Hcg/progesteron-waarden

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door snemy, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snemy

snemy Lid

2 mrt 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en zit met een vraag waar je op internet best weinig over vind. Ik wist niet goed in welke topic ik deze vraag moest stellen dus hoop dat het niet erg is dat ik deze hier plaats...

2 weken geleden (14/02) heb ik een miskraam gehad na 6 weken, nu maandag (29/02) onderzoek gehad bij de gyn om te checken of alles mooi proper was. Dit was het geval en een mooie cyclus was al terug op komst. Ze vermoedde dat ik zo rond de eisprong zat en ongeveer binnen 2 weken (13/03) mijn maandstonden zal krijgen. Ook is er bij deze afspraak bloed geprikt om te checken of al het HCG uit mijn bloed was, zij vermoedde dat deze ondertussen wel op 0 zou staan. In ieder geval kon ik de dag nadien al bellen voor de resultaten.
    De volgende dag wist zij mij telefonisch te vertellen dat mijn HCG nog iets van een 13 was en dat mijn progesteronwaarde schommelden rond 1.
    Nu weet ik dat de progesteronwaarde eigenlijk pas een week na de eisprong mogen gemeten worden en dit is in dit geval dus gebeurd op of rond de dag van de eisprong zelf.

Nu was mijn vraag; is 1 een normale waarde voor de dag op of de dag vlak na de eisprong?
    We hebben ons namelijk ook niet ingehouden dus wieweet :)
    De gyn zei alvast dat ik nu gewoon moet afwachten tot binnen 2 weken, komen mijn maandstonden niet, dan wordt het terug bloed prikken :)

Alvast bedankt voor de antwoorden! X

2. Vleermuisjesss

Vleermuisjesss Niet meer actief

Hallo! Wat jammer van je miskraam.. Hopelijk is het de volgende ronde raak! Veel succes!
    Ik zat toevallig gisteren ook op internet rond te neuzen, heb dit kunnen vinden:

follicular 0.48 - 4.45 nmol/L (folliculaire fase)
    mid-luteaal 14.12 - 89.13 nmol/L (ovulatie fase)
    luteal 10.62 - 81.28 nmol/L (luteale fase)
    post-menopausal < 2.32 nmol/L (na de menopauze)

Dus volgens dit scherma zou je met waarde 1 voor je ei moeten zitten. Weet het natuurlijk niet zeker!

Misschien heb je hier ook iets aan: https://www.freya.nl/kinderwens/starters-in-het-medisch-circuit/laboratoriumwaarden/

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het blaasje waar een eitje uit is gekomen, produceert progesteron, dat is dus pas na je eisprong. Dus het klopt/is goed dat je progesteron nu bijna 0 is :)

4. snemy

snemy Lid

2 mrt 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Vleermuisjesss en Snoopy 1979,

Bedankt voor jullie antwoorden, zo ben ik toch ook weer wat zekerder over hoe dat net zit! :)

Groetjes! X

5. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat zolang je hcg nog boven een bepaalde waarde is, je nog geen eisprong kunt krijgen. Weet niet welke waarde dat is, maar dacht boven de 5.
    Overigens heel vervelend van je miskraam.

6. snemy

snemy Lid

2 mrt 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, dit las ik ook al bij sommige sites, het vervelende is dat ik dan ook weer veel ervaringen lees van vrouwen die zelfs met een HCG van 40 na een miskraam een gezonde eisprong hadden. Dus het is bij iedere vrouw anders denk ik. Ach moest het toch niet zijn komen er nog genoeg kansen :)
    In ieder geval bedankt voor je antwoord! X

Deel Deze Pagina