Bevallings verhaal

Discussie in 'De bevalling' gestart door priscil, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Vroeger kon je hier ergens toch ook je Bevallings verhaal plaatsen
    Ik kon het niet meer vinden dus dan maar zo

Mijn Bevallings verhaal

Maandag 7 september ...
    Vandaag ben ik precies 40 weken zwanger
    Ik begin me een beetje ongerust te maken omdat ik de baby weinig voel bewegen . Nu voelde ik haar wel vaker niet zo goed dus ik vond het niet nodig de vk te bellen.
    s'avonds en s'nachts zal ik haar wel weer goed voelen dacht ik nog .
    Die nacht bijna niet geslapen , ik voelde haar echt bijna niet , ik moest zo hard porren in m'n buik om haar maar een klein beetje te voelen.
    Maar met de angelsound hoorde ik haar gelukkig wel.
    De volgende dag ( 8 september) had ik een controleafspraak staan bij de vk . Dus ik zou het wel ff aankaarten bij ze.
    Eerst bracht ik m zoontje naar de psz en om half 11 was ik op m'n afspraak bij de vk.
    Er was een vk in opleiding die vroeg of ze mijn controles mocht doen, dat mocht wel maar ik zei wel dat ze dan haar collega er bij moest halen omdat ik zo weinig beweging voelde. Ze zei meteen al van , o dan sturen we je meteen door voor een ctg . Eerst luisterde ze nog naar het hartje en ging zij even aan m'n buik voelen , ze zei al van als ik dit doe moet je haar eigenlijk wel voelen bewegen want dit vinden ze erg vervelend . Nou ik voelde dus niks bewegen in m'n buik.
    Al het papierwerk werd in orde gemaakt voor het zh en om 11 uur reed ik daar naartoe voor een ctg .
    Ik belde m'n moeder nog of ze, als ik het niet zou redden, m'n zoontje uit school wou halen . En ik belde m'n man natuurlijk ook om te zeggen dat ik ff voor een ctg ging . Hoogstwaarschijnlijk ging ik voor niks want de vk zei nog dat ze honderden mensen door sturen en er maar zelden wordt ingegrepen.
    Rond 11.05 kwam ik aan in het zh. Ik mocht nog ff plassen en daarna op bed komen liggen . Die verpleegster
    maakte alle banden vast om m'n buik en stelde de monitor in . Daarna kwam er een oudere verpleegster die ff keek of ze het goed had gedaan .
    Om 11.28 zei die oudere dame al meteen dat ze zo wel een ander beeld wilde zien op de ctg de sinus liep nog niet naar behoren maar ik lag nog maar net dus er zou nog wel verandering in komen . Ook moest ik op m'n zij gaan liggen om te kijken of er verandering in kwam
    Ik vond het nu toch wel spannend worden en vroeg al of ik m'n man moest bellen. Ja zei ze doe maar want misschien houden we je wel hier.
    Dus ik belde m'n man dat hij niet moest schikken maar toch maar moest komen.
    Om 11.37 kreeg ik de schik van m'n leven . Opeens kwamen er drie artsen van verschillen de kanten aan stormen. "Zagen jullie dat ook?" Vroegen ze aan elkaar . Er was een enorme dip te zien op de scan en nog 1 en nog 1.
    "Wat nu?" Vroeg 1 arts "we gaan het nu halen " zei de ander
    Ze vroegen of m'n man in de buurt was. Maar hij was op z'n werk, zo'n 30 a 40 minuten rijden.
    "O nee" zeiden ze "daar kunnen we niet op wachten .
    Meteen werd ik uitgekleed m'n ring ging af er werd gevraagd naar allergieën ziektes en m'n gewicht
    Ondertussen belde ik om 11.39 m'n man en moeder om te zeggen dat ik nu een keizersnee zou krijgen .
    Terwijl ik met volle vaart over de gangen van het zh werd gereden werd alles uitgelegd . Ik dacht alleen maar " wat als ik te laat ben?" Had ik nou maar eerder aan de bel getrokken " schiet op haal haar d'r uit nu " enz enz....
    De lift werd voor ons vast gehouden de deuren vooraf geopend ik zag de lampen op het plafond voorbij gaan (net als in een film). Het zh was net een paar dagen open en we hadden niet eens de standaard keizersnede ok. D'r stonden 2 artsen klaar en de rest kwam ook binnen lopen . Er werd besloten een ruggenprik te doen ipv algehele narcose . En ze stonden echt de 2 minuten inwerktijd af te tellen.
    Het personeel was superlief,
    1 arts bleef naast me zitten alsof ze m'n man was en een arts maakte foto's en video's . Ondertussen werden de baby benodigdheden binnen gebracht . En
    kwamen er kinderartsen aan.
    De keizersnee werd uitgevoerd en om 12.06 was ons meisje vayèn geboren.
    Ze huilde niet meteen maar gelukkig bewoog ze wel genoeg . Ze werd meteen meegenomen en nagekeken.
    En gelukkig was alles goed ze had een score van 9/10 .
    Wat er nou met haar aan de hand was, in m'n buik, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
    Ze had de navelstreng om haar nek, maar die zat heel los, ze had in het vruchtwater gepoept maar het was verse poep. Dus dat kan het ook niet zijn. M'n man kwam rond 12.15/12.20 binnen en heeft de kleine dus niet geboren zien worden. Maar gelukkig was hij toch nog ff bij me in de ok.
    Hoe dan ook het belangrijkste is dat ze het gehaald heeft . En ze lijkt kerngezond !
    De eerste dagen fladderde ze nog veel met haar handjes wat duidt op een lage bloedsuiker spiegel en haar temperatuur schommelde in het begin maar nu doet ze het gelukkig prima !
    Zelf herstel ik gelukkig heel snel de dag na de keizersnee kon ik haast niet op m'n benen staan en ook overeind komen uit bed deed zo'n zeer. En ik heb natuurlijk geen gewone weeën gehad maar wel extra veel naweeën ! Auw
    Ik hoorde dat ik de volgende dag of de dag daarna al naar huis mocht en dacht hoe ga ik dat doen ? Hoe kan ik de trap op, douchen en naar de wc?
    Maar elke dag ging het gelukkig beter en na 2 weken ren ik de trap op en af alsof er niks gebeurd is!
    Ik werd gewaarschuwd dat je het geestelijk ook nog maar moet zien te verwerken. Maar dat gaat gelukkig ook goed ! Ik ben alleen maar ontzettend blij dat alles zo goed is afgelopen ! En wat scheelt is dat het zo'n makkelijke baby is! M'n oudste huilde echt onwijs veel en sliep bijna niet! Maar Vayèn is een onwijs tevreden meisje wat eigenlijk vooral huilt als ze honger heeft . De nachten maakt m'n man haar na 4 uur wakker voor d'r fles en overdag krijgt ze na drie uur d'r fles!
    Ze woog maar 3030 bij de geboorte en was 46 cm dus het is een klein meisje. Als ze wat zwaarder was geweest hadden we haar wel laten doorslapen .
    Zo raar bij m'n zoontje had ik zo'n onwijs makkelijke bevalling dat ik nu vooraf werd gewaarschuwd dat ik op tijd de vk moest bellen omdat ik anders misschien alleen of onderweg zou bevallen ! Dit scenario had ik nooit verwacht .
    Wat ben ik blij dat ik die dinsdag een afspraak had staan bij de vk en dat ze me serieus namen en wat ben ik blij dat de artsen zo snel ingrepen.
    Het was heftig maar ook zo bijzonder
    Wij zijn zelf niet gelovig maar het is zo toevallig , op de dag van m'n zwangerschapstest overleed m'n schoonvader en nu werd ze geboren op de verjaardagsdatum van m'n schoonmoeder die een jaar eerder overleed. Gek he!?
    Het ene leven gaat en het andere komt.

2. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een verhaal, zat echt met open mond te lezen.
    Wat superfijn dat alles goed is afgelopen en dat het zo goed gaat met jullie meisje :D
    En idd, geweldig dat iedereen zn werk zo goed heeft gedaan!

Nog van harte gefeliciteerd met jullie kindje!

3. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Sjeetje, wat heftig meid. Gelukkig is alles goed met jullie kleine meid en herstel jij ook goed. Nu lekker genieten van je gezinnetje!

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat fijn dat alles goed is gegaan! De emotionele verwerking komt ook vanzelf. Lekker genieten!

Deel Deze Pagina