ervaring roosvicee laxo

Discussion in 'Voeding' started by missm, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missm

missm Bekend lid

Mar 12, 2012
    931
    123
    43
    sinds kort zijn we overgestapt op flesvoeding 2.Nu geef ik al enige tijd en 3 scheppen standaard en 3 scheppen omneo in verband met te harde ontlasting. Nu wil ik eigenlijk van de omneo af en kijken of het probleem valt op te lossen met roosvicee laxo. Is er iemand die hier ervaring mee heeft. En hoe gaf je de roosvicee dan en hoeveel en hoe vaak en ook structureel? Ze drinkt al wel water uit een tuitbeker maar de hoeveelheid is niet noemenswaardig.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij geven het sinds het zindelijk worden (ging haar ontlasting ophouden) om het niet te hard te laten worden... Maar ja, dan heb ik het wel over een heel andere leeftijd.
    Ze krijgt hier 1 of 2 bekers per dag.

Op die leeftijd zou ik dan toch nog de voorkeur geven aan de omneo, óf extra water bij de fles, óf theelepel olijfolie door de fles of door haar warme hap.
    Geef geen onrijpe banaan, maar juist hele rijpe. Gebruik volkoren producten (brood, pap, rijst, pasta etc)...

Maar misschien hebben anderen wel meer ervaring op die leeftijd met roosvicée laxo??

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het echt niet geven aan een baby van 6 mnd.

Dan liever laxerende bijvoeding: pruimen, peer, veel zomerfruit..
    een scheut olijfolie toevoegen aan haar avondeten, en extra water geven in haar fles.
    Je kunt tussen de flessen ook een beetje kamillethee geven, dat is ook goed voor het buikje.

Share This Page