Slaapproblemen dreumes anderhalf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door username, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nooit een goede slaper geweest helaas maar de laatste tijd is het niet te doen.
    Bijna elke nacht is ze wakker. Geen idee waarom. Nu ook weer. We zijn al een uur en drie kwartier wakker omdat ze ligt te huilen.
    Alles al geprobeerd. Niets zorgt ervoor dat het beter wordt. Nu sinds X aantal weken op aanraden cb gaan we na 5, 5, 5, 10, 15 minuten naar binnen en zeggen dat het tijd is om te slapen. Meer niet. Zo weet ze dat we er zijn.
    Ik kan niet meer. Ben op. Elke keer gebroken nachten en uren wakker. Geen idee wat er aan de hand is. Ruzie met man vanwege de stress en vermoeidheid elke keer.
    Man heeft haar net een droge luier gegeven en is een fles gaan pakken in de hoop dat het helpt.
    De afgelopen weken hebben we de strategie strak gehanteerd maar het heeft gewoon niet voor verbetering gezorgd. Wij zijn op. Moet om 7 uur weer aan t werk :(
    Geen idee wat ik met dit topic wil. Veel tips gehad en veel geprobeerd maar t werkt niet. Ik merk dat ik het haar bijna kwalijk neem zo gefrustreerd ben ik door het slaapgebrek. Mijn man doet daarom de nachten. Die heeft daar minder last van. Maar slapen lukt hoe dan ook niet, ze is overal in huis te horen....

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat onwijs vervelend! Slaap is voor jullie allemaal zo belangrijk.

Mijn zoontje is eigenlijk wel een goede slaper maar onlangs begon hij zodra hij naar bed moest te gillen en te huilen. Ook vanalles geprobeerd maar hij krijste het uit.

Ik heb hem toen in bed gelegd en ben naar beneden gegaan. Beneden heb ik 1x door de babyfoon zijn naam gezegd en het was stil.

Dit is 3 dagen zo gegaan en het heeft elke avond gewerkt.
    Wellicht heb je dit nog niet geprobeerd.

Succes!

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wat vervelend! Sterkte!

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Herkenbaar.
    hier is het momenteel ook bijna elke nacht raak en idd, zoooo vermoeiend.
    Terugleggen werkt hier totaal niet, hij zet het echt op een gillen. Het enige dat werkt is een flesje. Daarna slaapt hij namelijk weer heerlijk verder.
    ik ben eigenlijk geen voorstander van flesje in de nacht, ben bang dat ik het nu zelf in de hand werk, maar aangezien het voor nu werkt, leg ik me er even bij neer..
    Heeft het flesje bij jullie geholpen?

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier hebben we af en toe zo'n nacht. Dan kan zoon niet meer terug in slaap vallen en ligt te woelen en te woelen, linkerborst, rechterborst, toch weer links, eigen bedje..

Ik ga er vanuit dat hij het inderdaad niet doet om ons te pesten, maar dat hem iets dwars zit. Alleen zo lastig uit te vinden wat ;)

Kan het honger zijn? Wij geven nog wel eens een banaan 's nachts, helpt soms. Of te warm/te koud? Bedje bij jullie op de kamer (zal de eerste nachten wel slechter gaan, want moet ze ook aan wennen, maar kan op lange termijn wel een oplossing zijn)?

EDIT: wat we wel vaak doen is wisseldiensten draaien. Vaak begint het rond een uur of drie. Dan ben ik bij zoon en slaapt man door of gaat op zolder slapen. Rond een uur of vijf/half zes als zoon dan nog niet slaapt, ga ik naar zolder slapen tot zeven uur. Zo pakken we effectief toch wat slaapuurtjes.

6. rikki

rikki Bekend lid

6 aug 2012
    739
    27
    18
    hier ook!
    Al 3 weken is ons mannetje van 16 maanden zijn ritme kwijt..
    Sliep voorheen door van 19.30 tot 7.30 uur. Maar sinds 3 weken wordt hij minstens 1 keer per nacht wakker. De ene keer is het speentje geven en slaapt hij verder, maar de andere keer is het huilen en krijsen.
    Niks lijkt dan te helpen.. Als ik hem optil en tegen me aan hou is hij stil, maar zo gauw ik hem probeer terug te leggen wordt hij driftig.
    Verder is het nu ook dat hij elke dag tussen 5 en 6 wakker wordt om aan de dag te beginnen.

Ook wij zijn ten einde raad.. Na 3 weken slecht slapen zit de vermoeidheid er goed in.. :(

Zoonlief begint wel langzaam aan met zijn eerste losse stapjes.. Misschien komt het dus wel door zijn mentale ontwikkeling, of een sprongetje.. Maar nu het al 3 weken aanhoudt, begint het wel erg lang te duren voor mijn gevoel.. *GAAAAAAP!!*

7. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier momenteel het zelfde drama. Slaapt tot ongeveer 00.00 uur goed en dan begint het drama. Om het uur , soms wel om het half uur krijsen. Waar ik voorheen gem. 3 a 4 per nacht naast zijn bed stond en een speentje voldoende was is het nu schreeuwen zodra hij door heeft dat ik weg loop.

Ook hier dikke ruzies met vriend. Die kan er absoluut niet tegen. Met zijn ploegen heeft hij gewoon zijn slaap nodig en is dan snachts ook niet echt de liefste. Wat mij dan weer de nekharen overeind zet.

Was het gisteren zat. Campingbedje op mijn kamer gezet en vannacht om 00.30 uur hem hierin gelegd. Kwartiertje mompelen en toen geslapen tot 06.20 uur. Vriendlief sliep op zolder. Doet hij wel vaker vanwege zijn ploegen maar als hij het er niet mee eens is slaapt hij daar voorlopig maar wat vaker. Als ik het s nachts dan toch alleen moet doen. Doen we het wel op mijn manier ;)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #8 piccolina, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
    Ik snap je heel goed.
    Hier we zijn voorlopig meegegaan met haar: ze ligt in bed prima tot 00.30-01.30 dan komt ze bij ons en we nemen haar in.
    Ze slaapt ook onrustig vaak bij ons: woelen, wakker, zitten, huilen. Dus is duidelijk dat als ze dat bij ons doet in eigen bed zal haar zoiezo niet lukken.
    Is niet ideaal maar omdat ze in peuterbed slaapt we laten haar niet huilen. We wachten nog even af dat haar jeuk onder controle is en dat ze niet meer verkouden dan gaan we wat langzaam dingen veranderen.
    Maar ze is continu verkouden dus... Haha

Maar als ik naast zit of lig in haar bedje licht ze gewoon met open ogen en als niet ga ik weg ze is gelijk wakker. Ze slaapt heel erg ondiep. We kunnen nooit haar overleggen of draaien in bed vab haar om of in auto ala auto stop ze is gelijk wakker.

Ik zou in elk geval als ik jou was snachts niet posten maar dat tijd gebruiken voor slapen met oordopjes indien nodig of nemen jullie haar bij jullie in bed of zetten bedje naast jullie voorlopig.
    Ik ben zelf tot conclusie gekomen dat als kind datwil moet he dat toegeven. Hier overdag ze is lekker druk en niet knuffelig maar snachts wil ze juist lepeltje lepeltje slapen en dat heeft ze blijkbaar nodig.

Zoiezo met peuterbed hier enorme verschiel voorheen was ze 30x wakker nu maar 1 keer en we hoeven onze bed niet uit.
    Ja waneer dat 1 keer is weet je nooit kan vroeg of laat maar is tig keer beter dan 15 min slapen en weer daar lopen haar in ledikant leggen, vasthouden, tssss eindeloos zeggen.
    We slapen veel beter nu uit. Niet ideaal want als ze naar kinderdagverblijf gaat slaapt ik tot 12.00 haha maar we kunnen nu niets ze slaapt gewoon zo door verkoudheid en eczeem.

Met 2 jaar gaan we slaapschaap met klok proberen nog

Wat je kan doen is kijken of zs beter slaapt als ze later gaat of overdag minder slaapt. Een patroon zoeken waarbij ze minder/beter slaapt. Is ze te moe of juist niet moe? Heeft ze rustige ritueel nodig lange of juist korte?
    Slaapt ze beter als je 2x buiten per dag gaat of juist niet? Beter naar dag kinderdagverblijf of weekend met jullie?

Wat hier het beetje ook verschil maakt is dat dag goed plannen met 2x speeltuin, 1 uur slaap overdag, eten om 18.00 erna lekker druk spelen en uur voor slapen gaan juist rustige ritueel doen. Voorlezen wat ze zelf kiest en niet in bed leggen maar vragen of ze wil zelf in bedje komen.
    En om 20.00 slapen niet eerder want dan wordt ze 22.00 wakker uitgerust en krijgt je gaat nooit in bed of bij ons ze denkt dan dat het was dab qua slaap. Dus daaroom gaan we hier bijna nooit met auto ergens ver of als we in auto zijn houden we haar wakker omdat ze heeft voldoende aan 20 min slaap in auto(eerste halfuur zit ze maar erna valt toch in slaap vaak). En eenmaal thuis ligt ze nooit zeis niet moe.
    Hier kdv of thuis maakr geeb verschil met slapen. Op kdv slaapt ze 1.5 uur iets langer dus maar op nacht heeft dat geen invloed als ze 2 uur slaapt dan wel ze is dan om 20.00 niet moe dan leggen we haar steeds terug en om 21.30 eindelijk slaapt ze.
    Ze is duidelijk kindje hier die veel interactie nodig heeft en wienig slaap.
    Zo was dat van geboorte af

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat een hoop reacties :) fijn, maar ook vervelend voor jullie. Ik ben net thuis van m'n werk. Kon de hele dag wel huilen. Ook meermalen gedaan.
    Mijn man ontfermt zich over dochter zodat ik even rustig jan zitten. Ik ga straks eerst maar m'n bed in.
    Reageer later uitgebreider op jullie maar heb er nu de energie niet voor...

10. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Heel herkenbaar! En als ik zo eens kijk naar de andere reacties hebben we allemaal een kind in ongeveer dezelfde leeftijd. Dus misschien is het een fase?

Het enige wat hier helpt is bij ons in bed.
    Nou hebben wij daar geen problemen mee, dus slapen we daarna gewoon weer verder.
    Wij laten haar in ieder geval niet in bed huilen ook niet met de technieken van het consultatiebureau. Ik denk namelijk dat ze ons dan nodig heeft. Hiermee wil ik niet zeggen dat deze techniek niet werkt, of dat je het niet moet doen. Voor ons werkt het niet. Ze krijgt s nachts ook geen melk o.i.d. alleen water.

Ik hoop dat het een fase is en dat onze kinderen binnenkort weer lekker doorslapen.

Succes, en ik hoop dat je een oplossing vind die voor jullie werkt.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb niet eerder gereageerd omdat ik niet zeker wist of ik wel goed nieuws had. Maar nu na een aantal nachten durven we voorzichtig te denken dat het nu beter gaat.
    Dochter slaapt sinds 4 nachten in een groot bed. En we horen haar niet meer.
    Een groot bed en niet meer reageren op haar gehuil waren de enige opties die we nog hadden. Omdat niet reageren ons echt tegenstaat zijn we een groot bed gaan halen.

Ik hoop zo ontzettend dat dit dé oplossing is... ik durf amper te schrijven dat ze de laatste nachten zo goed slaapt, bang als ik ben dat dat meteen afgelopen is na vandaag ;)

12. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Fase ook gehad. Verschrikkelijk.
    Ruzie met je man ook heel herkenbaar.
    Toch moet je ervoor zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat ;)

Ik heb 1 strenge regel en dat is dat ze absoluut niet bij ons in bed mag liggen om te slapen. Wel ff om te troosten als ze ziek is, maar verder gebeurt het niet. Het bed is van ons en daar horen wij lekker rustig in te slapen. Ik kan niet slapen als zij er bij ligt veel te bang dat ze eruit valt of wij op haar gaan liggen of wat dan ook. Ik heb ook mn rust nodig.

Wij gaan wel ff 1x heen en weer lopen om te troosten en te knuffelen, even luier checken. Maar meer niet. Babyfoon zetten we uit. We horen haar dan nog wel huilen, maar daar kunnen we wel gewoon door slapen. Hier werkt dat het beste; laten huilen. De eerste nacht een uur volgehouden, tweede nacht half uur, derde nacht nog een kwartier en daarna nog geen vijf minuten meer. Ook andere dingen geprobeerd, maar ik ga niet in die kamer blijven zitten/staan/liggen tot ze weer in slaap is gevallen. Zodra je denkt dat ze slaapt sluip je weg maar gaat er opeens een paar oogjes en een schreeuwerig mondje weer open.
    Ze zijn slim hoor...
    Laat in zo een periode wel altijd even de oortjes checken op evt oorontsteking en ik kijk goed naar mijn kind. Als ze ziek of niet lekker is, reageer ik uiteraard niet zo. Maar vaak zie ik precies aan haar dat ze gewoon geen zin heeft om alleen te liggen en te slapen en wil ze naar beneden of naar onze kamer.
    Nee dus, not gonna happen ;)

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb een beetje te vroeg gejuicht vrees ik...

Net bij haar geweest. Kus en knuffel en uitgelegd dat het tijd is om te slapen. Dat ik haar morgen zie en nu niet weer kom.
    Pffff wat moeilijk dit. Maar ik wil hiervan af. Elke keer onzeker of we wel of niet kunnen slapen enzo. Dat kan echt niet meer.

Ze huilt/moppert af en toe en roept me. Ik hoop dat ze zo in slaap valt.

14. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Krullie het is pittig hè. Ik vind het geen fijne houding, haar zeggen dat ik niet meer kom nu en dat ze het zelf even uit moet zoeken. Maar we hebben in de afgelopen anderhalf jaar werkelijk elke methode geprobeerd en niets werkte. Dit moet ophouden.
    Gelukkig komt m'n man zo thuis, ik kan wel wat steun gebruiken.

15. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ellendig zeg.
    Hier sinds n week ook draaaama. 1 à 3x wakker. Rechtop in bed, huilen jengelen en mopperen. Niets helpt.
    In ons bed wil ze spelen, dus geen optie. Terug leggen betekend hysterisch worden... Erbij blijven ook geen optie...
    Ben bang dat als ik ze laat huilen dat de oudste wakker wordt. Misschien deze week x bij oma laten logeren.
    Vriend wordt er ook niet blij van hier!
    Hopelijk is t een fase inderdaad...

Hoe is je nacht gegan username?

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ze heeft 2 uur afwisselend gemopperd, geroepen en gehuild. En is daarna in slaap gevallen. Ik vond het niet leuk en heb momenten gehad dat ik zelf ook wel kon huilen. Maar het is zo. Even doorbijten en hopen dat dit wel werkt.

Nog geen paar maanden geleden was het ondenkbaar dat we haar zouden laten huilen. Afschuwelijk vonden we het als mensen dat deden. Inmiddels doen we het toch want van dit hardnekkige slaapprobleem moeten we af. We slapen alledrie slecht :(

Sanntje Hoe was jouw nacht?

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ook hier een dochter die sinds een week of 2/3 's avonds wakker wordt en niet meer terug gaat slapen. Ze wordt huilend wakker. We proberen eerst om bij haar bedje te gaan zitten en te sussen, maar dat werkt eigenlijk niet ;) Dus ze slaapt nu tussen ons in. Hoewel ze soms wel wat onrustig blijft (woelen) slaapt ze wel en zo kunnen wij ook rustig slapen. En in mijn geval ook zonder schuldgevoel, want ik kan (en wil) haar niet laten huilen. Zo komen wij allemaal aan onze rust toe :)

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Begrijpelijk. Als dochter zou slapen in ons bed zouden we dat graag doen. Maar helaas doet ze dat niet. Hebben het al ontelbare keren geprobeerd maar ze wordt alleen maar wakkerder. Dat is geen optie hier. Fijn dat het bij jullie wel werkt. Het lijkt me zo knus :)

19. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Mijn nacht was hel. 3x dat ze wakker werd. Even heen laten doen maar ging niet slapen. Uit wanhoop de fles maar gegeven... Kan ik daarna in ieder geval nog even slapen.
    Ik denk dat we ook hier gaan proberen on ze te laten huilen vannacht. Echt huilen is het trouwens ook niet altijd, maar ik kan er gewoon niet tegen! Wordt zoooo onrustig als ze zo jengelt en jammert.
    Nu heeft ze net overgegeven en een dikke snotneus dus misschien zit ook dat dwars.
    Vannacht nieuwe ronde nieuwe kansen...!
    Wel fijn hier, ben ik niet alleen snachts... ;)

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Precies, scheelt om te weten dat we niet alleen zijn. Ik hoop dat we vannacht allemaal een goede nacht hebben.

Deel Deze Pagina