Hoi! Vanmorgen had ik het evaluatiegesprek van de eerste ICSI-poging. Wij zijn aangewezen op ICSI ivm zeer slechte zaadkwaliteit. Nu kwam in dit gesprek echter naar voren dat van de 7 eicellen die de punctie had opgeleverd, er 3 niet goed bleken te zijn. De eicelschil, 'zona', was niet intact. Dit wordt wel eens gezien bij een eicel, maar de arts gaf aan dat het vreemd is dat het bij mij bij 3 van de 7 eicellen het geval was. Het kan toeval zijn, maar kan ook duiden op een probleem met de eicellen. De overige 4 eicellen waren overigens wel goed en er zijn 3 goede bevruchtingen uit voortgekomen. Ik maak me nu wel zorgen. Wat betekent dit nu voor ons? De arts kon daar niet veel over zeggen. Heeft iemand ervaring met dit probleem mbt de schil van de eicel? Dank voor de reactie alvast!
Sorry ik heb daar geen ervaring mee maar dit hoeft verder niets te betekenen je hebt van de 4 wel 3 bevruchtingen dat is wel erg netjes hoor het is jammer dat die andere niet goed wafen heb zelf 3 icsi,s achter de rug wij hebben wel een eicellen gehad niet of overrijp waren dus de schil al te hard of waren nog niet rijp genoeg maar dat had met de stimulatie te maken dus raak je die ook kwijt zou er niet te veel bij na denken verder wil ik jullie heel veel succes wensen en hoop dat jullie meer succes als wij hebben wij hebben helaas moeten over stappen op een donor !!!
Hoi Peetje, Heel hartelijk dank voor je reactie! Je hebt gelijk, ik moet mij richten op de positieve kant. Ik schrok er alleen zo van. Zeker omdat de arts er zelf ook niets over kon zeggen. En ik ben bang dat t feit dat die eicellen die wel goed bevrucht waren, maar toch niet zijn blijven plakken, hier misschien ook mee te maken heeft. Je gaat je van alles in je hoofd halen. Voor jou ook heel veel succes gewenst! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.
Bij mij zijn ze de laatste x blijven plakken maar net 2 dagen later ging het toch mis en met mijn eitjes is helemaal niets mis zo ver ik weet dus dat hoeft helemaal niets naar mee te maken hebben ik ken iemand die meerdere miskramen heeft gehad en nu toch 2 gezonde kindjes geeft de moed niet op kan gewoon iets mis gaan met de ontwikkelingen het moet ook zoveel doen in korte tijd meid ook doktoren hebben niet overal een antwoord op en dat valt af en toe zwaar jij wilt natuurlijk antwoord heel logisch en misschien zijn ze de volgende icsi wel allemaal goed het is een moment opname !! Hou moed sorry was een lang verhaal