Onderhoud speeltuin, wie is er verantwoordelijk? Zoveel zwerfafval namelijk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Carlien, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    De speeltuin bij ons in de straat/ 1 huis verderop is echt niet meer normaal, zo smerig! Overal ligt vuilnis, onder de bosje, maar ook gewoon in de speeltuin.

Aan de prullenbak die overvol zit hangt een plastic tas die natuurlijk ook overvol is. Het is echt absurd. Het is van de kinderen zelf, maar ook van volwassenen heb ik het idee. En dit gaat al maanden zo, dit stimuleert volgens mij vandalisme. Graffiti en nagellak zitten nu ook op het bankje/ glijbaan.

Is het de bedoeling dat de buurt dit zelf opruimt? Snap namelijk niet dat de gemeente dit zo op laat lopen. Het is zo jammer, want de speeltuin is net 5 jaar geleden zo mooi aangelegd. :(

Wil het wel aanpakken, maar heb geen idee hoe.. Vanmiddag heb ik nog geen 5 min. in de speeltuin gezeten, vind dit namelijk geen fijne/ veilige omgeving voor mijn kinderen meer. Dit is het eerste jaar zo extreem, woon hier nu 7 jaar.

Heb vanmiddag wel de gemeente proberen te bellen, maar die zijn alleen 's morgens te bereiken. En ik weet dus niet eens of dat wel nut heeft.;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Is de buurtpreventie er niet bij jullie in de buurt?

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij is dat een zaak van het groenbeheer van de gemeente. Kan zijn dat ze door vakantieperiode te weinig mensen hebben om alles goed bij te kunnen houden.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Dit moet je idd melden bij de gemeente en dan zorgen zij er voor dat het wordt opgeruimd en - als het goed is - dat er regelmatig toezicht plaatsvindt op die locatie.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Gewoon de meldlijn van de gemeente bellen of mailen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik altijd de buiten beter app, heel handig, kan je ook een foto erbij doen en wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Idd de gemeente bellen.

Ik ruim zwerfafval altijd zelf op, kleine moeite.

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Als er hier een daar wat ligt wel, maar dit is echt niet meer hier en daar. Het stinkt zelfs. Vanavond met de buren gepraat, die op de speeltuin kijken. Die hebben er helemaal last van, zij zei ook van zelfs al komen ze van de gemeente dan zitten en roken ze maar wat, het is echt niet normaal. Misschien zijn foto's inderdaad wel slim, kunnen ze ook niet na het opruimen ontkennen wat er lag. Ga er vanaf nu maar op letten dan.

En morgen toch maar even bellen, heb ook al gedacht.. Ze hebben van deze stad zo'n fb pagina, voor het geval de gemeente geen actie onderneemt.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, is ook zo frustrerend zulk soort dingen.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Bijna alle buren ruimen zwerfafval op, we houden het samen bij.
    We hebben 1x per jaar een wijk schoonmaak ochtend, we gaan dan met zeker de helft van de wijk opruimen, ook de kinderen helpen en worden aan gesproken over vuil, denk dat dat wel scheelt.

Ik denk dat ik mij een verkeerde voorstelling vaak van jou bende, aangezien je zegt dat het stinkt, ik kan mij daar niets bij voor stellen haha

Succes!

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Dit ja!
    Heb t al meerdere keren gebruikt, ook voor kapotte straatlantaarns en kapotte speeltoestellen in de speeltuin. Ik vind het ideaal!

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Komen ze natuurlijk net vanmorgen de speeltuin schoonmaken;). Het ziet er in ieder geval beter uit, maar de prullenbak zit nog wel vol. Misschien heeft er nog wel iemand geklaagd?? Het liep ook echt de spuigaten uit!

Gelukkig had ik dus nog niet gebeld.. :)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lagen een keer een paar open gescheurde vuilniszakken op het speelpleintje, ik heb het gemeld bij de gemeente en een dag later werd alles al opgeruimd. Ik zou dus je gemeente eens bellen! Ik snap dat zeniet iedere dag komen, maar in principe rijdt groenbeheer hier wel wekelijks rond om vuilniszakken uit de prullenbakken te halen en ik zie ook regelmatig mensen afval uit de bosjes halen etc.

Deel Deze Pagina