ervaring syndroom van tietze

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Hoi
    Iemand dit syndroom gehad ( ontsteking van aanhechting borstbeen). Zo ja, na hoelang was het over. En heb je het daarna nogmaals gehad? Alvast bedankt.

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hoi ik heb het maar ik dacht ook altijd dat het chronisch was? Nou ja ik heb het in ieder geval wel chronisch wel dat ik er sommige perioden meer last van heb dan anders als ik bijvoorbeeld veel getild heb of veel voorover heb gezeten speelt het weer op...

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Vandaar mijn vraag ook. De info die ik vind is erg tegenstrijdig. Dus benieuwd naar ervaring. Bij jou chronisch, mmhhhhh dat is goed balen!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het kan wegtrekken maar ook voor eeuwig blijven.. Hier ruim anderhalf jaar en geen verbetering te merken..

5. Maia

Maia Niet meer actief

Bij mij is het ook chronisch. Ik heb er de ene periode meer laat van dan de andere.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb het ook chronische nu al 4 jaar last van en nog niet weggeweest helaas

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb het altijd.

In de winter en tijdens mn eerste zwangerschap meer last van dan normaal.
    Ik slik in de winter ook veel diclofenac tegen de pijn en ontsteking.

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Oké dus nog niemand waar het bij over is gegaan helaas...... Blijf benieuwd naar meer ervaringen.

9. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja ik heb t, maar ok heb t ook gronisch, wist niet beter dan dat het alleen in gronische vorm bestond, want iets wat tijdelijk is dat is geen syndroom zover ik weet

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb wel periodes dat ik er weinig tot geen last van heb, meestal bij droog zomers weer...

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier al 10 jaar chronisch,met koud weer en vochtig weer heb ik er het meest last van.tijdens de eerste zwangerschap bijna geen last van gehad.hier helpt ibuprofen 600 mg of 800 mg het beste.diclofinac voel ik me beroerd bij,je leert er mee leven en niet elke dag is het erg pijnlijk

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ja hier ook. Zolang je er niet op drukt, gaat het wel. Maar ik heb t 1x echt heftig gehad, ik gun t niemand.

13. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Inderdaad een hele vervelende aandoening, ik heb `t ook chronisch. De ene periode veel last en dan weer een tijdje wat minder.
    Mijn borstbeen knakt trouwens ook regelmatig, zijn er meer die hier last van hebben?

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik heb het helaas ook chronisch vorig jaar heel veel aanvallen gehad (dacht dat ik wat aan mijn hart had) toen een paar maanden niets en dan weer eens een paar aanvallen gaat in periodes maar als ik erop druk doet het zoiezo heel veel pijn.

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nou voor de afwisseling een positief verhaal. Mijn moeder heeft het afgelopen zomer gehad. Behoorlijk heftig. Na een poosje is het weer over gegaan en tot nu toe nog niet teruggekomen. Ik hoop dat dit voor jou ook geldt.

16. natjes

natjes Niet meer actief

Ik had ook de diagnose tietze gekregen. Ik vond het maar vreemd hoe dat nou ineens kon, verrekte van de pijn bij borstbeen en kon bijna niks.
    Eigenwijs als ik was heb ik de medicatie geweigerd en ben ik op onderzoek gegaan. Ik ben geëindigd bij een orthomanueel arts om mij te laten onderzoeken. En wat bleek? Bijna al mijn ribben stonden scheef, sommige minimaal maar toch! Dit gaat lange tijd goed, totdat je spieren en pezen op gaan spelen (tietze klachten).
    Na twee sessies was de pijn weer weg en hoef ik maar 1x per jaar een 'onderhoudsbeurt' om de pijn weg te houden.

Nu moet ik wel zeggen dat niet elke orthomanueel arts een (minimaal) verschil kan opmerken. Mocht je een goede zoeken, pb me dan even.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Hier ook bekend mee, ik heb gewricht reuma en daarnaast sinds een paar jaar Tietze. Hier is het echt soms een aanval dat ik amper kan ademen niet liggen, niet lachen bukken of niezen en na ongeveer een week is het weer helemaal weg, behalve dat het gevoelig is als je er op drukt, tja niet drukken dus :D. Laatste aanval is hier al 9 maand geleden ongeveer.

18. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Mijn man heeft het ook. Chronisch, maar wel met flinke tussenpozen. Dit wil zeggen dat er maanden overheen gaan voor hij er weer last van heeft. Hij slikt dan ook diclofinac.

Als hij er vaker last van zou krijgen zouden wij ook opzoek gaan naar andere behandelwijzen. Want de pijn is enorm en andere vormen van verlichting zou toch wel fijn zijn dan.

19. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Mijn zusje heeft het ook door (chronisch) en krijgt om de paar maanden speciale spuiten en die helpen haar heel goed.

20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Meiden bedankt voor alle reacties. Zijn er meer dan ik gedacht had. Donderdag te horen gekregen dat ik dit heb. Al 7 weken klachten.ben benieuwd hoe het verloop zal gaan maar hou jullie reacties in mijn achter hoofd. En eventuuel wat ik zou kunnen doen

Deel Deze Pagina