Seizoensplaats

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    #1 Youtan, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    Wie heeft er een Seizoensplaats? En hoe bevalt dat? Waar staan jullie en wat kost dat ongeveer? Hoeveel mensen mag/kan je aanmelden per plek?
    Wat zijn de positieve punten van 'jouw' camping?

Wij denken nu aan een plek op Beekse Bergen. Gewoon eens een jaar proberen. Onze dochter heeft het zo vreselijk naar haar zin gehad op de camping afgelopen week, dat we het wel willen proberen.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
    Als je naar beekse bergen wilt, gewoon even bellen, wat hun prijslijst is en hoeveel mensen e.d. daarbij horen.

Mijn schoonouders hebben altijd een voorseizoensplek ergens in nederland ieder jaar weer ergens anders, deze kosten vaak tussen de 750-1300 euro, afhankelijk van de locatie, en faciliteiten op de camping (ze hebben vaak wel een luxere camping, dus met overdekt zwembad, speel activiteiten voor kinderen en nette douche/wc gebouwen met wcpapier;)). voor een seizoensplaats kom je dan vaak richting de 2000 euro.
    niet alle campings hebben een seizoensplek, soms zijn er campings die alleen voor en na seizoensplekken hanteren.

Succes

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik weet wat Beekse bergen ons gaat kosten, daarom wil ik een beetje weten wat anderen kwijt zijn op een andere camping. BB is luxe, dat weet ik, zwembad, Speelland, leuke animatie voor de kindjes.
    Bij Beekse bergen zullen we ongeveer 2300 per seizoen kwijt zijn, incl hond. We gaan als zondag kijken naar de plaatsen daar of ons dat bevalt.

Alleen voor of naseizoen, vind ik al snel duur hoor, april-juni. Moet je het toch wel treffen met het weer. (Voor €1000, na €1300)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben het een paar keer gedaan, op SVR-campings altijd.
    Wij deden altijd een voorseizoen, van april t/m juni of soms half juli, net wanneer de schoolvakanties begonnen hield het op.
    De laatste keer betaalden we voor ons gezin 575 euro, de plaats was 550 voor caravan + 2 personen en voor onze oudste zoon moesten we 25 euro extra betalen, de andere twee waren nog gratis, maar achteraf kwam er nog zowat 300 euro bij voor stroom, water en toeristenbelasting. Dat vond ik eigenlijk wel een beetje veel.

Het is wel heerlijk, zo'n voorseizoenplek. Ieder weekend ben je een beetje op vakantie. Het nadeel is dat je thuis voortdurend aan het in- en uitpakken bent en dat je niet echt meer toekomt aan dingen in huis, omdat je elk weekend zowat weg wilt.

Tip: neem een camping niet te ver van huis. Wij hebben 1x in Drenthe gestaan, dat is voor ons bijna 200 km en dat was niet te doen. Vrijdagavond kwamen we vaak pas om 9 uur aan, want na ons werk en midden in de avondspits. En zondagmiddag moet je dan ook alweer bijtijds naar huis, omdat iedereen de volgende dag weer vroeg op moet.
    De laatste keer stonden we een half uur van ons huis en dat was veel beter. Ik moest de meivakantie gewoon werken en dat kon vanuit de caravan, dus man en kids waren lekker op vakantie en ik elke avond ook.

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hadden vorig jaar een seizoensplaats koste bijna 2000 euro.
    Was leuk maar zomers had ik nou niet echt het idee dat ik op vakantie was, was gewoon een beetje een tweede huis.
    En idd niet te ver van huis wij moesten 5 kwartier en was toch echt wel z,n max.
    Ik wil proberen volgend jaar een voor seizoen.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben een Seizoensplaats op een camping in Drenthe. Een half uur a 45 minuten rijden.

Da's leuk. Al ben ik het wel met bovenstaande eens dat je veelal aan het in- en uitpakken bent.

Ook hebben we veel heen en weer gependeld tussen huis en camping. Daardoor weinig vakantiegevoel.

Wij hebben dit jaar voor een Seizoensplaats in de buurt gekozen omdat mijn man geen zomervakantie had .

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Wij moeten ook een uur rijden naar Tilburg/Hilvarenbeek. We willen idd dan volgend jaar ook niet op vakantie naar het buitenland.

Hoe deden jullie dat met een vloer in de voortent? Met pallets?

8. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hadden balken neergelegd en daarop platen geschroefd.

9. Polletjepiek

Mijn man heeft er een houten vloer in gelegd. In de Hele voortent

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wij hebben gekozen voor een jaarplaats. op een camping 45 minuten bij ons vandaan, ivm werk van mijn man. Het is een niet al te grote familie camping met zwembad (overdekt maar wat open kan) met een apart kinderbad, ook overdekt. verder wordt er in de vakanties een animatie programma aangeboden, omdat de camping niet te groot is kon mijn zoontje dit jaar steeds alleen overal heen, ze gingen met de bel rond en hoppa weg zijn ze. erg kindvriendelijk dus. wij zijn om en gaan het volgend jaar een heel seizoen proberen. we zullen rond de 1800 euro kwijt zijn omdat het een jaarplaats is. ze hebben ook seizoensplekken dan ben je rond de 1200 euro kwijt, kan iets bijkomen afhanelijk van de grote van je gezin en de plek die je kiest.

11. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Zo hadden wij dat ook gedaan ja.

12. Polletjepiek

Onze "buren" hadden een vloertje van pallets.

Deel Deze Pagina