Makkelijk te installeren autostoeltje

Discussion in 'Met je kind op pad' started by Baileyy, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,634
    1,443
    113
    Welke groep 1 autostoel is makkelijk te bevestigen in een auto zonder isofix?
    Wij hebben zelf een base en de Maxicosi Pearl hierop gekocht. Achteraf had ik een achteruitkijkend autostoeltje wel willen hebben, maar we hadden de family base al en mijn man vond het te ver gaan om alles in te wisselen.

Maar nu voor de oppas zoeken we een tweede stoel. Zij hebben een oudere auto zonder Isofix. Maar de stoel moet echt makkelijk te bevestigen zijn. Ik heb al eens gezien dat ze bij hun andere kleinkinderen de gordels er niet goed in hadden. Of de stoel op de passagierstoel aan de voorkant hadden. Of de stoel los op de bank hadden gezet.

Dat wil ik absoluut voorkomen dus moet de stoel zo makkelijk mogelijk te installeren zijn. Ook omdat de stoel alleen de oppasdag in de auto komt te zitten.

Ik hoop op jullie tips!En gebruikerservaringen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    De stoelen gaan bijna allemaal op dezelfde manier vast. Gordel erdoor en vast en de borst gordel door een klem.
    Maar eerlijk? Ik zou die stoel er elke keer zelf bij ze in de auto zetten. Dsn weet je zeker dat hij goed staatAls ze hem ook wel eens los op de bank zetten dan zou ik die mensen echt niet vertrouwen daarin. Sterker nog, ze mogen helemaal niet met mn kind rondrijden;)
    En met een stoel voorin, zou ik geen probleem hebben,

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,634
    1,443
    113
    Ja dat zelf erin zetten ga ik ook doen.
    En ze niet met hem laten rond rijden..tja zou ik ook zeggen, helaas ligt het niet zo simpel. Maar dat roep ik zelf ook hier thuis. Maar als ik er niet bij ben weet ik niet wat er gebeurt.. Daarom moet de stoel zo makkelijk mogelijk te installeren zijn.

Als ik nu kijk naar de autostoeltjes hoe je moet bevestigen met spanbanden e.d. Dat vind ik er niet makkelijk uitzien.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Met spanbanden:(
    Bedoel je gewoon de gordels? Dat is een makkie en in 1 minuut gedaan. Gordel achter de zitting/rugleuning door trekken (dus door de stoel) en in de gordel klikken. Borstgordel door klem, gordel aantrekken en klaar. Eerlijk gezegd ken ik geen makkelijkere manier.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Je zegt dat je graag een achterwaartse stoel had?

Joie Stages is een achterwaartse, en heel gemakkelijk te installeren. Het gaat op dezelfde manier als een groep 0 stoeltje.

Je kan deze bestellen op Rear Facing Toddlers - Rear Facing Toddlers

Deze stoel zal hier waarschijnlijk over een paar maanden ook komen!

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    De kiddy auto stoel. Is met een kussen voor zich wat je vast zet met de gewone auto gordel

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou isofix installeren. Wij hebben zelf isofix beugels in onze auto gemonteerd, het is werkelijk een kwestie van 2 torx schroeven aan te draaien als je de bank omhoog geklapt hebt. Het meeste werk was nog het rubberen dopje wat in de voorgeboorde isofix gaten in de auto, te verwijderen. Kijk eens onder de bank, vlak onder de rugleuning, of daar 2 rubberen dopjes zitten, bij de zitting. Dan kan je bij de dealer zo isofixbeugel bestellen ( 20 euro ) en een torx sleutelset ( 14 euro ) bij de bouwmarkt en schroeven maar! Qua veiligheid kan je dan niet meer twijfelen!

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113

isofix is toch een kwestie van hebben of niet hebben in je auto? of kan je dat dan toch nog later erin maken?

9. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sommige auto's hebben de mogelijkheid dit achteraf nog te installeren. Echter niet alle auto's zijn daar af fabriek geschikt voor gemaakt. Dat is een kwestie van navragen bij je merkdealer.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113

sorry lees het nu pas! maar thnx. ga ik eens navraag doen.
    ene auto wel namelijk en andere auto niet....;)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder

Share This Page