Koh Samui/Ko Pha Ngan in augustus

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zoe123, 11 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Iemand ervaring hier mee?
    Meerdere malen geweest maar altijd in de periode december-mei…
    Augustus is natuurlijk regenseizoen, maar ik begrijp dat deze kant van Thailand de
    beste papieren heeft, mooi weer, begin van de avond af en toe een plens bui..
    Ben benieuwd!

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Ik ben er in augustus 2004 geweest... Idd elke namiddag gedurende een uur of 2 een regenbui - maar daar waren we op ingesteld dus gingen we op die momenten even een strandbar in voor een cocktail :p.
    Het is er sowieso lekker warm - ook tijdens het regenen - en zonnig, dus alles droogde redelijk snel op dus hebben ook nog vaak genoeg op het strand kunnen liggen. Koh Samui en Kho Phangan waren de afsluiter na eerst 2 weken rondgetrokken te hebben in Thailand. Geland in Bangkok en dan vervolgens Ayuttaya, Sukotai, Chang Mai en dan het vliegtuig op naar Koh Samui. Weet niet of het nu nog zo is, maar het blijft in mijn ervaring het meest ongelooflijke vliegveld dat ik aangedaan heb (maar ik werk wel niet voor een luchtvaartmaatschappij ;)). Gewoon een rieten afdakje met een lugage belt...

Youtan en Zoe123 vinden dit leuk.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 12 nov 2021
    Laatst bewerkt: 12 nov 2021
    Dank voor je antwoord!
    Wahaaaa ja de banaan als ticket is het enige dat ontbrak, en dat treintje :roflmao:
    Super, ik heb er zin in, heb vandaag geboekt.
    Het is afwachten natuurlijk hoe de boel zich gaat ontwikkelen in Azië/Thailand.
    Ik kan gelukkig onze tickets kosteloos annuleren dus mocht het niet doorgaan dan zien we dan wel weer.
    Maar ik hoop dat het gaat lukken want heb er zin in en de kinderen ook.
    :)

Youtan en Kwek vinden dit leuk.
  4. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    966
    445
    63
    Vrouw
    Gaaf hoor, ik ben jaloers!
    Wij zijn drie jaar geleden met onze kids ruim twee weken naar Thailand geweest en ook vijf dagen naar Koh Samui. De laatste twee weken van augustus.

We hebben maar twee keer een flinke regenbui gehad en dat was in Bangkok ‘s avonds en in de buurt van de Erawan watervallen ‘s avonds. Op Koh Samui in die vijf dagen geen regendruppel gezien! Dus je hoeft echt niet elke dag regen te hebben als het meezit

Veel voorpret toegewenst!!

Kwek en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wij zijn in die tijd ook in Thailand geweest, oa de eilanden die jij noemt. We hebben echt prima weer gehad, enkele keer een plensbui maar wel gewoon lekker warm. Kun je ergens onder een overkappingkje zitten met een drankje of een boek. Maar meestal prachtig weer.

Ik was toen trouwens 4 maanden zwanger, gingen we backpacken zonder reisplan, met een minirugzakje zodat we op de scooter konden rondtouren etc. Mensen dachten dat we gek geworden waren haha:p

Heel veel plezier!!:thumup:

Kwek en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Heeeerlijk dat is toch ook de charme van reizen door Azië toch?
    Dit zijn echt de mooiste herinneringen :)

7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik ben langgg geleden in juli en augustus in Thailand geweest waaronder op Koh Samui Koh Phangan en we hebben daar perfect weer gehad. Denk dat we er 2 weken zijn geweest in totaal en volgens mij geen bui gehad.
    Kan me wel dagen van regen herinneren in Ao Nang en op KoH Phi Phi maar dat was ook geen drama. Het is nog steeds warm en je weet dat het kan regenen dus je hebt je er op ingesteld.

Ik zou zeggen: veel plezier;)

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Deze twee eilandjes staan ook op ons lijstje. Welke accomodaties ga jij heen? Dan kan ik weer even wegdromen…. ;)
    Ik struin elke keer weer bookin.c af om alles te bekijken

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Ik spreek natuurlijk van 17 jaar geleden dus mss is er ondertussen al wat veranderd, maar wij hadden niks op voorhand geboekt. Toekomen en kijken wat er was :D. Nooit tegengevallen eigenlijk! En goedkoop. duurste was de kamer op Koh Samui voor toen omgerekend 14€ - maar dan ging je wel voor charme en niet voor luxe :roflmao:

Maar ik kan me voorstellen dat je met kinderen iets meer voorbereid wil zijn.

Youtan en Ang1987 vinden dit leuk.
  10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Dat deden wij vroeger ook als wij door Europa trokken met de tent. Als het regende 'trapte' wij de tent in de auto en gingen we verder. Maar an een keer 5 uur zoeken naar een camping in Italië heb ik dat nooit meer gedaan. Zeker met een kind durf ik dat niet aan. We hebben het er wel over gehad om niet zo zeer alles van te voren vast te leggen maar elke keer een paar dagen vooraf. Maar dat zie ik dus ook eigenlijk niet zitten, want dan ben je nog steeds dat internet aan het afstruinen... Het blijft nu ook zo leuk om alles te bekijken en te lezen en alvast weg te dromen.

Kwek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina