help mijn lijstje aan te vullen (trouwen)

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zoals al eerder verteld gaan wij dus eindelijk trouwen (11 jaar samen en 6 jaar verloofd). gisteren een datum geregeld voor ondertrouw en een optie genomen op de trouwdatum. het wordt nu allemaal echt.

we gaan trouwen zoals het er nu naar uitziet op 14 juni 2013.

wat moet ik allemaal regelen en wat moet ik zeker niet vergeten. wat ik nu op me lijstje heb staan.

-ondertrouw (gratis)
    -trouwdatum
    -trouwzaal inc benodigde papieren trouwen en trouwboekje (500)
    -kleding (jurk, pak en kindjes) (1000)
    -feestzaal inc drank(2000)
    -trouwboeket en corsages (heet dat zo) (100)
    -bedankjes (glitterzakjes met hartsnoepjes en kaartje) ( 50)
    -uitnodigingen (100)
    -versiering (100)
    -taart/gebak (100)

we hebben op de trouwerij ongeveer 30 gasten en op het
    feest tussen de 60 en 70. we willen alleen familie uitnodigen waarmee we echt contact hebben en ons dierbaar zijn. net zoals onze vrienden. we trouwen smiddags in het gemeentehuis en hebben daarna dus savonds een feest. hoor je tussendoor je gasten te vermaken? of bijv mee naar huis te nemen voor een borrel?
    wij willen het budget zo laag mogelijk houden. zo ga ik een jurk halen uit een oude collectie (scheeld 80%) en vriend combineerd merk met non merk.
    feest wordt gehouden in een cafe of zaal en wordt uitgekocht (vaste prijs p.p.)
    eten wordt gedaan in buffetvorm
    versiering wordt simpel, rode loper voor de deur en op de tafel een gewichtje met een rode hartballon. tafels krijgen een wit tafelkleed.
    dj zijn we nog niet over uit. hebben een goede vriend met een leuk prijsje voor een fijne avond dus als we hier een accoord voor krijgen doen we dit erbij.
    ipv taart wil ik cupcakes gaan doen.

wat mis ik aan me lijstje wat ik absoluut moet regelen.

alvast bedankt

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb er de ballen verstand van, maar misschien een trouwauto?

3. MHR

MHR Actief lid

17 mei 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    en fotograaf en gastenboek ofzo?

4. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wat ik mis is:

- trouwauto
    - fotograaf / dus ook een locatie om foto's te maken

Wij zelf hadden aparte bedankjes voor de getuigen/ceremoniemeester/chauffeur(was familie)

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Kapper + proefkapsel? Fotograaf? Auto? Make-up?

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ringen!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    aaaahhhhh pfff krijg spontaan schrik van wat er nog bij komt kijken.

natuurlijk de make-up en haar. wat gaat zoiets kosten?

trouwauto, ook zoiets. even rondzoeken of we een vriend hebben met een mooie auto :)

fotograaf. die wil ik wel een goede maar niet al te duur. wat zou ik kwijt zijn voor wat trouwfotos op lokatie?

gastenboek. goed idee. is toch een leuk aandenken.

lijstje wordt langer en de kosten steeds hoger. dat wordt schipperen al zou max 1000 euro op ons budget nog net gaan.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    o ja ringen hebben we nagevraagt. laten we maken bij de goudsmith. laten maken is goedkoper dan kant en klaar kopen en zijn voor een setje 750 kwijt.

9. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Missende dingen zijn al benoemd volgens mij, nog wel een tip: soms is het goedkoper om de drankjes per stuk te betalen, maar dan moet je even rekenen. Drankjes incl. Is vaak ong 6-7 per persoon, lang niet iedereen drinkt zoveel op een avond. Als je een feestlocatie op het ook hebt moet je even vragen hoeveel drankjes er bij de incl. Prijs inzitten en wat losse drankjes kosten.

Ik zie in je lijstje geen prijs staan voor het buffet of heb je dat bij de feestzaal in begroot? Dan is 2000 wel laag volgens mij.

10. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wij zijn in september 2011 getrouwd en hebben onze ringen bij een juwelier weg. We waren €402 kwijt voor een setje. Ze hebben namelijk bij een juwelier ook budget ringen.

11. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wij waren voor 75 gasten en 15 daggasten met het eten en dan de feestzaal met hapjes en onbeperkt drankjes €1600 kwijt dus €2000 wil makkelijk.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Duizend euro voor een pak, pakjes en jurk is ook denk ik aan de krappe kant?

Ligt er even aan of je nieuw of 2e hands gaat.

Mijn jurk kon ik overnemen van een bekende en ik betaalde daarvoor 350 euro.

Mijn man droeg een pak van 150 euro.

Kan dus wel hoor..

Ligt eraan of je voor nieuw wilt en uitgebreid of niet..

Wel leuk he, alles zo organiseren.

Heb je al trouwkaartjes gedacht?

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Fotograaf hoeft niet duur te zijn Misschien goede vriend/familie/kennis? Make up kan eventueel vriendin doen?
    Hier is het ook lowbudget trouwen
    Bij ons is het:
    - gratis trouwen ( kosten totaal 35 euro)
    -ringen (150)
    - lokatie( Dorpshuis in totaal 320)
    - jurk heeft mijn moeder betaald en bruidsjurkje van dochter (mijn jurk kosten nog geen 200 Jurkje van dochter 50 )
    - pak hebben schoonouders betaald
    -Make-up doet een vriendin
    - haar doet getuige
    -fotograaf is oom van mn verloofde dus dat is huwelijkscadeau
    -trouwauto op buurtlink oproep gezet en nu 2 auto's voor 100 euro..

Zie je? er valt genoeg op te bedenken ;)

Veel plezier met de voorbereidingen ;)

Edit: alles waar je trouw voor zet word duur ;)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder betaald buffet :D en 2000 is ruim berekend. waarschijnlijk gaat het 30 pp kosten keer 60 is minder dan 2000 :D

15. Bri

Bri Niet meer actief

Qua regelen mis ik de getuigen.
    Kost niks (behalve misschien een cadeautje, sommige bruidsparen doen dat), maar je moet ze wel op tijd vragen en benodigde papieren in orde maken.
    Ben niet getrouwd, wel een keer getuige geweest. Volgens mij hadden ze een kopie van mijn paspoort nodig toen ze in ondertrouw gingen.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb 2 kapsters in de familie. misschien dat ik hun om een gunst ga vragen of in ruil voor het kado.

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Wij hebben trouwens het trouwpak van mijn man bij de C&A gehaald, hebben ze ook prachtige pakken.
    Ik had mijn jurk gehuurd want je hebt hem toch maar 1 keer aan.
    Auto+chauffeur was mijn oom (ook nog een oldtimer ook)
    Fotograaf was een goede vriend.
    En wij zijn ook gratis getrouwd in het gemeentehuis, enige nadeel was dat dat alleen op woensdag kon.

Owja wil je ook muziek 's avonds, bandje of dj/drive in show?

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    getuigen zijn we nog niet helemaal uit maar moeten inderdaad opschieten. voor mijn partner is het makkelijk. hij kiest zijn broertje en zusje. ik heb 4 zusjes en wil er daarvan 2 kiezen. het worden of de jongste of de oudste. toch wil ik niemand over het hoofd stoten. mijn oudste zus heeft bijv 2 kinderen die er bij zullen zijn. kies ik mijn zus als getuigen dan heb ik de kans dat mijn nichtje van 3 gaat huilen om mama als ze als getuigen moet spelen. zusje onder mijn is altijd net een 2ling van mijn geweest en nu nog. dat ik haar niet kies is dus bijna not done. dan heb ik nog de 2 jongste die weer 2 handen op een buik zijn. kies ik er maar een van dan kan dit misschien wel tussen hun in gaan staan en dat wil ik ook niet. pffff misschien ieder maar een getuige dat maakt het allemaal veel makkelijker. dan ben ik er uit maar moet mijn vriend weer gaan kiezen tussen zijn broer en zus. lastig

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik had mijn trouwjurk nieuw op maat gemaakt helemaal naar mijn wensen op internet gevonden, ik was 350€ kwijt.

Weet niet of die site nog bestaat, maar gewoon ff goed rond kijken of er zoiets op internet is.

20. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    En hou je je jurk de hele dag aan? Of doe je iets anders aan 's avonds?

Deel Deze Pagina