Beste iedereen, Mijn dochter van 2jaar en een maand zegt opeens geen papa meer (noemt hem bij zijn naam) en ook geen opa meer. Ze is bij mij erg aanhankelijk , echt een blok aan mijn been. Is dit normaal rond deze tijd? 's-nacht huilt ze ook en dan roept ze mama mama. pffffffffffffffff. Groetjes Martine
Wij hebben die aanhankelijke fase eerder al gehad, maar inderdaad toen wilde ze ook alleen maar mama. Nu (half jaar later) trekt ze steeds meer naar haar papa toe. Ze is wel altijd papa en opa blijven zeggen. Ik denk dat dat even een fase is en dat ze dat binnenkort vanzelf wel weer gaat zeggen.
Hier ook ongeveer een week of 2 gehad dat alles 'mama' was als we samen waren. Als papa de papadag had ging alles wel gewoon goed, maar als we samen waren moest ik haar dragen, uit bed tillen et cetera. Was bij ons echt een (korte) fase... Kan best vermoeiend zijn inderdaad
kinderen tot 4 jaar hebben een hechtere band met de moeder dan met de vader. Het kan fases hebben maar het kan ook zo zijn zoals onze gup dat ze zich beter hecht aan 1 persoon. ZIch daar veilig bij voelt omdat ze zeer onzeker is.