tandarts(assistent) aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    #1 Luna86, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    Heb even een vraagje.

Maandag avond kreeg ik onwijze kiespijn aan kies A (onder) Kies B (recht boven A) maar ook in mijn hele kaak boven en beneden. Ben de volgende dag meteen naar een vervangende tandarts gegaan en die heeft een foto gemaakt waarop niks te zien was behalve gaatjes in mijn verstandskiezen boven en beneden. Ik knars in mijn slaap dus kies A en B zouden overbelast zijn. Er was geen ontsteking te zien ze heeft gevoeld met een ijswatje oid en ik voelde aan kies A en de wortel/kies leken dood te zijn dus daar kon de pijn dan niet vandaan komen. Voor de zekerheid is ze gaan proefboren en toch zat er nog gevoel in dus gevuld en besproken dat we eerst de verstandskiezen eruit zouden halen en kijken of dat de oorzaak was. In de tussentijd moest ik de kiezen A en B zoveel mogelijk laten rusten. Toen werd de pijn zo extreem dat ze besloten hebben meteen mijn verstandskies rechtsonder eruit te halen. Dit was dus dinsdag middag. Gister ging het best goed met mijn kaak en kies en de pijn was goed te doen met ibuprofen 600 maar afgelopen nacht werd de pijn steeds erger maar niet aan de verstandskies maar aan kies À en B. Kan dit komen doordat mijn tandvlees zo'n opdonder heeft gehad of is er toch iets aan de hand met beide kiezen alleen niet te zien op de foto...de kiezen staan voor mijn gevoel helemaal bol en als ik ze met mijn tong aanraak voel ik een druk ook bonkt het heel erg. Zit nu aan 3 keer per dag ibu 600 en nu neem ik 2 uur na de ibu 2 PCM in.

In ieder geval bedankt voor het lezen!

2. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben geen tandartsassistente maar ik denk dat het nog naweeën zijn van de behandeling.

Ik zou het vandaag even aankijken (als je het uithoudt) en anders morgenochtend meteen bellen als spoedje!

Veel beterschap!

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Lijkt mij klinken als een ontsteking. Zeker het 'bolle' gevoel en dat het bonkt. Ben geen assistente, maar heb dit zelf ook gehad na een wortelkanaal behandeling (en een extractie ernaast). Ontsteking trok na een paar dagen weg. Ik zou toch even je tandarts bellen en er naar laten kijken.

4. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Misschien zit er wel een tandarts? Beetje apart om er van uit te gaan dat er alleen assistentes op het forum zullen zitten. Vrouwen kunnen ook tandarts zijn. ;) Ik heb helaas verder geen tips voor je, sterkte!

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Speciaal voor jou aangepast ;)

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland

Dank je wel! Ik hoop ook op naweeën maar ben zo bang dat het een ontsteking oid is.. Maar ze kon op de foto niks zien.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ontsteking ging vanzelf weg? Ik spoel wel met een mondspoeling (chloorhexidine) wat ontstekingen tegen moet gaan maar dat zal wel alleen helpen voor de open wond.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik had dit vorige week ook.
    Werd wakker met onwijze kiespijn(Mijn verstandskies)
    En ben meteen de ochtend erop naar de tandarts gegaan,

Ook een gaatje in mijn verstandskies, en nu is hij er uit.
    Het is nu dik een week geleden en nu pas sinds vandaag voel ik geen pijn meer...Ik heb wel verdovingen gehad dus me wang was wel iets opgezet. Misschien door de behandeling dat het nog pijn doet? Dit kan lang blijven hangen...Sterkte!

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Had je last van je hele kaak en alle kiezen of plaatselijk waar ze de kies eruit hebben gehaald?

10. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    :D:D

11. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een tandartsassistente

je had vannacht pijn in beide kiezen? Niet alleen degene waarin geboord is?
    Je verhaal klinkt mij idd toch ook als overbelasting door klemmen of knarsen.
    Die tanden kunnen eigenlijk geen zeer doen van een extractie ergens anders.
    Het bonken en bol staan doet denken aan een ontsteking hoewel...
    Als het een ontsteking zou zijn dan zou de ibuprofen deze moeten stillen. Dit werkt nl ontstekingsremmend.
    Als je je tanden op elkaar zet, is dat dan de plaats waar de kiezen elkaar het eerst raken? Dan weet je vrij zeker dat het van klemmen/knarsen komt.
    Oplossingen zijn
    Een stukje van een kies laten slijpen en zo de druk weghalen, maar dit verplaatst het probleem natuurlijk alleen maar
    Een knarsbeugel laten maken.

Zou in ieder geval even een afspraak maken bij je eigen tandarts om te bespreken.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Zo fijn een tandarts die zelf meedenkt! Ze belde me net om te vragen hoe het ging dus alles verteld en gaf ze toch het advies om langs te komen. Zaterdag hadden ze nog een uurtje plek dus kan dan. Nu hopen dat ze de oorzaak kunnen weghalen en dat ik geen pijn heb.

Nog wel ene vraagje, ik proef ontsteking.. Moet ik daar tot zaterdag wat extra's mee doen?

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Dank je wel!! Ja klopt dit is de plaatst die elkaar het eerste raken. Vanaf dinsdag zet ik geen druk meer op beide kiezen dus zou het dan niet al minder moeten zijn? Er is idd een stukje extra afgeslepen. Dat plaatje gaat er idd komen nadat de rust in mijn mond weer is terug gekeerd.

14. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan echt wel even aanlopen voor dat beter wordt hoor.
    Als je zaterdag naar TA gaat zou ik nu verder niks doen voor die onsteking. Ibuprofen wel blijven nemen.
    Sterkte ermee!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een paar maanden terug een flink ontstoken kies gehad. Foto's gemaakt, niets te zien, behalve een vulling die wel erg diep zat. Nog even mee doorgelopen, maar toen ibuprofen ook niet meer werkte, weer naar de tandarts gegaan, wortelkanaalbehandeling gehad en de pijn was weg.

Succes, ben wel benieuwd wat het nu is. Ik dacht bij mij ook aan tanden knarsen en heb ook aan aangezichtspijn gedacht (op een gegeven moment voelde ik niet meer waar de pijn nu zat).

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Heb je echt alleen last van de kiezen en ben je niet pas verkouden geweest?
    Ik heb zelf (waarschijnlijk) een bijholte of neusholteontsteking aan mijn verkoudheid overgehouden en ik las laatst dat je daar ook last van je kiezen door kunt krijgen.

Dat bonkende gevoel wijst echt op een ontsteking.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland

Nee ik ben niet verkouden geweest dus daar kan het niet van komen.

Afgelopen nacht echt heel veel pijn gehad. Dacht zelfs om naar een noodtandarts te gaan maar toen ik ging koelen en extra pcm (wamt zat al aan max ibu) genomen had ging het gelukkig beter. Nu eveb bellen of ik eventueel een extra dosis mag slikken vandaag want zo'n beetje 5 uur per dag ben ik 'pijn' vrij (blijft vervelend gevoel tussendoor geven) en de rest heb ik echt pijn. Nu aftellen tot morgen! Hoop net als bij snoopy dat het na een wortelkanaalbehandeling zo goed als over is.

Deel Deze Pagina