Ik heb een superleuk huis gezien na 2 jaar zoeken. Het huis staat voor 280.000 euro te koop, maar wij hebben echt max. 260.000 euro te besteden en dat is eigenlijk al 10.000 euro boven ons budget. Het huis is instapklaar en nog geen 10 jaar oud. Ik vraag me af of 20.000 euro, dat is dus ongeveer 7 %, reëel is? Het huis staat echter nog maar een maand te koop. Ik ben dus erg benieuwd wat de huizenkopers hier van de vraagprijs af hebben gekregen en wat was het openingsbod en hoe lang stond het te koop? Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Wat je sowieso kan doen is het adres naar de kadastertelefoon sms'en. Dan zie je wat de vorige bewoners er voor betaald hebben. Dat is hele waardevolle info voor de onderhandelingspositie. Als ze het 10 jaar geleden hebben gekocht voor 150.000 euro dan zijn ze eerder geneigd om te zakken naar 260.000. Hebben ze het 5 jaar geleden, net voor de crisis gekocht voor 300.000 dan kun je het vrijwel zeker schudden. Uiteraard werkt dit niet altijd zo (je weet nooit hoe wanhopig een verkoper van zijn huis af moet, of hoeveel eigen geld ze hebben), maar het geeft een goede indicatie. Ons huis stond 2 jaar geleden te koop voor 460.000 en we hebben het gekocht voor 409.000. Binnen een week nadat het op de markt verscheen.
Vergeet sowieso niet k.k erbij te tellen he.. Verder geen idee, lijkt mij een flink bedrag maar wie weet!
10%, in ons geval 30.000 er vanaf gekregen, 2 jaar geleden. We hebben ons huis uiteindelijk onder hun oorspronkelijke koopprijs en onder de taxatiewaarde gekocht. We hadden het geluk dat ze er snel vanaf wilden en zijn op 20% onder de vraagprijs begonnen met bieden.
Zo dat is een hoop eraf. Ja het huis is in 2007 gekocht en ook gebouwd. Dat was dus net voor de crisis toen de huizenprijzen op de top zaten. Dat van die kadastertelefoon is inderdaad heel handig, maar wat ik me afvraag met een nieuwbouwhuis, zou die prijs het met of zonder badkamer/keuken zijn? Want die nieuwbouwhuizen zijn meestal casco tegenwoordig, maar je kan met de bouw natuurlijk van alles meefinancieren. En is die prijs dan met of zonder de meerwerken?
Ik denk dat tussen de 5 en 10% best reëel is! misschien zijn ze heel blij dat ze zo snel een gegadigde hebben. Als je niet snel belangstellenden hebt kan het wel eens heel lang gaan duren.
Ons vorige huis hebben we in het begin van de crisis gekocht voor 162.000 ipv de 189.000 die ervoor gevraagd werd. Nu moest deze meneer er ook echt vanaf en wilde hij graag aan een jong stel verkopen ipv aan de aannemers die erop afkwamen. Ons huidige huis hebben we afgelopen jaar gekocht voor 325.000 ipv de vraagprijs die op dat moment gevraagd werd; 420.000.. Dit huis stond echter al 7 (!) jaar te koop en ze waren ooit gestart met een vraagprijs van 6 ton.. (wat nooit iemand ervoor zou geven hoor, ook niet in de goede tijd, die prijs sloeg nergens op). Beide huizen waren echter behoorlijk bouwvallig op het moment dat we ze kochten en moest heel erg veel aan gebeuren..
Wij hebben vorig jaar 7.000 euro van de woning eraf gekregen. Meer kregen we écht niet voor elkaar. Wij hebben het gekocht voor 179.000 en de vorige bewoner had hem rond 2007 gekocht. Dus vast veel meer voor betaald ook.
Ons huis voor de crisis gekocht, niets eraf gekregen. In het weekeinde dat deze in de verkoop kwam kreeg de makelaar al veel mailtjes en op maandagochtend vele telefoontjes Tijden zijn in 7 jaar veranderd.
We hebben ons huis in een goede tijd gekocht. vraagprijs was 249.000 en hebben hem gekocht voor 222.500 gaat om een ruime 1 gezinswoning in een goede wijk.
Jaar of 8 geleden hebben we ons huis gekocht en we hebben toen 0,7 % eraf gekregen. Het was al een scherpe prijs, en een gewild huis in de periode dat er nog geen crisis was. ook waren we de eerste kijkers en hebben het huis direct gekocht ik geloof dat het huis toen 3 dagen in de verkoop stond.
Ons huis hebben we vorig jaar gekocht voor 15000 onder de vraagprijs (stond voor 285000). Eerst 260000 geprobeerd maar er was duidelijk nog interesse. Dus maar ineens 270000 en het was van ons
Instapklaar twee onder 1 kap huis, vraagprijs 189500, taxatie 181000, ze hebben het zelf voor 185000 gekocht jaar of 7 terug, wij krijgen in feb de sleutel voor 179.000
Hier 10% van de vp eraf gekregen. Stond voor 160 en gekocht voor 145. Was in de goeie tijd 8 jaar terug
Heerlijk huis waar we zo in konden , vraagprijs 259 gekocht voor 216 De vorige bewoners wilde graag weg ivm met scheiding .
Nou ik heb dus zo'n sms gestuurd naar het kadaster, maar ik krijg dus bericht terug dat het adres niet gevonden is. Jammer!
Werkt ook niet als de eerste eigenaren nog steeds de eigenaar zijn. Zie je topic nu pas, anders had ik t je al gemeld. Wij hebben 8 mnd geleden een (eenmalig) bod op n huis gedaan. 12% onder de vraagprijs. Vonden wij heel redelijk. De mensen hadden al wat anders en t stond 2 mnd te koop. Er waren bijna geen andere gegadigden. Ze vonden het echter veeeel te weinig. Inmiddels staat t nog steeds te koop en al een half jaar leeg. Ze zijn nog geen 2% in vraagprijs gezakt. Nooit meer wat van ze gehoord... Blijkbaar hebben ze echt een bedrag in hun hoofd wat ze minstens moeten halen (financieel zitten ze er warm bij). Het geld loopt nu natuurlijk elke maand ook weg want de lasten lopen door. Onbegrijpelijk vinden wij