Decoratieve taart als suprise

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mn zoon van 10 moet uiteraard dit najaar weer aan de suprise makerij.
    En dan ben ik altijd de aangeweze persoon om te verzinnen hoe of wat en mee te helpen (vind ik leuk!)
    Nu hadden we verzonnen dat we iets van zoutdeeg gaan maken. Eerst hadden we een muziek noot maar dat was eigenlijk maar saai. Toen de muziek sleutel maar dat was redelijk bewerkelijk want met die dunne lijntjes breekt dat misschien snel.
    En toen zat ik verder te denken en bedacht ik dat t misschien leuk zou zijn om het materiaal wat we gebruiken echt te gebruiken. Het is tenslotte deeg en dan lijkt het al eetbaar (wat het echt niet is met al dat zout). En van daar uit kwamen we op n taart of cake met n vakje aan de onderkant voor het kado.
    Ben gister heel de avond aan het googlen geweest naar meer info en tips maar bar weinig tegen gekomen. Ja genoeg workshops enzo maar daar is geen geld/tijd voor.
    DUS...iemand tips/trucks/handigheidjes? Of n site daarmee?
    Verklap ze AUB!!
    We willen het natuurlijk zo mooi en echt mogelijk maken!:D

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien zeg ik iets wat vanzelfsprekend is hoor.. maar is het een idee om een taart van karton te maken , 2 verdiepingen ofzo (4-kant kan natuurlijk ook!) en dan bekleden met het zoutdeeg?
    Mogelijk kun je (voedings)kleurstof gebruiken om het deeg te kleuren?
    En verder misschien simpel houden met bolletjes en bloemetjes van het deeg?

Maar oke, misschien ging het juist wel meer om de details etc... en had je dit al...

deze link al gevonden?

Mijn hobbyblogje - Een blogje over mijn hobbies: haken, werken m...

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Wil je het per sé met zoutdeeg maken?
    Anders kun je bijvoorbeeld ook een stuk piepschuim in de vorm van een taart nemen en daar het cadeautje in doen. Dan kun je dat vervolgens versieren als taart. Dat kun je dan doen met echte marsepein of fondant en dan versieren. Maar je kunt bijvoorbeeld ook eerst een mooi gekleurd papier eromheen doen en dan de zijkanten met spekjes volplakken en boven op met andere snoepjes versieren.

Misschen heb je hier ook nog wat aan:
    Zout taarten

4. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Maak je taart!

Wellicht kun je hier iets mee?
    Zoals hierboven al werd gezegd, de taart van piepschuim, cadeautje erin en deksel erop.

Succes!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dankjewel voor het mee denken alvast meiden!
    Ik wil het juist van zoutdeeg maken omdat ik de ingredienten heb en het ERG low budget moet.
    Fondant en marcepein zijn nogal prijzig ;)

6. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb eventueel nog wel wat marsepein voor je liggen. Die is nu denk ik wel iets over datum (volgens mij tot november goed) maar voor een surprise maakt dat niet zoveel uit.

7. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik weet niet of dit van zoutdeeg te maken is, vast wel toch?

Middagje knutselen en zien hoever je ermee komt?

8. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb deze laatst gemaakt van piepschuim. Ik heb met coctailprikkers de verschillende lagen aan elkaar vast gezet. in de middelste laag zit een gat voor geld of kadootje.
    Bekijk bijlage 29641

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb vroeger wel eens surprise taarten van gips gemaakt. Beetje kleurstof er door heen en je krijgt een mooi kleurtje.
    Gewoon in een tupperware bakje en een kleiner bakje op z'n kop er in zetten (daar kan je dan het kadootje in doen) en dan gips er ingieten. Hard laten worden en dan krijg je het (met wat moeite) wel uit de bakjes.
    Succes er mee

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb ooit en taart gemaakt van zeep.
    Gewoon goedkope blokken zeep van de ALdi of de action.Als je rose stukken pakt word de taart ook rose.
    Dan moet je met een rasp de blokken fijn raspen.
    Dan pak je een oude ronde koekjestrommel of een andere doos(geen karton want dat word week.)
    De fijngemalen zeep meng je beetje bij beetje met water totdat je een soort van brij hebt.
    Daar smeer je dan de trommel mee in en wrijf je het stevig aan.
    Dan goed laten drogen en je kunt hem gaan decoreren.
    Doordat het zeep is glimt het mooi en is het net marsepijn!
    Veel klieder en knutsel plezier.

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik zou voor zoutdeeg gaan!

12. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja als je zoutdeeg wit maken..

dat is dan toch heel simpel.. dat kan je toch ook in iedere vorm kneden, rond voor de cake.. in bloemetjes enz voor decoratie.. en dan laten opdrogen..

wanneer de cake dan is opgedroogd kan je het mooi gaan verven.. gewoon bij de action ofzo van die goedkope verf uit een tube kopen.. acryl verf, en die mooi dik . of iig mooi opvallend erop verven..

ik denk dat de taart dan al heel mooi wordt..

als je iets hebt besloten en je hebt hem gemaakt, dan wil ik wel eens een foto zien ;)

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Daar had ik nog nooit van gehoord! Dat is ook heel geinig. Misschien ook ooit n keer proberen.

Ik heb ondertussen een steen uit de tuin gehaald (nouja mn zoon dan) en die hebben we in een homp zoutdeeg gedaan. Dat zoutdeeg hebben we in een vorm van n taart gemaakt en een gedeelte gebakken. Af laten koelen en nu de steen er weer uit. Dat vakje is dus waar de kadootjes in gaan. Heb hem nu ondersteboven in de warme oven en ben hem dus zo verder aan het laten drogen.

Het is idd erg eenvoudig maar daarom vroeg ik ook om tips of handigheidjes van mensen die vaker ermee gewerkt hadden ofzo.
    Ik denk er over om een bakkie tegel lijm te gaan halen om hem verder af te werken. Heb n deel deeg over voor versiering (balletjes die we door midden snijden en dan op laten drogen en rood verven.)
    En misschien dat ik nog n weg werp slagroom spuit ga halen om toefjes te maken.

Zal zeker n foto plaatsen als hij klaar is!

Deel Deze Pagina