Onze dochter is nu al vanaf woensdag aan de diarree. Sorry voor het onsmakelijke, maar d'r ontlasting is breiïg en wordt naarmate de dag vordert steeds dunner en slijmerig. Ze lijkt er niet ziek van, wel is ze al een aantal dagen uit d'r hum. Wat zouden jullie doen? Aankijken of toch even naar de HA? Onze zoon heeft toen hij een jaar was in het ZH gelegen met het Norovirus en was doodziek, flink uitgedroogd. Nu is onze dochter er nog lang niet zo er aan toe, maar je houdt 't wel in je achterhoofd aangezien het toen heel snel ging. Van gezond mannetje naar doodziek kind wat niet weer wakker werd. Graag hoor ik jullie meningen. Liefs Puck.
Ik zou morgen de ha bellen en vragen wat hij/zij aanraadt; even langskomen of nog even aankijken. Mijn huisarts doet dat soort dingen vaak telefonisch, dan geeft hij aan waar ik op moet letten en wanneer we wel langs moeten komen, vibd dat zelf wel erg prettig; weet ik ook waar ik aan toe ben en zit ik niet 'te vroeg' bij de ha, maar ook zeker niet te laat. (Nu klinkt het alsof ik wekelijks met de ha bel, in realiteit 2x gebeld en de eerste keer kwam hij even thuis langs (toen was ze 3 weekjes oud en neusverkouden), de tweede keer had ze spruw en schreef hij meteen medicatie voor.)
@Andrea85, het vervelende is dat onze eigen HA er niet is en we naar een vervanger moeten en die kent haar dus helemaal niet en ook haar voorgeschiedenis niet. Maar het is misschien idd beter om morgen maar eens even te gaan bellen.
puck ik zou inderdaad even de ha bellen morgen, dan kan de vervanger wel kijken of hij je wilt zien of niet.
Mn zoontje van 3,5 heeft toevallig vandaag overgegeven en heeft dunnige stinkende ontlasting. Achteraf is hij al vanaf vrijdag niet zo lekker, maar hij is verder wel vrolijk en heeft praatjes. mn dochtertje van 1 heeft een tijdje terug ook hele vieze ontlasting gehad, wat je zegt: slijmerig ook. Ik was echt bang voor een een of andere infectie ofzo, maar achteraf bleken het tandjes te zijn!! heeft wel een dag of wat aangehouden.
Mijn zoontje van 2 heeft dit toevallig ook gehad. Was een tijdje uit zijn hum, maar niet echt ziek. Wel dunne ontlasting, meerdere keren per dag, inderdaad steeds iets dunner. Nu heeft hij één dag geweigerd om te eten, diezelfde nacht flinke koorts gehad en daarna was het weer over. Geen idee wat het was. Als jij je zorgen maakt, zou ik sowieso even de huisarts bellen voor advies.
Nu vanavond had ze ook wat verhoging en kletsnat van het zweet. heb toch de HAP maar even gebeld. Volgens de assistente kunnen ze er niets aan doen. Er is niets voor voor die kleintjes alleen een paracetamolletje. Mocht ze de fles gaan weigeren of ook nog gaan spugen dan moeten we weer contact opnemen. we kijken het dus nog maar even aan.