Ervaring skoda octavia ruimte achterbank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    dat is niet het geval kan ik je zeggen... maatvoeringen zijn makkelijk online op te zoeken.

    Wij hebben tijdelijk een Octavia station gehad en nu een nieuwe Mazda 6 station (deze auto is een stukje ruimer).
    Wat een verademing, sorry geen Skoda fan hier. Wij vinden de afwerking matig, goedkoop plastic. Vrij veel lawaai in de auto door matige isolatie en zeer sober interieur, geen comfortabele stoelen. Ruim is hij wel, maar dat vonden wij het enige prettige aan de auto.
     
  2. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Zoeken jullie een benzine of een diesel trouwens? :)
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Een benzine!

    Ik rij teveel korte stukken voor een diesel. Al zou het wel uit kunnen qua aantallen km. Maar we gaan voor benzine.
     
  4. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Wij hebben drie kinderen en 5 jaar een Octavia gehad en dat paste echt prima!
    En de bagageruimte..... ge-wel-dig!!!! Alles gaat mee op vakantie, en dat past prima!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  5. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Geweldige auto.
    Zowel achterbank als kofferbak zijn lekker ruim.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  6. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Bij een man langer dan 1.90 zou ik dus voor de supurb gaan. En anders heb je voldoende ruimte in de octavia
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat is hij net niet.

    Maar een superb ligt ook boven het budget wat we maandelijk kwijt willen aan de auto :) kopen nu net juist een goedkopere auto omdat we het zo zonde geld vinden :p
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik wordt echt mega blij van al die goede reacties! Fijn!
     
  9. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Dan kan het prima
     
  10. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit herken ik totaal niet. Onze (voorloper) octavia is super stil. De stoelen zitten heerlijk. Had je een oud model?
     
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Wij hebben een hele andere ervaring gelukkig! Herken me totaal niet in jouw mening.
    We rijden nu al paar jaar een andere auto, maar zou zo weer een Skoda kopen.
     
  12. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg

    Nee hoor model 2018, maar we reden voorheen vnl Volkswagen en Audi. En die waren zoveel beter afgewerkt en stiller. De stoelen waren ook vele malen fijner. Onze huidige Mazda is ook veel prettiger dan de Skoda.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.673
    113
    Vrouw
    Maar is die niet ook een stuk duurder?
    Wij zijn ook juist op zoek naar een iets ouder model omdat we niet teveel willen uitgeven aan een auto.
     
  14. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Skoda is van Volkswagen :D

    Wij hebben er in ieder geval positieve ervaringen mee. Jammer dat jullie dat niet hadden. Wij komen van een (sl)opel dus misschien nemen wij gewoon sneller genoegen nu :roflmao:
     
    Butchke vindt dit leuk.
  15. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond

    Maar Audi is het Premium merk van Volkswagen groep. Daar betaal je ook voor. Jammer dat je geen positief ervaring mee hebt gehad. We zijn in ieder geval blij mee :)

    even on topic:
    Mijn man zegt dat je de Octavia moet vergelijken met een Audi A4. En de Superb een Audi A6. Ik ben blij met ons Superb. Ik hoop dat je eruit bent! :)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  16. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Wij zijn ook super tevreden met skoda
     
  17. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Klopt Skoda is vw group, net als Seat. Maar toch zijn de verschillen in afwerking en comfort best groot.
    Gelukkig dat er wel veel mensen tevreden over zijn:thumup:
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bedankt allemaal! We zijn eruit :p

    T zal voor ons, vooral voor mij, sowieso wennen worden. Ik rij nu in een jeep grand cherokee. Hoge grote auto vooral het hoge ga ik missen.
    Maar qua geluid rijd alles al gauw stiller, onder mn jeep zit een achterlijke uitlaat met veel kabaal en hij rijdt op modderbanden, dus dat rijdt met meer kabaal.
    Zitcomfort ben ik ook niet bang voor, daar kies ik er wel 1 op uit
    alleen flink wennen aan de lage instap ben ik bang :p
     
  19. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    maar Seat is echt troep. Mijn man heeft paar maanden geleden een ongeluk gehad en die Seat achter hem is total loss verklaard. (ja kettingbotsing). Ik denk dat als je een comfortabel auto wilt ook een prijskaartje eraan hangt. Afwerking kan je niks aandoen. Maar opties om interieur mooi en comfy wel.
     
    Butchke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina