ZZP'er (thuis) en arbeidsongeschiktheid verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 28 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoi dames,

    Inmiddels draait mijn bedrijfje alweer 1,5 jaar. Ik ben zzp'er, 28 jaar, grafisch ontwerper vanuit huis.

    Ik kreeg laatst als advies om me toch te gaan verzekeren voor wanneer ik bijv. arbeidsongeschikt word.

    Mijn vraag is; zijn hier meer zzp'ers die vanuit huis werken (weinig risico) die nog redelijk jong zijn? Waar zijn jullie verzekerd en hoeveel zijn jullie per maand/jaar kwijt aan premie?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden
     
  2. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Zulke verzekeringen zijn heeeeel duur en de vraag is wat doe je precies?
    Kan je na een botbreuk nog werken of als je in een rolstoel?
     
  3. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Die verzekeringen zijn inderdaad heel duur, je verzekerd je tot een bepaald bedrag, bij arbeid ongeschiktheid krijg je vaak maar een klein bedrag en moet je je verzekering ook blijven betalen!
     
  4. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    #4 Trirani, 28 apr 2016
    Laatst bewerkt: 28 apr 2016
    Vanwege het kostenplaatje en dat wij niet afhankelijk zijn van mijn inkomen, hebben we besloten dit niet te doen.

    Ik richt mijn (werk)leven in als zzp'er vanuit huis (buiten vergaderingen en klantafspraken etc. om), omdat we een autistische zoon hebben met verstandelijke handicap. Naschoolse speciale opvang is er, maar niet tot na kantoortijden. Tevens kost dat mijn mannetje ook nogal wat aan energie, dus we zijn er niet mee gestart voordat hij ruim de 5 jaar oud voorbij was. En bouwen langzaam op, naar onze behoefte en afhankelijk van zijn welzijn.