week of 2 nog een keer proberen. misschien wil ik te snel. hoe hebben jullie gezien of je kleintje er aan toe is? bij mij gaat alles naar zijn mond, kijkt het eten bijna uit mijn mond, rolt al van rug naar buik. @ trijntje. Ik voed Nick al een hele tijd om de 3 uur. eigenlijk vanaf het begin omdat hij daar zelf om vraagt. en toch komt hij 's nachts voor een voeding. nu vind ik dat niet zo erg, maar dat hij om de 2 uur komt omdat hij wakker wordt en zijn speen wil of iets, dat gaat me een beetje opbreken.
ja misschien moet je dan even wachten idd. Ik geef Rafael ook niet iedere keer pap hoor eigenlijk meer niet dan wel was ook proberen geen moeten. Wat eten betreft wat Nick heeft heeft Rafael ook, wij durven gewoon affentoe geen hap meer te nemen hij kijkt het idd zo uit je mond wij vonden het gewoon zielig dus ben ik begonnen met fruithapje, ach en ook dat affentoe tussendoor, hij heeft zijn fles al gehad als wij aan het eten zijn maar dan heb je gewoon het idee dat hij niet alleen toe zit te kijken, en ze izjn nog maar klein dus je bent best even bezig met 1 lepeltje er in te krijgen ze zijn zo aan het sabbelen nog omdat ze dat gewend zijn dat de helft er meteen weer uit komt en dat probeer je er dan weer in te krijgen en ook daar weer de helft van er uit dus voor je met het 2e lepeltje verder kan.... Ik zou zeggen probeer het gewoon, kijk wat hij er van vind en mee doet.
Nou dat kan ik me voorstellen helemaal als je weer aan het werk bent.. ik heb mn dochter 1 keer laten huilen.. totdat ze in slaap viel.. hartverscheurend maar ik kon niks voor dr doen.. uiteindelijk duurde het nog geen 10 minuten. Ze moet toch zelf in slaap kunnen vallen.. Sinsdien slaapt ze erg goed. Ik ben ook begonnen met hapjes toen ze mij het eten uit mn mond keek.. ik was haar aan het voeden en zelf eet ik dan soms een broodje en ze hield op met drinken om naar mijn broodje te kijken.. Toen was het dus tijd!