Whoo. Ik vind dit best een heftige reactie. Ik geloof niet dat de man van TS zo’n ‘verslaafde’ is als jij nu schetst. Miljoenen mannen roken en zijn vader geworden van gezonde kinderen. En ja, natuurlijk is het gezonder om te stoppen. En natuurlijk zijn er misschien lange-termijn-gevolgen aan dit roken voor het kindje. Maar je doet nu alsof deze man een rokende alcoholist is. En ik geloof niet dat dit het geval is. Deze man komt op mij over als iemand die net bezig is met het hele ‘zwanger-worden’ verhaal en nog niet zozeer met de aanpassingen in zijn leven hiervoor. Dat is ook een fase. Niet elke man staat direct klaar om de dingen waar hij van houdt te laten vallen, terwijl er nog geen kindje is. Je zal zien dat als het een tijdje duurt dat deze man echt wel aanpassingen wil doen. TS: correct me if i’m wrong!
Mijn man giet een liter energiedrank per dag weg. We hebben een sodastream gekocht een tijdje geleden en elke avond staat hij zo'n fles klaar te maken voor de volgende dag. Ik blijf tegen hem zeggen dat het slecht is en dat hij beter sinas mee kan nemen dan die energie. Maar luisteren ho maar. Zwanger worden is voor een man zo anders dan een vrouw. Als vrouw voel je je zo verantwoordelijk voor het zwanger worden. Mannen denken we knallen er een paar zaadjes in en ons klusje zit er op. Maar dat het gewicht, de vitamine inname, rust en gewoontes van de man net zo hard bijdragen in het slagen beseffen zij zich niet En daarom blijven wij vrouwen ze influisteren en sturen. Achter elke belangrijke man staat een vrouw in zijn oor te fluisteren Nee gekkigheid. @TS blijf praten met je partner. Dat doe ik ook. Geef hem alle info over hoe belangrijk het is dat hij ook gezonde gewoontes heeft. Meer kan je niet doen. Laat het het plezier in zwanger worden niet in de weg staan. Gek genoeg krijg je meer voor elkaar met lieve woordjes dan met brullen weet ik uit eigen ervaring
Geen ervaring met de test. En het is zoals hierboven al geschreven staat. Mannen ervaren dat zwanger worden heel anders dan vrouwen. Zwanger zijn trouwens ook... Toen het bij ons, om zwanger te worden van onze zoon, langer duurde, wilde mijn man geen onderzoeken laten doen. Ik moest maar eerst gaan. Bij mij kwam niks uit, dus toen mocht hij zijn zaakje inleveren en ja, toen maakte hij zich wel even druk erom dat hij elk weekend de nodige blikjes energiedrank drink. Uiteindelijk niks aan de hand maar goed. Ze ervaren het gewoon heel anders. Wij willen een gezonde omgeving maken nog voordat de kleine er is en mannen vinden dat pas nodig nadat de kleine er is. Iets van mannen komen van mars en vrouwen van Venus. Over de test kan ik je geen advies geven. Ik weet ook niet wat ze precies meten. En dat roken en drinken slecht is dat weten we onderhand wel. Het zal vast allemaal goedkomen en je bent idd nog niet zo lang bezig. Hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest.
Wat ik me dan altijd afvraag met zo’n thuistest is hoe het ding dan meet of de zaadkwaliteit wel of niet goed is. Zo’n test telt de zaadcellen toch niet? En daarnaast is de beweeglijkheid (in de juiste richting) ook belangrijk. Plus het het percentage zaadcellen met afwijkende kop. Als iemand het antwoord weet, ik hoor het graag.
Volgens mij test zo’n test alleen op aantal ofzo. Sowieso niet op beweeglijkheid en afwijkende cellen etc. Daarom raad ik het ook echt af. De test kan positief uitvallen terwijl er dus wel iets aan de hand is. Maar dat meet deze test dan niet.
Ik weet niet of zo’n thuistest echt zijn werk doet. Ik heb er geen ervaring mee. Ik twijfelde er ook even over, maar we hebben besloten het toch via het ziekenhuis te laten doen en dan ook meteen alles goed te laten controleren. Succes!
Hallo juffie, Ik herken jouw situatie wel. Mijn vriend kan ook genoeg drinken in het weekend en hij rookt dagelijks. Daarnaast eet hij wel heel veel fruit en groente (hij werkt zelfs rauwe champignons en knoflook weg.. vindt hij lekker.. tja...) en hij drinkt heel veel water (3l op een dag is normaal voor hem). We hebben al een zoontje (nu 1,5). We zijn de eerste keren heel snel zwanger geweest (bij seks in de vruchtbare periode meteen zwanger, 1e keer miskraam, 2e keer zwanger van een gezonde zoon). Dus ondanks roken en alcohol in het weekend kun je toch snel zwanger worden. Nu zijn we wel al 4 maanden bezig voor 2e. Wij hebben echter het probleem dat klaarkomen van hem moeilijker gaat sinds mijn bevalling en ik heb zelf veel minder zin in seks sinds mijn bevalling. Deze maand ovulatietesten gebruikt en op het goede moment seks gehad, maar ziet ernaar uit dat ik toch niet zwanger ben (11 dpo negatief getest). En dan denk ik ook wel, zouden we nu 2 jaar later toch minder vruchtbaar zijn? Komt het door het roken en de alcohol? Of komt het door mijn baarmoederverzakking? Of moeten we dit keer gewoon meer geduld hebben...