Hey dames, Ik ben met de eerste IVF/ICSI gestart en had vorige zondag mijn punctie waaruit men 6 eicellen heeft gehaald. Vandaag ben ik gebeld dat er twee eicellen rijp waren, 3 in een tussenstadium en 1 heeft men weggedaan. Er zijn echter nog geen voorkernen te ziet bij de 5 eicellen die men heeft bevrucht dmv ICSI. Mijn wereld stortte in... Ze zei wel dat er nog 50 % kans is dat er toch nog celdelingen plaatsvinden en ze zal mij morgen terugbellen. Heeft iemand dezelfde situatie meegemaakt en alsnog een tp gehad van een embryo? Kan dit verholpen worden door een andere hormonenkuur? Of een verhoogde dosis? Iemand hetzelfde meegemaakt en toch de volgende ronde bevruchtingen? Het lijkt me een slechte uitkomst met weinig of geen oplossingen... Ik hoop dat ik het mis heb... Ik hoop dat er mensen zijn die me hoop kunnen geven... Alvast bedankt!! Nog even vermelden dat er tot nu toe geen probleem bij ons is gevonden...of misschien nu wel...
ik kan je niet helemaal helpen want sta nog middenin onze eerste icsi poging. bij ons wel bevrucht maar geen celdeling geweest bij de eerste 3 die ze gevolgd hebben. ik krijg volgende week tp van een van de overgebleven 4 cryos. omdat de eerste 3 allemaal niet door deelde heb ik niet veel vertrouwen in de resterende 4 we gaan dan ook bespreken ze allemaal eruit te halen en te zien of er eentje t gaat doen. hier ook nog heel spannend dus. bij ons weten ze niet waar t aan ligt... ze denken verkeerde match, wij maken gebruik van donor zaad.... de volgende icsi zal dan ook met ander donorzaad zijn.
Dat is rot nieuws zeg, sterkte. Als het delen al achter loopt, biedt het vaak geen goede uitgang voor een sterk embryo. Heb je je AMH waarde weleens laten checken? (Eicelvoorraad) Dit doen ze in Nederland niet, maar in Dusseldorf wel. Voordat je een heel lang traject voorzet in Nederland, wellicht toch een overweging om in Gent of Dusseldorf verder te gaan. Daar zijn ze veel verder dan in Nederland en doen ze meer onderzoeken. Dan weet je ook waar je aan toe bent, voordat je jaren nog in de MMM zit. Mijn eicellen zijn niet meer goed, ondanks toch elke keer wel 2 goede bevruchtingen (wel B-kwaliteit). Maar na 8 terugplaatsingen gaan we niet verder met mijn eigen eicellen. Door Dusseldorf weten we nu wel waar we aan toe zijn en hebben we ook alles uit de kast gehaald. Succes en nogmaals sterkte.