Hier heeft het niet voor een bevalling gezorgd (40+6). Maar wel van 1 naar 3 cm gestript. Ook wel fijn! Ik heb wel heel veel harde buiken gehad. Het deed zeker iets met mijn lichaam iig. Nog altijd voel ik me niet meer zoals voor de strippoging. Ook meer moe nu. Gefeliciteerd met jullie dochter!
Hier ook gestript afgelopen vrijdag bij 40.4 weken, maar nog geen baby Morgen de volgende strippoging, maar ik verwacht er eigenlijk niets van. Wil gewoon alles geprobeerd hebben, voordat ik ingeleid wordt.
Ik las dat ze in principe strippen vanaf 41 weken, maar het kan dus al wel een paar dagen eerder...? Spannend aangezien ik woensdag dus voor controle moet en dan 40+4 ben...
Sorry voor mijn late reactie, niet eerder jou berichtje gezien. Mijn verloskundigen strippen dan niet omdat je kans hebt dat de navelstreng nog onder het hoofdje door schiet of dat er een handje langs het hoofdje schiet en dan vast kan komen te zitten. Ik weet niet of dit protocol is van 'mijn' praktijk of dat ze overal die regel aanhouden. Hopelijk heb ik vanmiddag meer geluk, inmiddels van 41 weken en nog geen teken van een naderende bevalling.
Hier ook bij een tweede of volgend kindje 40.4 weken. Dacht, maak er meteen even gebruik van, maar helaas! Had ook al flink wat ontsluiting, misschien dat dat ook scheelt. Niet dat het me een baby heeft opgeleverd
Hier komt naar alle waarschijnlijkheid vanmiddag de verloskundige langs om te strippen.ze is heel druk dus ze hoop dat ze tijd heeft vanmiddag. Anders komt ze zoiezo morgen langs. Ben nu 40+6 van mn eerste kindje. Ben erg benieuwd of het wat gaat doen, als ik het hier zo lees zijn er wel allemaal positieve ervaringen met strippen.
Thnx voor je reactie. Weer wat geleerd, nooit geweten. Morgen weer op controle en weer vragen of ze kunnen strippen, en dan zal ik dit eens aankaarten! Bedankt
Verschilt denk ik per praktijk/zkh én per situatie. Bij mij hebben ze bij de eerste met 40.1 gestript omdat ik vanaf 38 weken al aangaf lichamelijk helemaal op te zijn. Normaal zouden ze idd pas vanaf 41 weken strippen maar voor mij hebben ze toen dus een uitzondering gemaakt. Deze keer al eerder pogingen tot strippen omdat er sprake was van inleiden, en dan heb ik liever dat we eerst strippen proberen omdat dat minder ingrijpend is dan inleiden.
Nou..verloskundige is net langs geweest en heeft me kunnen strippen. Ze gaf aan dat eigenlijk alles al klaar was voor de bevalling maar dat ik alleen nog even weeën moet gaan krijgen. Dit zegt nu natuurlijk niet dat het strippen werkt maar wel fijn om te horen dat mijn lichaam verder wel klaar is om te bevallen. Het strippen zelf vond ik totaal niet pijnlijk. Je voelt dat er wat gerommeld wordt maar dat is het eigenlijk ook wel. Nu gaan we afwachten, ben benieuwd! Hoop dat ze bij jullie morgen ook kunnen gaan strippen en dat de baby's maar snel mogen komen.
Ik ben met 40.2 gestript en met 40.4 nog een keer. Ik had vanaf de eerste keer strippen bruin verlies en het was enorm aan het rommelen. Ik heb ook al die dagen met voorweeen gelopen maar het zette maar niet door. Uiteindelijk met 40.6 spontaan bevallen in 1.5uur tijd.
Ik lees bij veel dat het (de eerste keer) geen of weinig zin had.. Ik moet dus morgen naar de vk en weet niet of ze (al) wil strippen, maar mijn vriend moet morgen naar een begrafenis van iemand van het werk, en dat is best wel een eindje bij ons vandaan. Ook hebben wij geen auto dus hij rijd met iemand mee.. Handig denk ik dus om voor de zekerheid te vragen (áls ze willen strippen) om daar dan donderdag of vrijdag voor terug te komen? Want ondanks dat ik lees dat het geen zin had of lang duurde, ik lees ook van een paar dat het vrij kort na het strippen wel begon?
Hier met 41.1 gestript in de middag, diezelfde avond om 00:30 uur begon de bevalling! Van het strippen eigenlijk niets gevoeld, maar had toen al 1-2 cm ontsluiting en alles was 'soepel' aldus de verloskundige .