Is het nou zo dat je weeen altijd thuis beginnen ? Dat is wat ik vaak lees/hoor. Ik ben zelf nu 39 weken zwanger en ruim 3 dagen van huis vanwege psz van m'n dochter die verder zit dan ben ik vaak een dag bij me schoonouders of schoonzus. En dan zit ik aan de koffie bij m'n schoonzus en denk ik zouden mijn weeen nu ook kunnen beginnen ? of een begin ervan ?
De kans dat je weeen thuis beginnen is groter, ik denk omdat veel vrouwen de laatste weken meer thuis blijven dan weg zijn. Tenminste ik heb dat bij beide zwangerschappen wel gehad. Ook een beetje omdat ik bang was dat het buiten zou beginnen, en dan dat gedoe nog van naar huis komen dat zag ik niet zitten. Maar meer omdat ik lichamelijk niet zo goed meer uit de voeten kon. Bij mij zijn bij beide de weeen dan ook thuis begonnen. Aangezien jij vaker van huis bent heb je best kans dat het begint als je niet thuis bent.
Bij mij begon het thuis, en toen ging ik shoppen/winkelen en zakte het weer. Daarna begon het 's avonds weer... En toen wilde ik slapen, dus stopte het weer. De volgende dag even naar het ziekenhuis - alles was goed met de baby, maar ik had al wel 5 centimeter ontsluiting en de weeën waren gestopt. Daarna weer naar huis, de was doen, de vaatwasser doen, lekker series kijken, beetje hangen, douchen en toen begonnen de weeën weer. Daarna heb ik nog wat huishoudelijk werk gedaan, het ledikantje opgemaakt en nog een keer gedoucht, nog een aflevering van mijn serie gekeken toentertijd en bijgehouden hoe vaak de weeën kwamen. De ene keer kwamen ze om de 7 minuten, maar de keer daarop na 2 minuten. En toen weer om 6 minuten, en om de 11 minuten en een minuut later nog één - kortom; er viel geen pijl op te trekken. Het ziekenhuis zei dat ik moest bellen als ze om de 5 minuten kwamen. Maar ze kwamen gewoon zo ongelijk dat ik niet wist dat ik moest bellen. Ik dacht echt dat het geleidelijk zou komen en je er een stopwatch naast kon leggen en echt elke 5 minuten strikt... Maar dat was dus niet het geval. Op een gegeven moment was mijn serie afgelopen, toen ben ik nog maar een keer gaan douchen en heb ik rustig gezegd tegen mijn partner: bel het ziekenhuis maar, we gaan dit maar eens doen. En eenmaal in het ziekenhuis had ik 6/7 centimeter ontsluiting. Om 22:30 ofzo waren we in het ziekenhuis, 02:06 was ons mannetje geboren. No stress, niks aan de hand en alles intens relaxed. Zo mooi!
Bij de eerste op het parkeerdek van het zkh, midden in de nacht Dat was nadat de vliezen gebroken waren en ik i.v.m. meconiumhoudend vruchtwater naar het zkh moest. Bij de tweede gewoon thuis op de bank. Al had ik toen de eerste 2 uur niet eens door dat het weeen waren, oeps. Daarom ben ik nu extra alert
Bij allebei thuis. Jongste liep ik nog wel te winkelen met 40+4 in de middag toen ik af en toe dacht mmm menstruatiepijn maar dacht ach zal wel door het lopen komen. Thuis gekomen lekker op de bank gekropen en toen begon het toch wel regelmatig te worden en ging er een lampje branden
Bij mij is het 3x thuis begonnen. En dat terwijl ik echt geen huismus was de laatste dagen, dus buitenshuis had ook wel gekund. 1e keer begon toen ik achter mijn computer nog even aan het werk was van huis uit. 2e keer begon terwijl ik met de oudste op de grond een treinbaan zat te bouwen, binnen een kwartier kwamen ze toen al om de 2 minuten, dus ging heel snel. 3e keer begon na het opstaan 's ochtends met heel licht beetje buikpijn, maar ik had toen al wel gelijk het idee dat dit wel eens het begin kon zijn. Toen ben ik ook expres niet meer van huis weggegaan, hoewel we op zich wel plannen hadden voor die dag.
snachts in het ziekenhuis paar 'flut'weeën. maar begon pas echt na een infuus. en stopten zodra ze het infuuspompje wat zachter zetten. hopelijk dit keer gewoon 'normaal' haha
Ik was thuis.. bij allebei begonnen ze licht een dag van te voren.. tenminste..? van de eerste weet ik het niet 100% zeker.. wel dat ze allebei rond een uur of 20:00 zijn gekomen.. en dat de bevallingen een kleine 5 uurtjes duurden..
Bij de oudste thuis, kwartiertje nadat mijn vliezen spontaan waren gebroken. Bij de jongste in het zkh, ik werd ingeleid
Bij de oudste in het ziekenhuis. Vliezen waren thuis gebroken en omdat het voor de 37 weken was moest ik direct naar het ziekenhuis. Daar kwamen ze geleidelijk opzetten en 9 uur na het breken van de vliezen was hij er. Bij de tweede thuis. Vliezen waren gebroken en de weeen begonnen direct. 3 uur later was hij er.
Bij mijn ouders! Haha. Daar waren we gaan avondeten en na het eten nog even een kopje thee en toen dacht ik... Is dit het? Was twee weken voor de uitgerekende datum dus had het nog niet zo snel verwacht. Lekker naar huis gegaan waar het door heeft gezet. Heel de nacht doorgegaan en om 6.00 's ochtend een prachtig mannetje heerlijk in ons eigen bedje. Bij deze zwangerschap ben ik weer erg benieuwd
Officieel begonnen de weeën 's nachts om 05.00 uur in bed. Ik werd wakker van wat buikpijn en een harde buik en moest enorm nodig plassen. Terug in bed voelde ik een kramp. Na 10 minuten weer. En vervolgens weer eentje na 10 minuten. Zo doorgegaan tot 8.30 uur. Toen stopte het. Om 12.30 uur gestript door de verloskundige (had toevallig die dag een afspraak staan) en daarna nog even naar de Albert Heijn. En daar, bij de broodafdeling, voelde ik weer een wee. Een flinke ook nog. Snel naar de kassa gewaggeld.. Uiteindelijk pas die volgende dag om 12.43 uur bevallen in het ziekenhuis. In die zin heb ik dus overal (thuis, winkel, ziekenhuis) weeën gehad
Lastig te zeggen omdat de voorweeen langzaamaan over gingen in echte weeen... Voorweeen thuis, 's avonds nog een rondje gewandeld en toen moest ik wel af en toe stilstaan om ze weg te kunnen zuchten... Nog later die avond braken de vliezen en niet lang daarna werd wel duidelijk dat het echte werk begonnen was