Ja dat is ook waarom ik weer bij de cardioloog moet lopen. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen...de afspraak is nu voorlopig afgezegd omdat het een mk werd.. Ik merkte wel dat ik na de ablatie veel minder moe ben dan al die jaren ervoor..ook al wist ik niet dat ik er al jaren een hartritmestoornis had ..
heb ook een chronische hartaandoening, en sinds de operatie in 2009 ritmestoornissen voornamelijk boezemfibrilleren en ook nog wat andere wisselende ritmestoornissen er doorheen. ik heb hiervoor na meerdere cardioversies uiteindelijk ook een ablatie gehad. mijn hartslag is daardoor erg traag ( vaak onder de 50) geworden.. en ben een half jaar klachtvrij geweest. helaas komt het zo nu en dan toch weer terug, niet meer continu en achter elkaar door , maar de ablatie heeft niet 100% het gewenste effect gehad. maar omdat het nu zo nu en dan en redelijk wisselend is doen ze er nu op dit moment niks aan en kijken we het aan. gebruik, inspra, furosemide (plastabletten) en bisoprolol. ik mag altijd bellen als ik denk dat wat wat is heb een free call card.
Wensdroom Dankje voor je antwoord! Jammer dat het niet het gewenste resultaat heeft gehad. Wel laag hoor 50.. Zou er verder echt geen optie zijn om je te helpen of kunnen ze alleen met medicatie dingen doen? Nou dames, ik mag net na mijn vakantie bij de cardioloog electrofysoloog komen om een electrofysologisch onderzoek met daaropvolgend een eventuele ablatie ge bespreken. Ik heb het al goed met mijn eigen cardioloog besproken maar die voert het niet uit, het moet gebeuren in een academisch ziekenhuis hier in de buurt. Wel werd er gezegd dat mochten ze dit bij mij gaan doen er een grote kans is op een pacemaker ivm de plaatst waar ze moeten branden. Hoe hebben jullie het efo onderzoek en de ablatie ervaren voor de mensen die dat al eerder hebben gehad? Hebben jullie dit ook onder lokale verdoving gedaan? De cardioloog gaf aan dat ze het liever niet onder narcose doen.. Hier zie ik best tegen op als ik pijn heb en of onrustig wordt moet ik bewegen en dit kan absoluut niet tijdens het onderzoek.
de laatste keer dat ik bij de cardioloog was zei hij dat we t even aankeken, soms heb ik ze nl wel en soms dus ook niet, en zolang het niet weer een continue ritmestoornis is helpt er volgens hen weinig. ik heb begin volgende maand weer een controle staan dus ga t zeker weer bespreken. de ablatie zelf heb ik met alleen een kalmeringstabletje gedaan. je moet iets kunnen aangeven dus idd narcose mocht niet. en t geen ze plaatselijk verdoven is je lies waar de katheter naar binnen gaat verder niet. ik vond de ablatie vreselijk, het branden deed erg veel pijn blij mij. tot 2x toe pijnstilling gehad daarvoor tijdens de ablatie. en ik had tot weken erna het gevoel dat het brandde op de borst. ook was ik daarna echt even helemaal niet goed, vanwege de dus ineens lage hartslag. die soms zelfs maar 40 was. in de tussentijd opgelopen tot ong. tussen de 45 en 5o maar vele hoger is hij niet vaak. en ik heb vanuit mijzelf ook nog al eens een lage bloeddruk dat samen zorgt voor geen prettig gevoel. mijn ervaringen zijn niet de beste, toch zou ik het zo weer doen, als ik een nieuwe ablatie mocht en de kans groot was dat het zou werken..