Wasbare luier optrek/trainingsbroekjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Trirani, 3 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Mijn dochter van 2 toont interesse in de wc en afvegen. Ik wil gaan proberen hoe ze het oppakt met een trainingsbroekje.

Hebben jullie tips?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik ben begonnen met het lezen van een boekje over naar het potje/de w.c. gaan. Samen de knuffel er op gezet etc.
    Beneden en boven potjes gezet, makkelijke kleding aan en standaard gaan oefenen voor ze in bad gingen of douchen, makkelijk, dan zijn ze toch al bloot.
    Als je wat successen hebt geboekt, dan steeds verder uitbreiden en soms gewoon in hun blote kont rond laten lopen (met van die babylegs als het kouder was, zodat ze snel naar de w.c. of het potje konden of naar de w.c. (we hadden zo'n verkleiner met laddertje).
    Eerst nog pull up luiers gebruikt, daarna over gegaan op van die onderbroeken die kleine ongelukjes op kunnen vangen.
    En goed de signalen in de gaten houden van wanneer ze moeten plassen enzo. Standaard voor vertrek nog even proberen en een potje meenemen in de auto.
    Plus het kdv of opa en oma etc. als die oppassen inlichten dat je aan het oefenen bent, zodat ze daar ook rekening mee kunnen houden. Succes met oefenen :)!

Trirani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina