Iemand die in de VS woont? Welk (vrij te verkrijgen) middel tegen keelpijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Inge88, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    We zijn op vakantie in Florida en ik heb helaas al dagen last van keelpijn. Verwacht door de airco ;) ik heb ook flink gehoest maar dat wordt steeds beter. Ik had mucogin oid uit NL mee maar daar ben ik doorheen (en hielp ook amper). Dus ik ben gaan kijken hier in de supermarkt... Maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Iemand suggesties wat ik zou kunnen kopen?

2. jaca

jaca Nieuw lid

26 dec 2009
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ga even naar de CVS of Wallgreens zit ongeveer op iedere hoek van de straat :), achter in de zaak is altijd een balie waar een apotheker zit die geeft je zo advies wat je het beste kan kopen.

En dat je door de bomen het bos niet meer ziet begrijp ik, 1000 middeltjes :) die vrij te koop zij.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik woon er niet, maar kom er regelmatig. je moet even om Zyrtec vragen bij de drogist! Moet je overigens wel je paspoort meenemen want ze geven maar 1 verpakking zyrtec per persoon uit.

Dat werkt als een tiet! Mijn man was snipverkouden en stikte van de keelpijn, en hij nam zo'n tablet en was serieus binnen een uur beter. Heb nog nooit zo'n miraculeuze recovery gezien :cool:

Sindsdien nemen wij altijd 2 doosjes mee naar nederland als we in amerika zijn geweest.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou gewoon vragen wat het beste werkt.

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Je kan ook maar de walk in clinic bij walmart! Betaal je wel extra maar krijg je wel iets mee wat helpt.

6. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Maar Zyrtec is toch gewoon een antihistamine?

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zyrtec is gewoon ceterizine. Kun je ook in Nederland kopen.
    Het is een anti-allergie medicijn idd. Ik woon ook in een land met veel airco's en ceterizine helpt bij mij ook idd. Dus het proberen waard in ieder geval.

8. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    ja klopt, het is oorspronkelijk een anti-allergie medicijn. Maar de dame in de Walgreens vertelde dat het erg goed werkt bij verkoudheid en keelpijn. En ja hoor, mijn man, die 's ochtends nog deed of ie doodging (typisch geval van manflue), stond 's middags weer te springen!
    En het was geen gelukje, want wij nemen het dus tegenwoordig mee naar huis en gebruiken het thuis ook bij griep en verkoudheid.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Maar je kunt het toch ook in Nederland kopen? Waarom dan uit de VS halen?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ze is op het moment op vakantie in de VS lees ik...

11. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Omdat ik nu van jou hoor dat dat Ceterizine of hoe dat dan ook mag heten heet. Als je dat niet weet dan kun je het toch ook niet kopen?? ;)
    Het merk zyrtec is volgens mij niet verkrijgbaar in nederland.
    En aangezien ik toch 4 keer per jaar in amerika ben is het ook niet zo'n moeite

12. Islah

Islah Niet meer actief

Cetirizine kan als bijwerking geven dat je er ontzettend moe van wordt, was in mijn geval zo, dus ik zou daar toch wel mee uitkijken.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij keelpijn werkt bruisparacetamol ook goed. Even mee gorgelen voor je het doorslikt.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Gewone paracetamol werkt ook bij mij bij keelpijn. Bij mijn man weer niet, dus dat verschilt per persoon.

15. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Als Zyrtec helpt ga ik het ook halen! Ik weet wel dat het in Nederland ook te koop is, maar alleen op recept. Mijn vader gebruikte ivm allergie ook eerst Zyrtec uit Amerika en daarna op recept die uit Nederland, maar op een of andere manier is de Amerikaanse toch beter. Misschien een hogere dosering? Maar ik wist niet dat het ook werkt tegen keelpijn. Bedankt voor de tip!

16. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Kijk! Daar kan ik wat mee :D ik ga zometeen op pad! Gewone paracetamol helpt helaas niet, ibuprofen ook niet. Walgreens zit hier idd om de hoek :)

17. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ben benieuwd of het gaat werken Inge! hoop het voor je want anders is het echt zonde van je vakantie.

Laat je het nog even weten hier?

18. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt missch ook cepacol proberen. Neem ik ook wel eens mee uit amerika tegen keelpijn. Schijnt iets in te zitten wat de pijn verdoofd wat ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Je hebt ze ook met kersensmaak. Beterschap en veel plezier in florida

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja hoor! Het helpt!! Voel nog wel wat pijn maar echt aanzienlijk minder :) bedankt voor de Zyrtec tip :)

20. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat fijn voor je! Veel plezier nog op vakantie enne... gelijk een doosje mee naar huis :)

Deel Deze Pagina