Olaa , ik snap er de ballen niet van af en toe haha mijn zoon is nu precies vandaag 6maandjes maar hij eet echt veel.. Wat ik niet erg vind maar als ik andere voedingsschemas bekijk lijkt het zo veel.. zijn schema is : 08.00 fles 200water/6schepjes/jhbpm 11. 00 fruitpotje groot 12.30 fles 16.00 groente groot 17.30 fles 21.30 papfles tussendoor drinkt hij nog veel diksap Smiddags slaapt hij soms maar een uur of 2 in totaal hij wil niet slapen ik moet er bij blijven.. En dan word hij soms na een half uur weer wakker hoe donker en stil het ook is op zn kamertje.. Savonds probeer ik de laatste voeding laat te rekken omdat hij anders vroeg om 5 uur al komt voor eten. Na zijn laatste voeding leg ik hem in bedje en word dan meestal om 3uur wakker en.blijft huilen mits ik hem bij mij laat slapen.. Dan slaapt hij wel.. Iemand weet hoe ik dit een beetje kan veranderen? Nu krijgt hij ook brood maar hoe ga ik dat doen met de tijden? Is mijn eerste dus altijd ff aftasten .. hihi " dankjullie alvast
Er is een gouden regel: jij bepaalt wat hij eet, hij bepaalt hoeveel hij eet. Hij heeft dit dus nodig, ik denk niet dat het veel is. Is er een reden voor waarom je diksap geeft? Ik zou altijd water geven of (slappe) thee (bijv. kamille, lindebloesem of rooibos), in diksap zit suiker. Misschien dat hij daarom de rust niet kan vinden? Verder zou ik die papfles niet zo laat op de avond geven. Veel kinderen worden actief van pap en het kan best zijn dat hij door zo'n zware, late fles zo onrustig slaapt en ook niet meer in zijn eigen bedje wil. Ik zou dus een normale fles geven op zijn normale bedtijd (19.30 uur ofzo), en dan afwachten of hij 's nachts komt. Het is heel normaal als hij nog een nachtvoeding nodig heeft.
een nachtvoeding? Nu snap ik ee niets meer van haha ik moest al van 5 naar 4 flessen en nu naar 3 , en indd diksap dacht ik ook al aan.. Water wil hij niet ik zal thee eens proberen bedankt voor de tips
Ps: hij wil vanaf zijn geboorte al niet in zijn bedje slapen zelf .. Ik vind de 5min regel laten huilen niks dus ik geef snel toe
Als je er zelf geen probleem mee hebt is het natuurlijk prima dat hij bij jullie slaapt. Anders hoef je ook niet de 5 minutenmethode toe te passen, je kan hem in bed troosten. Dan blijft hij in bed, maar ben je wel bij hem tot hij slaapt. En over die flessen: hij gaat vanzelf aangeven met welke fles hij het eerst klaar is. Hij zal daar steeds minder uit gaan drinken, totdat hij eraf kan. Zo maar flessen schrappen werkt vaak niet. Ik denk dat als je het papflesverhaal niet meer doet, hij echt veel rustiger slaapt. Misschien tot de volgende ochtend,misschien tot midden in de nacht. Maar dan weet je ook zeker dat hij wakker wordt van honger en niet van onrust/buikpijn.
Vind het wel mee vallen hoor. Hier ook altijd periodes dat hij veel eet en periodes minder. Ons schema was met 6 maanden: 200 c pap Twee stuks fruit Boterham en fles 200 cc Tussendoortje (vaak nog fruit) Flink wat avond eten, daar valt hij echt op aan Fles 200 cc
Vind het ook wel meevallen hoor . Vind het schema wel goed . Zou alleen de pap gewoon uit zijn fles laten . Zo een goede eter heeft geen pap nodig . Ons zoontje slaapt ook bij ons (nu 7 maanden) zou me er niet te druk om maken als ze straks 18 zijn liggen ze vast niet meer bij ons in bed . Ik geef wel gewoon diksap maar mijn zoontje drinkt zo veel dus een paar slokjes is niet zo erg , maar als hij echt veel sap wilt kan je ook wat anders overwegen . Denk er alleen aan dat je als hij tandjes heeft/krijgt goed zijn tandjes poetst omdat er suiker in diksap zit .
Hoi hoi Ik zou de diksap zeker gaan minderen/stoppen... van die zoete drankjes krijgen ze alleen maar dorst en daardoor hebben ze vaak minder trek in eten.... ik zou eens proberen de fles van half 6 eraf te halen en dan zo 8 uur fles 11 uur fruit 1 uur fles 5 uur grote pot groente tussen 8 en half 9 grote papfles en dan naar bed en dan de flessen misschien iets ophogen. dus de ander fles die je er afhaalt verdelen over de overige 3 flessen.
Hier ook eentje van 6 maanden. Echt een ritme met slapen heb ik ook niet. De ene dag gaan de slaapjes overdag goed en de andere dag niet. 's Avonds moeten wij haar helpen met in slaap vallen. Ik geef om ongeveer 7-11-3-7 een fles. Dit kan ook wel eens een half uur of een uur wisselen. 's Ochtends rond 9 uur fruit en rond half 6 's avonds groente. CB zei ook dat we naar drie flessen moeten maar dat gaan we heel rustig doen. Ik las ergens op zp deze tip: Misschien dat je de groentehap wat later kan geven rond half 6 en dan als toetje 100 cc. Vlak voordat hij gaat slapen nog eens 100cc. Als je graag pap wil geven kan je dit ook 's ochtends doen. Als je zoiezo iets eerder begint 's ochtends kom je ook wat beter uit. Dan hoef je niet zo te proppen.