sinds 3 weken is het over tussen mij en mijn vriend, ik heb hem 4 kansen gegeven maar toch koos hij ervoor om hele intieme berichten te sturen naar andere meiden op internet. vandaag heb ik hem weer op een site gzien met naakt foto, en al zijn gegevens erbij. het doet me pijn en had liever een gezinnetje gehad, maar goed het is niet anders. nu vraag ik me de laatste tijd zoveel dingen af. zou ik het allemaal wel alleen aan kunnen, hoe gaat dadelijk de 1e nachten alleen met die kleine, zal het genoeg liefde krijgen, zal ik niet te moe zijn, gaat het lukken met de finacien en ga zo maar door. ik heb zelf een rot jeugd gehad en wil mijn kind nooit hetzelfde geven als wat ik gehad heb. de kleine is zeer welkom, en ik wil het alles geven wat het nodig heeft. maar toch zijn er een hoop twijfels, maar diep in mij zegt iets dat ik een fatastiche moeder word. hebben meer dames dit gevoel en die twijfels? ook al sta je samen met je man. XXX Gusam
hoi meid, jeetje wat erg! Maar je moet maar zo denken, als hij liever bezig is met intieme berichtjes sturen en naaktop het internet staan, dan met zijn gedachten bij zijn gezinnetje zijn, dan ben je beter af zonder hem. Hoe moeilijk dat natuurlijk is! ik herken je twijfels heel goed. Ik lig bijna elke dag wel 1x in de armen van mijn verloofde te huilen omdat ik bang ben dat we het bijv. niet redden met geld (hij zit in de schuldsanering) of dat ik zou falen als moeder. juist bij mij helpt het dan op hier te praten met andere dames, en verder stel ik voor mezelf de vraag of het echt wel zo slecht is. Iedereen zegt immers dat ik een geweldige moeder word! en ook ik heb een slechte jeugd gehad en dat wil ik mijn kind niet geven! maar juist doordat ik zo'n rotjeugd heb gehad, weet ik hoe het niet moet, en hoe juist wel het komt allemaal wel goed hoor meid, mocht je nog vragen hebben of gewoon willen babbelen, stuur me dan een privé berichtje! xx
ja die twijfels heb ik ook hoor, die zijn heel normaal, wat een rot situatie zit je nu in zeg! heel veel sterkte en ik vind het heel sterk van je dat je in deze periode voor jou en je kindje kiest en niet de fratsen van je vriend hebt geaccepteerd tegen je wil in.
Jeetje meid, wat een situatie! Vind het heel moedig van je dat je toch voor jezelf hebt gekozen en niet uit angst om alleen te zijn bij je vriend bent gebleven. Dat je die stap al heb durven zetten zegt al veel over je kracht die je dan absoluut ook zal hebben om alleen je kindje op te voeden. Tuurlijk zal je wel een moe zijn of het moeilijk hebben, maar denk dat alle moeders dat wel krijgen. En ja, ik ben ook wel eens bang of ik het allemaal wel goed zal doen en vol zal houden. Maar ook bij mij overheerst het vertrouwen dat ik een supermoeder ga zijn en dat het allemaal wel goed komt. (heb trouwens wel een partner hoor) Wil je heel veel sterkte wensen en vergeet niet dat er heel veel alleenstaande moeders zijn die het allemaal gewoon voor elkaar krijgen! Hopelijk heb je wel een lieve vriendengroep die ook voor je klaar zullen staan...
Joh, wat erg voor je! En wat een rotstreek om dat te doen als je vriendin je kind draagt. hmmm... als er iemand zou falen in het ouderschap dan zou hij het wel zijn. Over jou angsten; Dat is heel normaal hoor. Iedereen heeft die angsten. En misschien ga je ook wel af en toe iets "fouts" doen, maarja doen dat niet alle ouders? Als je je kind maar heel veel liefde en veiligheid kan bieden. Dat zijn de belangrijkste dingen. En volgens mij kun je dat wel. En vraag hulp aan je omgeving als je die nodig hebt! Strekte meid!
ik vind je NU al moedig hoor dus je bent al een topmama, je kiest voor jezelf en je kindje. Wat een kind het meeste nodig heeft is liefde en een mama die haar best doet om het zo goed mogelijk te doen, ja dat betekend dat je soms fouten zal maken, dat hoort erbij... dat maakt je menselijk... en als je daar aan toegeeft en weer snel "verder" gaat zul je zien dat h et allemaal wel goed terrecht komt!
heeee meid! Die ex-vent van jou is gewoon 1 grote eikel als ie niet ziet wat voor iets moois hij achter laat! Natuurlijk red jij het alleen waarschijnlijk ben je nog beter af zonder hem! Kan je er anders niet voor zorgen dat de eerste nachten een vriendin van je blijft slapen zodat je niet alleen bent met de kleine? liefs
Ook als je een heel stabiele thuissituatie hebt, zijn die angsten, twijfels en onzekerheden heel normaal; laat staan in jouw situatie! Ik vind je super-sterk omdat je voor je eigen geluk hebt gekozen! Ondanks dat het in deze situatie heel moeilijk moet zijn geweest, maar je hebt het toch maar mooi gedaan! Weet je, die twijfels maken je zelfs een betere ouder, omdat je je altijd zult blijven afvragen of je de juiste beslissingen neemt, en dus eerder zult willen toegeven als het niet helemaal goed gaat. Waarschijnlijk ben je dan ook iemand die niet bang is om hulp te vragen, en dat is toch alleen maar super?! Dat betekent dat je er alles aan zult doen om je kindje een mooie toekomst te geven, en meer kan een kind niet willen. Ik zou inderdaad ook kijken of er niet een goede vriendin of familielid is die de eerste nacht(en) wil komen logeren om je een beetje op gang te helpen... Iemand die je vertrouwt, en die het geen probleem vindt om je op te vangen in je kraamweek. Heel veel succes, meis! Jij gaat het echt wel redden!
hey meid! hier ook iemand die een hele zware jeugd heeft gehad, maar ik had mijn vader en dankzij hem ben ik een sterk zelfstandig persoon en heb nu een heel fijn leven. dus zelfs met 1 ouder komt alles helemaal goed! En zoals ze allemaal al zeggen ben je sterker dan je zelf in ziet, en ja het gaat ff wennen worden, en misschien is het even zwaar maar het zal het allemaal waard zijn, en je zal genieten van elk moment. wie weet kom je de aankomende maanden nog wel een normale man tegen die zn genoegens bij jou haalt in plaats van internet p*rno! af en toe is leuk maar er zijn grenzen. en ik vind dat je de beste keus hebt gemaakt voor jou en de kleine. Trouwens hele goede tip van Roos, zorg dat je iemand bij je thuis hebt die je volledig vertrouwd dan kunnen jullie het samen aan!
En dáárom denk ik dat je een goeie moeder gaat worden: omdat je het wilt, omdat je het kan en omdat je het graag beter wilt doen dan jij het als kind hebt ervaren. Ik zeg: geniet van je zwangerschap en kijk positief naar de toekomst, die van jou en je baby