IUI eigen cyclus: positieve verhalen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by flower78, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Hallo allemaal,

Ik weet dat over dit onderwerp veeeeeel is geschreven, maar weinig in 2014 ;) Ik ben 36 jaar jong, sinds juli 2011 serieus bezig voor een wondertje maar helaas nog niet gelukt...Allebei zijn gezond verklaard (alle onderzoeken gehad). Afgelopen maandag heb ik mijn eerste iui in eigen cyclus (zonder hormonen) gehad. Sperma was niet optimaal (zelf geklust zaterdag:D): 1 miljoen na opwerken, maar de gyn heeft het toch gedaan...Wie o wie zit in hetzelfde schuitje en wil meeschrijven? Zijn er meiden die na 1e keer zonder hormonen wel zwanger geraakt? :p

2. mamavanbinte

Jan 8, 2014
    12
    0
    0
    n.v.t
    Zuid-holland
    Hoi,

Wij beginnen deze maand ook met IUI.
    Ik zit nu op dag 2 van mijn cyclus en begin over 9 dagen met ovu testen.

Spannend voor jullie,hoop dat het raak is. :D

3. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Dank je wel mamavanbint😄jullie ook succes! Ook zonder hormonen?

4. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    wij doen in april iui. hoor morgen of het met of zonder hormonen gaat zijn. en zoiezo met donor zaad want wij zijn 2 vrouwen ;)

5. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    @Denanja: spannend..Hopelijk is het met 1x raak :)...in je handtekening zie ik dat jullie over 4 maanden gaan trouwen..Wat leuk :) Alvast gefeliciteerd..Hopelijk ben je dan een beetje zwanger ;)

6. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    jaaah dat is ook de rede dat we pas half april beginnen met iui... heb mn jurk al en wil niet hoogzwanger zijn zeg maar.
    Hopelijk mag t bij ons allemaal eerste keer raak zijn :)

7. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    Hoi hoi. Ik heb in 2010 1e lui met hormonen gedaan en follikel metingen en niet zwanger. Maand erop zonder hormonen in eigen cyclus dmv van mijn eigen gevoel (voel mijn ei altijd) en ovulatie test voor zekerheid en zwanger! Dochtertje is nu 3. Nu deze maand na lang proberen weer gestart met iui en weer zonder hormonen en op mijn eigen gevoel. Ben benieuwd. Nog een week wachten.....

8. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    @denanja: jaaa, dat hoop ik ook voor jullie 😊
    @gillian: wat geweldig dat het bij jullie wel gewerkt heeft...hopelijk gaat het deze keer ook lukken? Ik heb echt heel erg moeite met het slikken en spuiten v medicijnen en hoooooppppp dat het zonder wel lukt!...

9. Lelie28

Lelie28 Actief lid

Apr 19, 2008
    228
    0
    0
    Zonder hormonen met iui helaas niet zwanger geworden. Met hormonen wel. Bij ons was er ook niks aan de hand. Hopelijk is het gauw raak.

10. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    @leili: o wat leuk😄hopelijk lukt het bij ons ook!

11. raglottie

raglottie Actief lid

Feb 7, 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja :D. Eerste iui gelijk raak. Heb alleen 1 spuit Pregnyl gezet anderhalve dag voor inseminatie.

12. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook :D 1ste IUI zwanger, enkel spuit pregnyl geplaatst! Na opwerking 8,5 miljoen zwemmertjes ingebracht :)

13. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    @Raglottie en Ilse: wat superrrrr zeg meiden! Dat het in 1 keer raak was bij jullie geeft mij ook hoop😁 iui was afgelopen maandag maar ik voel al dat mijn ongi aankomt (lage rugpijn, gevoelige borsten, licht misselijk)...ik hooop het zoooooooooo dat het maar niet komt!!!!!

14. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 week na de IUI voelde ik af en toe pijnsteken in mijn onderbuik. Daarna werd ik eigenlijk verkouden en toen ik moest hoesten had ik vaak braakneigingen. De dag van mijn positieve zwangerschapstest had ik voortdurend het gevoel dat ik ongesteld ging worden! Maar dit was dus niet zo ;) veel succes!!!

15. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    @Ilse: ik ben heel blij voor je dat je nu zwanger bent! Geniet er van:) sinds 2011 ben ik al zo vaak door mijn eigen lichaam voor het gek gehouden waardoor ik het gewoon niet meer kan vertrouwen..Ik probeer mijzelf geen hoop te geven (gezien het aantal zwemmers die aan de lage kant was: 1 miljn..) en blijf het afwachten...Maar hoop blijf ik stiekem wel houden....

16. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is het beste wat je kan doen, realistisch blijven! Maar sowieso zit je ermee in je achterhoofd hé!
    Duimen omhoog!

17. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    ja, ik heb mijzelf beloofd om niet eerder dan 15 dgn na IUI te testen..Hier 8 dgn na IUI: geen signalen, geen gevoelige borsten of misselijkheid..maar wel lage rugpijn (wat ik normaal 1 week vóór mijn NOD heb), dus ik bereid me al mentaal voor op een normale menstruatie ;)
    En hoe gaat het met de meiden die ook hiermee bezig zijn?

18. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    Hier nog 6 dagen te gaan (na 1e iui 10-2) voordat ik het mag testen...gaat het ons nu lukken? ...voel echt helemaal niks...te rustig!!!! En hoe gaat het meiden met jullie?

19. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Hier ook een positief verhaal!!
    Na 5 iui's op eigen cyclus en alleen pregnyl een gezonde dochter gekregen
    Succes en het is niet altijd even makkelijk.
    Zeker niet als er veel geluksvogels bij zitten waarbij het gelijk de eerste keer lukt......vaak lukt het niet de eerste keer.
    Veel succes en hopelijk lukt het gauw

20. flower78

flower78 Bekend lid

Feb 12, 2014
    540
    9
    18
    lilmomo: positieve verhalen doen mij altijd goed. Ik ben blij voor jullie dat het bij jullie wel gelukt is. Hoe lang waren jullie ermee bezig (totaal)? En was er bij jullie wel/geen oorzaak gevonden waarom het niet lukte? In je banner zie ik dat jullie voor een tweede gaan. Super leuk en spannend! Hopelijk lukt het deze keer ook :) over geluksvogels gesproken: ik maak mij er niet zo druk om! de ene heeft meer geluk dan de ander, toch? Ik hoop alleen dat wij ook ouders mogen worden.

Share This Page