De titel zegt het al: Hebben jullie ervaring met het sluitlaken of de bellybandit. Ik ben aan het denken om deze aan te schaffen. Maar heb geen idee welke van de twee en waar ze (goedkoop) verkrijgbaar zijn. Dus welke hebben jullie en waar gekocht? Groetjes, Kelly
Ik heb een sluitband gekocht nav de tip van mn fysio en hier op 't forum via de zoekfunctie. Heb een aantal positieve verhalen gelezen. Ik ga heb gebruiken ivm bekkenklachten, niet voor een strakke buik na de bevalling, dat zie ik voornamelijk als argumenten bij de belly bandit. Ik heb deze Motherwear: Sluitlaken en sluitband Louise voor een beter herstel na je bevalling hoop binnen nu een een paar dagen mn ervaring te kunnen delen
Ik was hier toevallig pas ook over aan het twijfelen en heb uiteindelijk gekozen om de sluitband van Motherwear te bestellen. Ik heb hem pas binnengekregen en hij ziet er erg stevig uit. Ik heb de huidskleurige. De bellybandit vond ik er wat stug uitzien, waardoor het leek of je hem om moet doen en bijv niet echt kunt bukken of in elkaar kan zitten. Deze vond ik er wat fijner uitzien. maar goed ik weet nog niet hoe die gaat bevallen, moet nog bevallen
^^^ Vandaag uitgeteld! Spannend...... Ja ik wil het ook graag ook voor lichamelijke klachten loop nl al vanaf de 5de maand bij de fysio en is het dat je buik sneller weg trekt (wat ik betwijfel) dan is dat gewoon mooi meegenomen. Het lijkt me heerlijk dat strakke gevoel ipv dat losse gevoel.
Nog geen ervaring, maar ik ga ook de sluitband proberen! Heb mijn beide oma's gevraagd hoe ze het sluitlaken hebben ervaren en beide waren positief erover alleen is het sluitlaken mij teveel werk en moet je ook kunnen knopen, de sluitband is wat dat betreft veel makkelijker om te doen en ik heb die site van motherwear gemaild (ok, niet helemaal objectief ) en zij vertelden mij daar dat qua werking er geen verschil is tussen het laken of de band, behalve dat de band veel makkelijker is om om te doen. De bellybandit is overigens wel anders dan de sluitband van motherwear, ik heb het nog niet ervaren, maar ik denk zelf dat je meer aan de sluitband hebt omdat die een soort dubbele sluiting heeft waarmee je de druk kan verhogen of verminderen.
Ik lees even mee. Na mijn vorige keizersnee heb ik 3 maanden last gehad van mijn buikspieren... Er is mij van alle kanten aangeraden om een sluitlaken o.i.d. te gebruiken een volgende keer, dus ben het zeker van plan.
ik heb de bellybandit in huis, die is inderdaad wat steviger maar dat zorgt er juist voor dat je je buikspieren continue aanspant en dat je voor je buik en rug weer de juiste houding aanneemt. deze bellybandit heb ik voor 35 e op marktplaats gekocht, je zal zien dat dames hem daar te koop aanbieden na 2 weken dragen omdat ze dan alweer hun modelletje terug hebben! dus ik ben benieuwd.. eerst nog maar even bevallen..
Ik lees ook mee. Na mijn eerste bevalling was mn buik heel slap en voelde het alsof mijn ingewanden een meter naar voren waren gekomen. Dit heeft een paar maanden zo gevoeld, vond t vreselijk. Inmiddels is alles weer rechtgetrokken en wil ik na mn volgende bevalling een sluitlaken gebruiken om het herstel te versnellen.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je geen sluitlaken mag gebruiken na een keizersnee, maar dat evt. een sluitBAND in overleg met je arts wel zou kunnen dragen, weet zo niet meer of dat op de site van motherwear was, of ergens anders.
Als ik de 2 vergelijk, de sluitband van motherwear en de belly bandit dan adverteert de BB puur met "Je figuur sneller terug" en als ik hem zie, zit hij ook niet over je heupen/bekken heen. De sluitband zegt steun aan je buik bekken en rug te geven. Die zit ook over je bekken heen. Het lijkt mij dat de 1e cosmetisch is en de 2e meer voor je herstel qua bekken etc. Maar dat is mijn opvatting erover. Ze staan trouwens ook op MP te koop met regelmaat. De sluitband heb ik gekozen boven 't sluitlaken omdat het schijnt dat 't laken geknoopt moet worden door bv je man of kraamzorg, de band kan je zelf doen. Overigens was de zwarte sluitband pas in december leverbaar, ik heb hem zelf vrij laat besteld ( 38 of 39 weken pas! ) maargoed loop inmiddels toch ook overtijd...
Oké, dank je. Ik ga zoeken of ik het kan vinden of vraag het na aan de gyn. Het is nog niet zeker dat ik nu weer een ks krijg.
ik wil de sluitband van motherwear gaan bestellen via de site want in Limburg zijn geen verkooppunten. Nu is alleen de champagnekleurige voor kerst te verkrijgen! En ik twijfel erg over de maat....lastig
je maat Kies de broekmaat die je had voordat je zwanger werd. Meer dan 20 kilo aangekomen? Neem dan een maat groter. maat 34-36: kies S maat 38-40: kies M maat 42-44: kies L maat 46-48: kies XL maat 50-52: kies XXL
Ik ben heel benieuwd! Overigens is die zwarte al een hele tijd niet leverbaar en zeiden ze eerst dat het vanaf december leverbaar zou zijn... Ik twijfel ook over de maat, ik ga 'm ook zo laat mogelijk bestellen, maar zit normaal op maat 40, maar twijfel of die m niet veel te klein zal zijn
Ik heb naar Motherwear gemaild met de vraag of je de sluitband (Louise) mag gebruiken na een keizersnee en ik kreeg het antwoord dat je die zeker mag dragen, OVER een t-shirt of hemdje dus niet direct op de huid. Ben in ieder geval ook van plan om hem aan te schaffen!
Hoelang duurde het voordat de sluitband binnen was ? Wil hem ook gaan bestellen maar kan hem ook in Alkmaar kopen...(als het verzenden te lang duurt)