Hallo dames, Ergens rond september/oktober 2014 (exacte datum weet ik niet) ben ik gestopt met de pil, om te ontpillen. Ik heb t ca. 10 jaar geslikt. Voorheen had ik overigens ook een onregelmatige cyclus, maar niet zo lang. Vanaf 10 november ben ik mijn cyclus bij gaan houden. Pas op 20 december ben ik weer ongesteld geworden, een cyclus van 39 dagen. Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n volgende menstuatie, zit inmiddels al op dag 58.. Ik ben niet zwanger. We willen nu voor de eerste ronde gaan, maar duurt allemaal erg lang. Is het raadzaam om een afspraak te maken bij de ha, of eerst nog even afwachten tot maart/april? Ik heb de laatste paar dagen ovulatietesten gedaan, geen eisprong (ik hoop natuurlijk ook dat die inmiddels al wel geweest is). Ik slik foliumzuur en ben van plan over te gaan naar multivitamine waar de foliumzuur ook in zit. Groetjes
Je kan altijd eens te rade gaan bij de huisarts. Dat kan nooit kwaad hè. Ik heb in dezelfde periode van onzekerheid gezeten (zie handtekening). Na die drie maanden zonder ms had ik een afspraak met de gynaecologe, en zij wil ook pas verder onderzoeken na 6 maanden proberen. Het is nl. helemaal niet zo vreemd dat je cycli helemaal niet logisch zijn. Het is héél vervelend, dat wel, en niet iedereen is daarmee "gezegend"
Heel vervelend dat wachten! Ik weet er alles van, zie handtekening. Ik heb na 3 maanden met de ha gebeld om te vragen wanneer ze het tijd vond om te komen. Ik moest het toen nog 2 weken geven. En toen kreeg ik een kuurtje primolut. En dat heeft het bij mij wel weer op gang gebracht. Veel sterkte met wachten!
Dank voor jullie reacties! Ik wacht het nog eventjes af en neem anders in maart contact op met de ha.
Ik zou het ook nog even aankijken. Het 1e jaar heb ik ook cyclussen van 9 weken gehad. Na een jaar werden ze pas iets regelmatiger, 5-6 weken (met uitzondering van de cyclus waar ik nu in zit, die wordt weer erg lang). Mijn ervaring is dat je wel gewoon zwanger kan worden met lange cyclussen! En artsen doen niet snel iets. Succes!
Hallo, ik snap je helemaal. Ik heb ook 2x een lange cyclus gehad en dat wachten is erg vervelend. Op een gegeven moment de HA gebeld voor info. Kwam gewoon door het ontpillen omdat ik al zo'n 10 jaar aan de pil zat. Maar het kan je zo onzeker maken. Waarschijnlijk wordt het na een tijdje wel wat regelmatiger.
Hé, Nu proberen om zwanger te worden is inderdaad geen enkel probleem, je hoeft niet persé te wachten tot je menstruatie eraan komt, heeft mijn HA me ook verteld... Ik ben ook enige tijd voor we begonnen gestopt met mijn pil om alles wat op gang te laten komen. Vroeger had ik erg regelmatige cyclussen en nu na de pil heeft zich dat blijkbaar ook snel hersteld... Ik begrijp wel dat het heel moeilijk is om zo lang te wachten hoor, mijn eerste cyclus was nog niet zolang als de jouwe, maar ik werd er zelfs gek van! Naar mijn idee kan je gewoon proberen om zwanger te worden en dan zien wat het geeft...krijg je al dan niet een menstruatie of wordt je zwanger. Bij twijfel of ongerustheid, zeker contact opnemen met je huisarts, maar die doen idd niet snel iets... Toen ik stopte met de pil heb ik ook gevraagd hoe lang het zou gaan duren, kon blijkbaar wel tot een half jaar duren...maar dan zou het toch echt wel op gang moeten komen! Ik nam de pil trouwens ook al 9-10 jaar, dus op zich is dat bij iedereen toch nog verschillend, daar moet je je zeker niet op vastpinnen!
Hallo Denise, zelf ben ik sinds november gestopt en nog niet ongesteld geweest. Wel heb ik met 11 weken de huisarts gebeld voor advies. Mijn huisarts vroeg wel of ik even langskwam, maar op het consult zelf kon ze niet zoveel voor me doen. Ze wilde met name even weten of het beeld van vroeger 'afwijkend' was. Ik moet nu nog wachten tot mei (dan is het een half jaar) voordat ze verder willen kijken. Ze willen ook je lichaam de kans geven om zichzelf te herstellen van het jarenlang anticonceptie gebruiken. Wel heel frustrerend is het! Ik zou trouwens wel even de huisarts bellen voor advies. Wie weet staan ze er iets anders in dan mijn huisarts en dan zijn ze ook gelijk op de hoogte van je kinderwens. Heb je ook buikpijn/het gevoel dat het moet komen? Caroline
Bedankt voor alle reacties! Inmiddels door middel van ovulatietesten mijn ei gevonden, vermoedelijke NOD is woensdag! Dus hoop dan ongesteld te worden (of een positieve test natuurlijk ). Ben erg benieuwd... Tot nu toe niet het idee dat mijn ongesteldheid er aan zit te komen..
Doe ik! Vandaag beetje roze / bruinige afscheiding.. Denk dus dat de rode duivels er aan komen helaas .
Hi! Vervelend allemaal zo'n lange cyclus! Ik ben half November gestopt met de pil na deze bijna 15 jaar geslikt te hebben. Gelijk na 4 dagen de normale ontrekkingsbloeding gehad en daarna pas na 70 dagen ongesteld geworden.... Nu zit ik inmiddels op dag 39 van mijn cyclus en nog steeds geen spoor van ongesteldheid. Vorige week een testje gedaan, maar die was negatief. Voel natuurlijk van alles, maar kennenlijk hoort dat erbij...Hopelijk wordt ik snel ongesteld....Denk ik toch maar ga starten hierna met ovulatietesten. Zo vervelend dat wachten.... Iedereen succes met zwanger worden!
Bij mij net het omgekeerde, 12/1 laatste pil, 16/1 ontrekkingsbloeding, en intussen 2 heel korte cyclussen van 21 (ongi 6/2) en 22 dagen (ongi 28/2). Mijn gyn zegt dat de pil (en de zwaarte van je pil) helemaal geen invloed heeft, na 2 dagen niet meer nemen sturen je hersenen sowieso je hormoonhuishouding terug aan en zou je terug je menstruatie moeten hebben zoals voor het pilgebruik (bij mij was dit idd zo). Had je toen ook al lange cyclussen?
Erg vervelend die lange cyclussen. Je gaat zo snel denken dat er iets mis is. Bij mij duurde het ook heel lang voordat mijn cyclussen een beetje normaal waren (zie banner). Gun het wat tijd, het komt vast goed. En als je je te veel zorgen maakt, gewoon de huisarts bellen .
Padmee inderdaad lang een onregelmatige cyclus! Ik ben denk ik al een half jaar gestopt met de pil, hoop dat mijn cyclus nu in ieder geval korter is.. Slik nu teunisbloemolie, ben benieuwd of dat goede invloed heeft!