Vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel80, 2 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel80

tinkerbel80 Geblokkeerd

19 dec 2017
    58
    6
    8
    Vrouw
    Ik heb een vriendin waar ik veel mee om ga. We hebben veel dezelfde interesses en ik vind het altijd gezellig als we elkaar spreken. We hebben ook vaak even contact met elkaar.

Er is maar 1 ding waar ik een beetje mee zit. Ze koopt heel vaak cadeautjes voor me. Ook wil ze mij vaak trakteren bv dagje weg. Ik voel me wel een beetje bezwaard omdat ze zo veel voor me doet. Ook zegt ze vaak dat ik veel voor haar doe en dat ze mij een lieve vriendin vindt.

Ik vind het een hele lieve meid. Maar ben niet gewend dat iemand zo aardig voor me is. Ik vraag me af of dit gewoon wel klopt of gebruikelijk is.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat heb jij dan een ontzettend lieve vriendin! Zo'n vriendin moet je koesteren en ze koesterd jou ook, ze zegt dat je een lieve vriendin bent en laat dat behalve in woorden ook zien met dagjes weg en cadeautjes. Ook al zou jij misschien ( dat is even een aanname) minder cadeautjes geven, blijkbaar " geef" jij haar weer een hele hoop andere dingen die belangrijk voor haar zijn.

rums vindt dit leuk.
  3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Heb je dit topic niet kort geleden ook al geplaatst? Stonden daar geen bruikbare tips in?

LolaBloem en bozoe vinden dit leuk.
  4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Je boft met zo’n vriendin. Maar als je je ongemakkelijk voelt vanwege de cadeautjes en het trakteren zou ik dat wel met haar bespreken. Als het voor je gevoel de vriendschap ongelijkwaardig maakt is dat ook niet fijn. Maar ik denk dat dit gewoon haar manier is om te laten zien dat ze je waardeert en dat is natuurlijk wel heel fijn.

5. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Dit komt me idd ook bekend voor..

LolaBloem en Manque vinden dit leuk.
  6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit topic heb je in december ook al eens geplaatst.
    Het kwam me al bekend voor! Heb je toen niets aan de reacties gehad?

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Misschien kun je er over in gesprek om een soort van grens te stellen. Wat is voor jou acceptabel en wat gaat je echt te ver? Mijn beste vriend is ook nogal scheutig met cadeaus geven en dingen voor mij betalen. Ik geef het aan als ik iets echt teveel vind, maar verder wet ik dat hij het zelf wil om mij te helpen. Hij verwacht er ook niks voor terug.

Persoonlijk vind ik het alleen maar heel lief, zeker wanneer ze dat doet zonder verwachtingen.

Deel Deze Pagina