Voorweeën :(

Discussion in 'De bevalling' started by BZD, Jan 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Even klagen...

al weeeeken last van voorweeën. Ok misschien nu 2,5 week ofzo. Eerst alleen ‘s nachts, steeds vaker ook overdag. Baby hoeft maar te schoppen of harde buik. Ik hoef met mijn peuter maar naar de supermarkt of weeïg/menstruatiekrampen gevoel. o_O

Ik wil bevallen!!

Ps enig idee hoeveel ontsluiting jullie al hadden na al een tijd voorweeën?

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Zo herkenbaar. Bij beide 3 weken voorweeën gehad. Zo niet fijn.

Bij de oudste bleef ik steken op 1 cm. Toen het doorzette (bij allebei braken eerst mijn vliezen) duurde de bevalling nog geen 4,5 uur.

Bij de 2e had ik de laatste week 2cm ontsluiting. Die bevalling duurde 1,5 uur.

Heel veel sterkte. Nog heel eventjes, dan mag je je kleintje in je armen houden.

3. Marria

Marria Actief lid

Jan 6, 2015
    182
    42
    28
    @BZD ik leef helemaal met je mee. Heb precies hetzelfde! Ik weet niet hoeveel ontsluiting ik heb (als ik die uberhaupt heb) het mag nu gewoon wel komen.
    Mijn dochter kwam met 40+6. Het kan dus nog even duren...maargoed het kan ook vanavond...you never know.
    Succes...❤
    we zijn er bijna...dat in iedergeval

4. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik had ook wel last van voorweeen en vond ze best dragelijk volgens mij. Toen braken me vliezen na een dagje. Eenmaal in ziekenhuis (20min later) bleek ik 4cm ontsluiting te hebben en dat was nog allemaal heel dragelijk dus volgens mij gewoon vooorweeen. De echte weeen waren hel. Laat me daar niet aan denken :cry:

5. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Hier ook al 3.5 week voorweeen.. heb nu sinds ong 2 weken 2 cm ontsluiting..
    We wachten af, meer kunnen we niet doen.
    Succes alvast!

6. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Hopelijk is het al voorwerk aan het doen inderdaad, bedankt voor alle steun. T is allemaal niet superindragelijk, maar zou zo graag weer eens nachtje doorslapen!

Volgende week vruchtwaterecho, maar al bij het voelen vandaag (eigenlijk vandaag uitgerekend, banner klopt niet helemaal) zei ze, die heeft het zeker niet te krap.

Morgen volle maan, wie weet :D

Haver11 likes this.
  7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon zien als warming up. Je lijf is alvast aan t oefenen en jij kan alvast je ademhaling oefenen :)

Hopelijk begint t snel! Nog max 14 dagen moet je maar denken :)

8. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Dat is zeker waar! Voor 14 feb hebben we een kindje <3

9. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

Oct 27, 2016
    946
    614
    93
    Female
    Hier hetzelfde! Nu sinds twee weken met enige regelmaat voorweeën. Ook ik wil zo graag dat het eens doorzet! Vrijdag zal ik gestript worden als er nog niks gebeurd is dus ben heel benieuwd of het überhaupt al iets gedaan heeft. Ben bang dat de verloskundige zegt dat alles nog potdicht zit. Vorige week had ik ook nog veel ruimte in mijn buik, deze week is het vruchtwater al wel iets afgenomen...

10. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

May 5, 2014
    1,974
    1,599
    113
    ik ben nog niet zover als jij, maar heb ook echt al voorweeen.. vorige week donderdag naar zh geweest voor ctg en een inwendige echo aangezien ik mijn slijmprop kwijt ben sinds vorige week Dinsdag en ze zag dat het bij mij aan het verstrijken is... dus die voorweeen doen wel degelijk wat, succes nog even

11. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

May 1, 2017
    554
    187
    43
    Female
    Ik ook!!! En de laatste dagen komen ze nu ook overdag...laat maar komen ben er klaar voor. Vrijdag weer controle. Hoop dat ze dan wil.strippen

12. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    hoe is het met iedereen? Al bevallingen?
    Hier gisteravond (deel) slijmprop denken te hebben verloren. Was met douchen down under aan het schoonmaken en trok er een flinke wittige, dikke slijmdraad vandaan (sorry).
    In de nacht weer af en aan een beetje weeïg, maar weer niks doorgezet :$.

13. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Hier uiteindelijk 1 febr bevallen van een dochtertje!

Ik had woensdag de hele dag krampen en voorweeen. ( verloor idd ook heel veel slijm met afvegen ) maar dat was al een paar dagen.

Snachts schrok ik wakker van hevige weeen, en na anderhalf uur is onze dochter geboren.
    Ik hoop dat het bij jullie snel door gaat zetten!

BZD and Sammetje83 like this.
  14. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

Oct 27, 2016
    946
    614
    93
    Female
    Hier nog niks hoor. Toevallig ben ik gisteren ook de slijmprop verloren maar buikpijnen/voorweeën heb ik al een paar dagen niet meer gehad. Ik voel wel sinds gisteravond heel veel druk van onder.

15. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

Oct 27, 2016
    946
    614
    93
    Female
    Weet jij al een "einddatum"? Tot wanneer ga jij doorlopen voordat je wordt ingeleid?

16. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Gefeliciteerd! En wat snel!

Haver11 likes this.
  17. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Heb ook die druk onderin zeg maar.
    En tja ik weet nog t nog niet. Dinsdag strippen, als geen effect, dan donderdag weer. Als dan geen effect dan zaterdag vliezen breken. Of ik moet het geduld kunnen opbrengen om door te blijven lopen tot na 42 weken. (Ben overigens 2 dagen korter dan banner, as dinsdag 41 weken precies)
    Ik bekijk het nu maar echt per dag.

18. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Hier ruim een week iedere nacht regelmatige en pijnlijke voorweeën gehad. Die toch wel iets gedaan hebben denk ik want de bevalling verliep heel soepel.

BZD and BakingSoda like this.
  19. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Dan hou ik dat maar aan als positieve vibe!! :thumup:
    Ik ga er gewoon voor vannacht :roflmao:

Manderijntje and BakingSoda like this.
  20. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

Jan 23, 2014
    1,168
    1,332
    113
    Positieve vibe was bij mij trouwens ver te zoeken. Ik riep al dagen dat ik vast een kerstkindje zou krijgen. (Was begin augustus uitgerekend)

Het lijkt alsof het moment van de bevalling nooit gaat komen, zeker als die stomme pijnlijke weeën je -alweer- uit je slaap hebben gehouden. Maar als dat moment eindelijk dan daar is en je er achteraf op terugkijkt denk je; dat viel best mee. Veel sterkte iig!!

Share This Page