Hoi Iemand dit syndroom gehad ( ontsteking van aanhechting borstbeen). Zo ja, na hoelang was het over. En heb je het daarna nogmaals gehad? Alvast bedankt.
Hoi ik heb het maar ik dacht ook altijd dat het chronisch was? Nou ja ik heb het in ieder geval wel chronisch wel dat ik er sommige perioden meer last van heb dan anders als ik bijvoorbeeld veel getild heb of veel voorover heb gezeten speelt het weer op...
Vandaar mijn vraag ook. De info die ik vind is erg tegenstrijdig. Dus benieuwd naar ervaring. Bij jou chronisch, mmhhhhh dat is goed balen!
Het kan wegtrekken maar ook voor eeuwig blijven.. Hier ruim anderhalf jaar en geen verbetering te merken..
Ik heb het altijd. In de winter en tijdens mn eerste zwangerschap meer last van dan normaal. Ik slik in de winter ook veel diclofenac tegen de pijn en ontsteking.
Ja ik heb t, maar ok heb t ook gronisch, wist niet beter dan dat het alleen in gronische vorm bestond, want iets wat tijdelijk is dat is geen syndroom zover ik weet
Hier al 10 jaar chronisch,met koud weer en vochtig weer heb ik er het meest last van.tijdens de eerste zwangerschap bijna geen last van gehad.hier helpt ibuprofen 600 mg of 800 mg het beste.diclofinac voel ik me beroerd bij,je leert er mee leven en niet elke dag is het erg pijnlijk
ja hier ook. Zolang je er niet op drukt, gaat het wel. Maar ik heb t 1x echt heftig gehad, ik gun t niemand.
Inderdaad een hele vervelende aandoening, ik heb `t ook chronisch. De ene periode veel last en dan weer een tijdje wat minder. Mijn borstbeen knakt trouwens ook regelmatig, zijn er meer die hier last van hebben?
Ik heb het helaas ook chronisch vorig jaar heel veel aanvallen gehad (dacht dat ik wat aan mijn hart had) toen een paar maanden niets en dan weer eens een paar aanvallen gaat in periodes maar als ik erop druk doet het zoiezo heel veel pijn.
Nou voor de afwisseling een positief verhaal. Mijn moeder heeft het afgelopen zomer gehad. Behoorlijk heftig. Na een poosje is het weer over gegaan en tot nu toe nog niet teruggekomen. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt.
Ik had ook de diagnose tietze gekregen. Ik vond het maar vreemd hoe dat nou ineens kon, verrekte van de pijn bij borstbeen en kon bijna niks. Eigenwijs als ik was heb ik de medicatie geweigerd en ben ik op onderzoek gegaan. Ik ben geëindigd bij een orthomanueel arts om mij te laten onderzoeken. En wat bleek? Bijna al mijn ribben stonden scheef, sommige minimaal maar toch! Dit gaat lange tijd goed, totdat je spieren en pezen op gaan spelen (tietze klachten). Na twee sessies was de pijn weer weg en hoef ik maar 1x per jaar een 'onderhoudsbeurt' om de pijn weg te houden. Nu moet ik wel zeggen dat niet elke orthomanueel arts een (minimaal) verschil kan opmerken. Mocht je een goede zoeken, pb me dan even.
Hier ook bekend mee, ik heb gewricht reuma en daarnaast sinds een paar jaar Tietze. Hier is het echt soms een aanval dat ik amper kan ademen niet liggen, niet lachen bukken of niezen en na ongeveer een week is het weer helemaal weg, behalve dat het gevoelig is als je er op drukt, tja niet drukken dus . Laatste aanval is hier al 9 maand geleden ongeveer.
Mijn man heeft het ook. Chronisch, maar wel met flinke tussenpozen. Dit wil zeggen dat er maanden overheen gaan voor hij er weer last van heeft. Hij slikt dan ook diclofinac. Als hij er vaker last van zou krijgen zouden wij ook opzoek gaan naar andere behandelwijzen. Want de pijn is enorm en andere vormen van verlichting zou toch wel fijn zijn dan.
Mijn zusje heeft het ook door (chronisch) en krijgt om de paar maanden speciale spuiten en die helpen haar heel goed.
Meiden bedankt voor alle reacties. Zijn er meer dan ik gedacht had. Donderdag te horen gekregen dat ik dit heb. Al 7 weken klachten.ben benieuwd hoe het verloop zal gaan maar hou jullie reacties in mijn achter hoofd. En eventuuel wat ik zou kunnen doen