ervaring slaaptips consultatiebureau

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maartjev, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Ik kan mn dochter gewoon niet laten huilen, 5 minuten is voor mij al errug lang (als ze hysterisch huilt he, jengelen is voor mij geen huilen)
    Ik wordt er gewoon enorm onrustig van dus dan ga ik liever even kijken.

Helaas was mijn dochter niet van het even een aai over de bol en ik slaap weer...
    Ik was er dan echt zo 1 tot 2 uur mee bezig en dat dan 3x per nacht dan was ik echt helemaal kapot.
    En ja dan werd ik s nachts wel eens boos maar zo gauw ik naar dr keek kon ik dr alleen maar medelijden mee hebben.
    Nou was mn dochter ook een echte huilbaby dus zowel s nachts als overdag dus ik kreeg echt geen rust maar dat laten huilen.. nee dat werkt voor mij niet.
    En uiteindelijk is het toch echt allemaal goed gekomen zonder dat ze nachten lang heeft moeten huilen zonder dat iemand haar kwam troosten.

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Het heeft mij ook ff gekost om niet zelf met dr mee te huilen hoor... en dan heb Ik t over jengelen. .. en aangezien ze zo'n drama queen is moet ik me wel over die paar minuten heen zetten. Heb t nl ook een poos niet gedaan. En bij elk huiltje stond Ik bij dr. Met als gevolg dat ze over dr vermoeidheid heen raakte en het nog erger werd. Het is voor mij dus bij elk slaapje ff slikken. Ik moet wel zeggen dat t huilen steeds minder word en het steeds meer alleen jengelen is. Maar ook dat is niet leuk om te horen...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ik vind het nogal wat om de contactpogingen van een kind van ruim een maand af te doen als 'dramaqueen'. Als het nou om een kind van zes jaar ging, ok, maar dit is een zuigeling van zes weken!

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Sluit me bij de reactie van Dirksmama aan. Bij mijn oudste zou ik dat af en toe zeggen, die is 3 jaar. Maar dat zeg je niet over een baby die alleen door huilen kan communiceren.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Een kind van zes weekjes heeft aandacht net zo hard nodig als voeding. Mijn hart breekt echt als ik lees dat zo'n kleintje volledig wordt genegeerd en 'dramaqueen' wordt genoemd; alsof ze zich aanstelt. Het is een baby'tje!

6. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor maar doe toch normaal! Ten eerste negeert ze haar kindje niet. Dat schrijft ze heel duidelijk. Ze gaat er gewoon naar toe als ze 5 minuutjes blijft huilen, laat baby alleen jengelen. Ten tweede als ze het kindje eruit haalt blijft ze jengelen dus dat heeft geen nut. Ten derde een drama queen is gewoon een uitdrukking van hoe erg ze soms een keel op kan zetten. Ik word zo moe van sommige mensen die denken alles precies te weten en andere moeders en hun methodes veroordelen. En ik trek me dit aan omdat ik het bij mijn zoontje precies hetzelfde deed. Hij is er niet slechter op geworden! Is gelukkig, kan zelf in slaap vallen en slaapt door! Wat een drama toch altijd!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik denk dat ze het woord dramaqueentje niet zo negatief bedoelt als sommigen hier denken

ik zeg ook soms dat ik een klein duiveltje heb maar ik bedoel dit niet negatief maar meer als grappig, bij een meisje zou ik misschien ook het woordje dramaqueentje noemen maar ook als grappig bedoelen

*houd de armen voor mn gezicht om de klappen op te vangen* :p

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nee ze is een dramaqueen omdat ze wel moe is maar geen zin heeft om te slapen. Een baby van 6 weken kan in mijn ogen nog geen zin hebben in niet slapen. Ik denk eerder dat het haar niet lukt.
    En tuurlijk blijft ze als ze 5 min gekrijst heeft na jengelen ook al pak mama dr op. Ze is flink overstuur geweest als ik enorm verdrietig aan het huilen was kon ik ook nog wel een half uur na snikken terwijl t al over is.

Mijn dochter die noem ik ook soms een dramaqueen maar zij gaat sinds ze kan optrekken aan alles(8/9 mnd) aan dingen zitten die niet mag en als ik dan zeg nee lieverd dat mag niet en haar weg haal stort ze op de grond en gaat ze zielig huilen. Ze is gewoon een echt boefje haha.

Bouncy, huilen moet soms gewoon als je ff moet eten/koken/toilet/douchen. Maar als t wel kan zou ik gewoon bij je dochter staan. Handje vast houden ofzo niet persee optillen. Maarja dat ben ik.

9. Merlijn

Merlijn Actief lid

Mar 16, 2012
    280
    0
    0
    @ aurora5, sydneys, het gaat de dames dirksmama en andrea natuurlijk niet om de keuze voor het woord dramaqueen. heb al meer posts van ze gelezen om te weten dat ze best door zo'n woord heen kunnen kijken.

Het gaat ze om de gedachte erachter, nl het niet / laat gaan kijken bij een huilend kind van iets meer dan 1 maand oud.

@ bouncytigger, alle regels incluis die van het cb, die zeggen dat je een kookwekker moet zetten op 30 min. of welk aantal min. dan ook gaan tegen wetenschappelijk bewijs in en zijn ongefundeerd. Voel je vooral vrij je kind meteen te troosten.

* Ik zeg het nog maar eens: kinderen beneden 1 jaar kunnen niet verwend worden, ondanks wat oma's, opa's, cb's, etc beweren*

*Frappant feit: kinderen die snel getroost worden op de leeftijd van 6 maanden, huilen minder en zijn tevredener op de leeftijd van 12 maanden*

*Ander frappant feit: kinderen die in de babyleeftijd veel/vaak alleen hebben moeten huilen, zijn op latere leeftijd veel gevoeliger voor stress en de gevolgen ervan, zoals angststoornis, depressie en verslaving*

Ik zuig dit niet uit mijn duim, hier is evidentie voor.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

je hebt wel gelijk over het laten huilen, dit doe ik ook nooit, nou tjah,...soms wel, ik word soms wat moeilijker wakker neer ik me realiseer dat dylan me roept s'ochtends maar dat zijn denk ik maar max 10min en het is gelukkig ook meer roepen en meneertje lacht zodra ik de kamer inloop, dit heb ik raar genoeg alleen maar als dylan niet om een nachtvoeding heeft gevraagd, alleen als hij me te lang laat slapen :p

ik vind wel dat sommigen (heb het niet op jou merlijn want je geeft gewoon netjes je punten aan en ik heb het ook niet op iemand persoonlijk) maar sommigen vind ik wel grof antwoorden, niet persé in dit topic maar soms worden moeders echt de grond ingeboord zodat ze een heel slecht gevoel over zichzelf krijgen
    het zou leuker zijn dat als iemand niet akkoord gaat gewoon netjes de punten uitlegt en netjes hun mening geeft ipv sommige groffe antwoorden, iedereen moet leren
    velen geloven het cb gewoonweg wegens goed vertrouwen

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Sluit ik me bij aan!
    Een baby van 6 weken kun je nog niet verwennen en die huilt echt niet om jou te plagen of omdat ze 'geen zin heeft' om te slapen.
    En ook al blijft ze jengelen als je ze op pakt, is juist reden om misschien even verder te kijken (medisch?) ipv dan maar gewoon laten liggen omdat het toch geen nut heeft om haar op te pakken....
    Heb haar hier altijd getroost en ik kan wel zeggen dat we een super tevreden meisje hebben wat altijd goed in slaapt en door slaapt. Ze voelt zich veilig en weet dat papa en mama er altijd zijn als ze ons nodig heeft en nooit onnodig alleen verdrietig hoeft te zijn!
    En dan heb ik het alleen nog maar over het korte termijn effect...

Hier noem ik ze tegenwoordig ook wel eens dramaqueen, maar goed, ze is ook al bijna 3 jaar.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Een kindje van zes weken een half uur alleen laten jengelen in bed, daar val ik vooral over. Het woord 'dramaqueen' doet daarbij denken aan 'ze stelt zich aan'. Maar goed, het lijkt me duidelijk dat het niet mijn aanpak is op die leeftijd.

Oh en als ze óók bij mama niet getroost kan worden, speelt er dan niet meer? Mijn dochter had ook ontroostbare huilbuien, dat was wel meer dan jengelen, en zij had domweg pijn...

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Ik heb goed nieuws... vannacht even wat onrustig geweest tussen 21h en 22h, maar niet eens huilen, en doorgeslapen tot 07.30h!!!

14. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn voor je :)

15. 2jees

2jees Niet meer actief

16. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    3,605
    1,913
    113
    Je baby is pas 6 weken oud!!! En je noemt haar een dramaqueen?? Sorry hoor maar dat vind ik echt erg om te lezen! Een baby van 6 weken is nog amper bij de wereld en huilt om vanalles.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een baby van 6 weken oud dramaqueen noemen? Heb je je wel verdiept in hoe een baby van die leeftijd de wereld ziet? Ze kent alleen mama, de geur van mama en weet dat dat haar rust geeft. Blijft ze nog huilen, kan er iets anders spelen. Maar denk niet dat het karakter van je kindje nu al gevormd is. De meeste baby's hebben heel veel behoefte aan mama, het is normaal dat ze het liefst als een kleine kangoeroe tegen je aan zouden zitten. Het is de natuur. Baby's alleen in bed leggen en ze laten huilen omdat ze 'zich aan zouden stellen' is tegennatuurlijk. Daar kan je alleen maar kwaad mee doen.

Ik liet in die periode ALLES uit mijn handen vallen als ze huilde. Mijn man en ik aten om de beurt en koken ging met kunst- en vliegwerk. 's Avonds wilde ze clusteren en dan lag ik dus een hele avond op de bank. Het huishouden liet ik zo, mijn man deed veel meer en ik had een hulp.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat heerlijk, knap je weer een beetje op van het slapen?

19. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nova81/andrea85/sarah28/nescio

Weer lekker volwassen, een andere moeder haar mening/opvoeding aan het aanvallen!! Heel vriendelijk van jullie hoor...

@ bouncytigger

Trek het je alsjeblieft niet aan, heb dezelfde ideeen als jij hierover. Jammer als de rest dat anders ziet en het nodig vinden je haast af te schilderen als iemand die haar kinderen onderhand bewust wat aan doet.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het gaat niet om vriendelijk of niet zijn. Het gaat erom dat standaard en lang overstuur laten huilen bewezen slecht is voor een kindje onder de 6 maanden en dat "slaaptraining" echt niet voor elk kind werkt. De meeste cb's hebben helaas geen tips meer als het bekende riedeltje van laten huilen met een wekker niet werkt.

De meeste baby's, zeker die nog maar 6 weken zijn, voelen zich het beste bij mama of papa. Dragen dus, zeker als ze krampjes hebben. Laten jengelen vind ik ook echt overdreven op zo'n jonge leeftijd.

Veel bij maam willen zijn is geen slechte gewoonte, dat is niet iets wat je moet "afwennen", dat heeft niets te maken met 'niet willen slapen' of 'mama dwarszitten', dat is supernormaal babygedrag. Geef daaraan toe, focus je niet zo op alles wat moet en hang lekker een dag met je baby op de bank als ze zich daar beter bij voelt! Het is normaal dat die eerste periode helemaal in het teken staat van het kind, het wordt vanzelf anders en het gaat veel soepeler.

Het gaat niet om andere methodes hanteren. Of wil je zeggen dat je met een baby al aan het opvoeden bent? De meeste baby's hebben zo'n standaard dingen die ze graag hebben. Rust en regelmaat, veel bij mama zijn en vooral getroost worden als ze huilen zijn daar voorbeelden van. Geef daar gewoon aan toe!

Share This Page