Hallo allemaal, Onze dochter heeft de waterpokken maar ze zitten ook op een erg vervelende plek. Namelijk van onder.. Ze zit daar helemaal vol!! Supervervelend en ze word natuurlijk gek van de jeuk! Bovendien durft ze niet meer te poepen en plassen want dat doet pijn! Ze is 4 jaar... Iemand tips? Als ik spul voor pokken haal kan ik dat daar dan ook smeren? Bedankt alvast!
Bij ons zoontje zit het ook aan de onderkant, erg fijn... Wat hier helpt is mentholpoeder of normale Zwitsal poeder en laten luchten. Vooral dat luchten droogt de boel uit Verder geen tips, weet ook niet of de mentholpoeder zo fijn is voor een meisje daar beneden
Mentholpoeder en zo min mogelijk in een bad en aankleden. ZO luchtig mogelijk of als het zelfs mogelijk naakt laten lopen. Door de warmte gaat het alleen maar meer broeien. Na 3-4 dagen is het ergste over en kan je weer voorzichtig wat aan gaan doen en heel lauw wassen. Sterkte
Ik heb hier ipv poeder, mentholcreme gebruikt (geen waterpokken, maar ze had hand mond en voetziekte, met blaasjes ook daar beneden), en het was voor haar echt een opluchting
Dankje voor jullie ervaringen en tips! Net dokter aan de lijn gehad en die zei ook zwitsal/talk poeder. Die maar even gaan halen dus. Het ziet er echt heftig uit. Moet zelf helaas morgen werken, dat vind ik nog het ergste, maarja.
Is er nog iemand met andere tips of ervaringen? Ben de hele nacht opgeweest het was/is een drama. Poeder werkt niet, 2x havermoutbad gedaan (ook om 3u vannacht) maar zodra ze eruit is begint het weer... Ze schreeuwt alles bij elkaar van de jeuk en pijn, daarbij heeft ze ook buikpijn, koorts, keelpijn (ook waterpokken??) en drinkt nauwelijks... Paracetamol of iets weigert ze ook. Net met een trucje een zetpil gegeven maar 5 min later moest ze naar de wc en dat trucje lukt dus niet weer helaas... Maak me wel een beetje zorgen nu? Er verschijnen nog steeds meer pokken...
Bij mijn dochters van 2 en 3 hielp de calendulan emulsie van vsm verlichtend daar onder. Verder heb ik er niets aan gedaan, zonder luier lopen was geen optie, aangezien ze allebei niet zindelijk zijn....