hartkloppingen

Discussion in 'Gezondheid' started by Kimberly 33, May 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Pfff gister opeens begonnen, heb een hart meting app (2 zelfs) en die geven hetzelfde aan, zit nu weer op 113 hiervoor zelfs 130.

Weet dat het normaal is tijdens een zwangerschap, maar hoelang mag zo iets blijven, voel me er beroerd door, niet duizelig ofzo maar gewoon benauwd.

Rustig zitten werkt niet, gister zelfs rustig in bed liggen .

Hoop dat het snel over is want het is erg vervelend

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Weet niet wat je normaal hebt? ik zit regelmatig rond 110 maar op de manier hoe je zegt 'zit nu op 113 en daarvoor zelfs op 130' laat het bij mij lijken alsof 113 ook hoog is voor je?
    zou dan voor de zekerheid even bellen naar de vk Hoe lang het mag aanhouden, ook omdat je je er niet prettig bij voelt. misschien wil ze je wel even zien als hij echt ee stuk hoger is dan normaal.

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Helaas geen idee wat echt normaal is
    heb pas gemeten toen ik dacht goh wat gaat mijn hart tekeer.
    normaal hoor ik hem niet kloppen uiteraard, als die zo tekeer gaat dus wel.

Hartkloppingen betekend dat ook dat je bloeddruk niet goed zit? Te hoge onderdruk.

Ik maak me niet bang hoor, ben altijd erg nuchter, maar met een geschiedenis van Hellp syndroom let ik net iets beter op dan de vorige keer. Maar wil ik weer niet onnodig aan de bel trekken bij de gyn

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    balen dat je niet weet wat je anders hebt, bij mij zeggen ze het iedereen keer bij de VK en staar het steeds op het papier wat ik mee krijg dus hou stiekem alles een beetje in de gaten :p maar dat is anders dan bij de Gyn natuurlijk.

je kan bij een te hoge bloeddruk hartkloppingen krijgen en een opgejaagd gevoel. goed dat je nuchter blijft want het hoeft natuurlijk niet te zijn en als je je druk gaat maken komt dat je bloeddruk natuurlijk ook niet ten goede. ik heb ook wel hartkloppingen gehad maar dat ging weer vrij snel over als ik rustig aan deed (kreeg het vooral na het eten).
    je kunt het even aankijken als je je daar prettiger bij voelt dan bellen. Sinds je hellp hebt gehad ben je nu waarschijnlijk meer gericht op de symptomen en kan je sneller handelen als je iets bekends merkt. ik zou het bellen alleen niet laten voor het onnodig bellen, ze zullen wel vragen voor minder krijgen dan hartkloppingen.
    weet ook niet wanneer je weer naar de gyn moet? dat je het dan bijvoorbeeld kan vragen?

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Hier ook last van hartkloppingen. Mijn bloeddruk is wel gewoon normaal. Hier komt het meer omdat ik afval ipv aankom.

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het als ik in bed ga liggen. Gyn vertelde mij dat het komt doordat je extra bloed in je lichaam hebt en je hart extra moet werken. Heel normaal, hoefde me er geen zorgen over te maken

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Ja ik weet dat het vrij normaal is hoor :) maar gewoon het idee te samen met de hellp van de vorige keer, dan gaan de alarmbelletjes wat sneller rinkelen denk ik :)

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk snap ik je. Ik was ook pas gerustgesteld nadat de gyn het uitgelegd had.

9. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb mijn gehele zwangerschap hartkloppingen gehad. Vooral als ik rustig zat of in bed lag. Erg vervelend voor de nachtrust. Ben ervoor naar de huisarts geweest voor een test en heb 3 dagen een kastje gedragen waarbij ik mijn hartritme moest opnemen als ik hartkloppingen had. Daaruit bleek gewoon dat m'n hart te keer ging en onregelmatig was. Bloeddruk is mijn gehele zwangerschap ok geweest, altijd volgens het boekje. Na de bevalling was het over.

10. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    ik heb dit ook heel erg zelfs.

Ben inmiddels 2 keer bij de huisartsenpost geweest omdat ik ook echt benauwd ervan wordt.

Hellp, longembolie zijn uitgesloten.
    Er is een hartfilmpje gemaakt, deze was ook in orde.

Zuurstofgehalte in het bloed ook oke.

Nu mag ik naar de cardioloog voor mijn eigen gemoedsrust omdat in de familie hartklachten voorkomen. Ik wordt er dus bang van en dat helpt niet mee.
    Ondertussen heb ik er nu zo´n 6 weken last van. In het begin van de zwangerschap had ik het ook al met vlagen, maar het wordt steeds vaker. Krijg er ook hoofdpijn van maar mijn wekelijkse bloeddrukcontrole is ook telkens prima.

Ik ben benieuwd wat de cardioloog gaat zeggen. De gyn verwacht er niet veel van omdat het hartfilmpje gewoon in orde was.

succes!

11. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Dani succes bij de cardioloog,
    ik heb het niet heel erg, zaterdag tot nu 3 keer , wel duurde het me te lang.
    dinsdag weer naar de gyn, dus daar nog vragen, tenzij het weer komt opzetten dan bel ik eventjes

Share This Page