zonnebrand creme

Discussion in 'De lounge' started by Snne, May 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Vanmiddag heb ik bij de Lidl zonnebrand crème gekocht voor mijn zoontje factor 50. Een tube kost bij de Lidl 3 euro nog wat... Van de week was ik bij de kruidvat en keek daar bij de zonnebrand crèmes en deze kosten daar wel 15 euro of meer van nivea etc... Ik vind goed insmeren wel belangrijk maar ik vraag me af of die van de Lidl nou net zo goed is als de dure van nivea of andere dure merken. En is het nou echt waar dat je het na een jaar kunt weggooien omdat de werking dan niet meer goed is?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik koop sowieso elk jaar nieuwe zonnebrand, meestal de protect en bronze van nivea. De goedkope zonnebrand werkt bij mij niet zo goed.

3. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

Jun 29, 2012
    471
    6
    18
    Female
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ja ik ben ook wel benieuwd naar de creme van de Lidl.. maar als Talvi al aangeeft dat zij merkt dat de goedkopere niet werkt, durf ik eigenlijk niet goed. Is niet voor mezelf, maar voor de kleine namelijk en ik wil niet dat hij verbrand... Hij is nu overigens 11weken oud, is er speciale creme voor baby's of welke kan ik het beste nemen voor zo'n kleintje?

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Moet je even in 'Baby en dreumes' kijken, daar loopt er een topic over.

5. mamavan2

mamavan2 Actief lid

Jan 29, 2011
    315
    0
    0
    Het beste is biologische zonnebrand, zonder chemische rommel. Lovea bijvoorbeeld, verkrijgbaar bij de Etos o.a. Het is wat duurder maar je doet er superlang mee! Maar weinig mensen weten wat voor chemische troep zonnebrandcremes bevatten..dit wil je toch niet op de huid van je kindje? Ik voel me er in ieder geval een stuk beter bij nu ik die goedkope rommel niet meer gebruik. Nivea kids is ook verb
    eterd, zonder parabenen en parfum.

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier ook Lovea. :)

7. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Tuurlijk werkt die van de lidl ook alleen zal je deze misschien een keer extra moeten smeren.

8. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wat kost dat dan lovea? Weet je ik vind het altijd zo zonde kocht voorheen altijd nivea maar ik moet altijd wel een halve fles weggooien (voor mezelf dan) want ik gebruik echt niet zo'n hele flacon per zomer. Echt zonnen doe ik niet. En meestal ben ik altijd net aan het werk als het eindelijk eens zonnig is.
    Daarom koop ik liever een kleine verpakking maar dat is er dus bijna niet. Ik wil best wat meer ervoor betalen maar dan wil ik niet aan het eind van het jaar een halve fles duur spul weg moeten gooien haha

9. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL

Zo goedkoop vind ik de meeste "rommel" zoals jij het noemt niet hoor haha... Ja die van die Lidl is goedkoop daarom heb ik het ook gekocht. Wij hebben niet zoveel te besteden en dan is ff 20 euro voor zonnebrandcrème waar ik dan ook waarschijnlijk de helft nog is van weg moet gooien best veel geld!

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Van de Lidl vind ik echt rotspul. Als je het aan je handen hebt en je komt per ongeluk in je ogen heb je ècht een probleem. Je gezicht ermee insmeren is absoluut geen optie, het fikt echt in je ogen als het er per ongeluk in komt. En die kans is best groot ivm zweten en zwemmen enz..

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij kochten ooit echt hele goedkope bij de etos.
    Merkloos in een roze tube.... Want we hadden het A la minute nodig en er was even geen keuze.
    Maar dat spul werkte verrassend goed op mijn spierwitte blonde baby :)

Nu meestal die blauwe kindernivea of die project & bronze van nivea.
    Denk dat het ook beetje uitproberen is wat echt werkt want ik verbrand regelmatig ook met zonnenbrandcreme maar deze werkt bij mij zelfs in een lage factor prima.
    En die zonnenbrandgel van de Hema (die vorig jaar niet meer in het assortiment zat! Grrr!!) werkte ook altijd heel goed.

Overigens... Ik gooi nooit de fles weg eerlijk gezegd.

12. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Die van de Lidl was ooit als beste getest!
    Nu weet ik natuurlijk niet welke andere 'kandidaten' bij die test zaten. Vast niet de hele dure merken.
    Maar ik geloof niet dat het rotzooi is!
    Wij waren vorig jaar in Italie en daar smeerde 'iedereen' met de zonnebrandcreme van Lidl. Dat viel ons allemaal op!

13. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik dacht dat je zonnebrand wel nog een jaar later kan gebruiken alleen dat dan de werking terug loopt. Dus dat factor 50 dan geen 50 meer is. Ik smeer gewoon mijn oude flessen leeg hoor! Doe er nooit langer mee als 2jr maar voor het voorjaarszonnetje werkt het nog prima.

Share This Page