Ik heb drie items verkocht op marktplaats. Bij elkaar weegt het. 350 gram. Kan ik dit in een plastic tas, die dichtgetaped is met een adreslabel versturen met postzegels? Ik dacht van wel, maar ik weet het niet zeker. Een doos is toch ruim drie euro duurder.... Wie kan mij hier antwoord op geven?
Het kan in een plastic tas, maar het kan niet door de brievenbus, dus er zal wel een pakketzegel op moeten á 6,75.
Jahoor dat kan wel als het door de brievenbus past. Zou hem wel extra goed tapen als je geen envelop pakt. anders kan het mis gaan en de inhoud verdwijnen.
Nou ik heb een tijdje geleden ook iets via MP gekocht (een broek) en de verkoopster heeft het toen ook via brievenbus post verstuurd. Het paste net in de brievenbus zei ze.. Ik wachten en wachten. Onderzoek gestart bij PostNL. Pakket gevonden, bleek al ruim een week bij het sorteercentrum te liggen want volgens PostNL was het pakketje te groot en zou dus niet door de brievenbus passen. Pas er dus mee op. Bij een twijfel geval kan je het beter via pakketten dienst versturen.
Hier bij de bruna hebben ze een meetbrievenbus. Ze halen hem daar doorheen. Past hij mag hij op brievenbuspost zo niet als pakketpost.
Kleertjes die ik verkoop verpak ik ook in een zak. Die tape is helemaal dicht en gaat mee met pakketpost.
Je kunt gewoon in een zak dingen versturen als pakketpost hoor! Ik heb ooit een grote vuilniszak vol gekregen van iemand gewoon via de pakketpost. Kost gewoon 6,75 als je onder de 10 kilo blijft.