Wie heeft er kinderen onder de 2 jaar en een pup?

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie84, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden :)

Wij zouden graag weer een hond willen. Vorig jaar is onze laatste jack russell overleden en we missen het best wel.
    Nu hebben wij 2 meiden, de jongste wordt eind van het jaar 2. Het lijkt me best zwaar om een pup op te voeden tussen de kleine kids. Hoe ervaren jullie dat? Is het meegevallen of juist tegen gevallen?
    Een fokker waar ik bevriend mee ben heeft nu een nest pups, en mijn favorietje is nog niet besproken. Het volgende nest staat pas eind volgend jaar op de planning..
    Ik vind het moeilijk om een beslissing te nemen omdat ik het soms best zwaar vind met mijn jongste, die niet te makkelijkste is.

Alvast bedankt voor de reacties en tips!

2. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik heb 3 kids bijna 6 net 4 en bijna 1. Pup is 4 mnd en gaat prima

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    En de nachten met een kleine pup? Mijn hondjes hebben heel lang nog snachts een keer er uit gemoeten toen ze jong waren. Mijn jongste slaapt ook nog niet altijd door dus ik ben bang dat ik dan helemaal geen slaap meer krijg ;) Of valt dat mee?

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb 2 kids. Van bijna 6 en van 3.
    Valt me heel erg tegen. We hebben een 'pup' van nu bijna 7 maanden en hij is sinds hij 8 weken is bij ons. Zindelijk krijgen was gelukkig zo gepiept maar ik merk dat de aandacht die hij nodig heeft, ik hem niet altijd kan geven. En ik vind het vooral pittig om de kinderen op te voeden icm de hond.
    Hoe leuk en gezellig ik het ook vind en ik ben echt dol op het beestje.. achteraf gezien hadden we moeten wachten tot de jongste ook naar school ging.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Onze timo (een cocker) is nu een jaar. De kids waren dus 3 en 1 toen hij kwam.
    Ik vond het wel pittig, had meer werk aan de hond als aan kids. Inmiddels gaat het super en hoort hij er echt bij!
    Onze vorige hond was een cavalier king charles en is plotseling tijdens onze vakantie overleden, hij was maar 5 jaar. Het gemis was zo groot dat we besloten een nieuw maatje te zoeken.
    Ondanks het "zware" echte jaar ben ik blij dat hij er is!

6. chila

chila Niet meer actief

Ik heb een dochtertje van bijna 10 maand en een hond van 3 en sinds een maandje een pup van nu 12 weken erbij. Gaat prima!
    Het is een hele rustige hond, heel lief, luistert goed en de kleine vind het ook leuk. En de pup de kleine ook.

7. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Dochter was 8 mnd toen onze staf kwam, andere hond was net 4 dagen overleden, en ik was een week of 10 zwanger van nr 2 ..
    Druk jup .gezellig dat ook en natuurlijk veel liefde. .
    Hond word dec 2 zoon is net 1en dochter 2, 5..
    Heel consuquent zijn, zowel dochter als zoon zijn niet bepaald rustige kids ma dat s juist gezellige ervan..
    Verder is er savonds altijd ff tijd voor de hond als kids op bed zijn ook loop minimaal een uur per dag.
    Daarnaastvveel bos en fietsen daardoor heb ik een rustige hond in huis die niets sloopt en vervelend is..

Succes
    Gr gemma

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij hebben ook een pup die is nu 4 maanden. De oudste is 7 dan mijn dochter van 2,5 en mijn dochter van 6 maanden en een post natale depressie ;) dus heel zwaar is het wel maar dat ligt niet zo zeer aan de hond vindt het juist heerlijk lekker een paar keer per dag erop uit om te wandelen en onze hond slaapt in de bench overdag of als ze zat is van de kids gaat ze daar ook gewoon in liggen. Omdat we lekker veel wandelen is ze thuis gewoon rustig en ligt ze te slapen, sinds deze week begint ze de middelste ook meer te accepteren met op schoot liggen en dat ze gewoon kan aaien en spelen op de grond gaat nu ook goed...

De eerste nacht is ze er een keer uit geweest daarna nooit meer 's nachts gepiept of dat ze eruit moest ze was heel snel gewend en gelijk zindelijk kwam ook uit een heel goed nest ze was 9 weken toen ze bij ons kwam en was al zindelijk en kon aan de riem lopen...

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier sinds begin september een Parson Russel Terriër van toen 15 weken erbij. Mijn zoontje was toen 15 maanden. Het is een werkertje, dus af en toe best pittig om haar genoeg aan de gang te houden, maar ze is erg lief met de kleine en verder heel makkelijk.
    Ze was natuurlijk al wel wat ouder toen we haar kregen, dus zindelijk was ze nagenoeg al. Bovendien hebben wij een loeier van een tuin, dus kan haar wat vaker in de tuin laten als ik even aandacht bij mijn zoontje nodig heb en zij ook graag wat wil.

10. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    ons dochter was een half jaar toen we hond namen vond het vrij zwaar het eerste jaar is pittig met een pup moet veel leren aandacht waar je niet altijd tijd voor hebt ik had achteraf nog geen hondje genomen...

11. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij kregen onze pup toen ik 5 maanden zwanger was van onze oudste.
    Het was een Boerboel pup, en qua opvoeding heb ik best op m'n strepen moeten staan.
    De basis was gelukkig al gelegd voor dat mijn dochter geboren werd.
    Ik vond het prima gaan, de nachten waren absoluut geen probleem. Hij had vanaf het begin een bench met een heerlijk matras er in. Naast hem lag een warme kruik, wat knuffels en een tikkende wekker. Ik heb nooit uit m'n bed hoeven gaan voor hem.
    Ik had hem ook enorm snel zindelijk!

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben onze amstaff "pup" gekregen toen onze zoon 1 jaar en 4 maand was ofzo.
    Nu was dit wel een hondje van 7 maand jong maar deze kon helemaal niks.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het zwaar is en dan hoef ik nog niet eens de zindelijkheid en het alleen zijn te doen aangezien ze al wel zindelijk was en een paar uur alleen kon zijn.

Als je het leuk vind is het wel te doen maar je zal er flink in moeten investeren.

13. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn pup is al weer 2 jaar, maar vergis je er niet in hoe veel werk een pup is.
    Hoe veel tijd heb je? Werk je ook en je partner, hoeveel tijd besteed deze aan hond en kinderen? Een goede afweging maken is belangrijk. Heel veel succes!

14. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben een pup van bijna een half jaar. Mijn dochter is dan wel 3 jaar. Viel mij alles mee! We hebben haar gehaald met 7 weken en was binnen een week zindelijk en luistert ontzettend goed zonder dat we er heel veel tijd in hebben hoeven steken. Tis dan wel een Duitse Herder (uit een werklijn), weet niet of dat daaraan ligt of dat we 't gewoon getroffen hebben. Hebben er nooit 's nachts uit hoeven te gaan, en ook geen benchtraining ofzo. Ze accepteerde het gewoon, 's nachts was ze gelijk lief. Hebben er in het begin 10min bij gezeten totdat ze rustig lag in de bench. Dat hebben we in 2wkn afgebouwd.
    Wat ik wil zeggen is dus dat het ook allemaal heel erg kan meevallen. Ik heb expres gewacht tot mijn dochter wat ouder was, maar was achteraf nergens voor nodig.

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik nav alle reacties toch nog maar een jaar ga wachten. Ik wil niet dat ik de hond 'er bij moet doen', ik wil er wel echt van kunnen genieten. Zeker het eerste jaar is het gewoon veel werk, wat een stuk leuker is als je daar veel tijd voor hebt..
    Bedankt voor alle tips en verhalen!

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik denk dat het een hele goede keuze is.
    Helemaal als het de enigste hond is. Wij hebben dan nog de mazzel dat we er drie hebben dus dat onderling ook gecorrigeerd wordt.
    Het valt ons toch wel zwaar een jonge zeeeerrrr energieke hond en zwanger en een dreumes van 21 maand...

17. senta

senta Niet meer actief

Niet geheel antwoordt op je vraag onze zoon was net 4 dagen 2 toen er een pup in huis kwam, inmiddels is mevrouw volgende maand alweer 2 jaar en een gouden hond, het voordeel was echt zoonlief ging nog volledig mee in de buggy dus ik kon gewoon plassen met hem wanneer het nodig was, lees in de eerste week iedere 1,5 uur. Wij hebben haar gehaald in het weekend en alleen het weekend moest ze de nachten eruit, op zondag op maandag stond ik braaf om 1 uur , 3 uur en 5 uur naast mijn bed en mevrouw lag mij aan te kijken laat mij slapen en plassen ho maar, daarna zijn we gaan proberen en was het half 12 in de avond plassen en toen om half 6 als mijn man eruit ging weer. Nooit ongelukjes gehad.

En zoon en hond zijn 2 handen op 1 buik, een gouden hond zou het zo weer doen.

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb 2 honden en een dochter van 1,5 jaar. En ik vind t pittig.
    Wij hadden onze honden al voordat onze dochter kwam. Dat scheelde wel, want onze pup deed er 6 maanden over om snachts zindelijk te worden!
    Denk dus ook dat het heel wijs is dat je wacht haha, al is dat per hond verschillend :D

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Onze oudste werd 1 jaar toen wij een pup kregen dezelfde week kwamen we er achter de we ook zwanger waren. Dat was wel even zwaar, maar nooit spijt van gehad. Wij hebben labrador, hij en de kinderen gaan super samen ook toen ze klein waren. Alleen soms was de hond er enthousiast en rende hij onze zoon wel een omver die dan net leerde lopen. Maar alles valt af te leren. Maak me ook geen zorgen met onze 4e straks. De hond vind kleine kinderen nog stteds prachtig ook al word hij volgende maand 9 ;)

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk eerlijk gezegd wel dat het anders is als je een pup in huis neemt als je 1 kind hebt dan wanneer je meerdere kinderen hebt.. En dat bedoel ik niet lullig ofzo, maar ik begrijp achteraf gezien niet dat ik ooit dacht dat ik het druk had met 1 kind;)
    Er is altijd 'gedoe' in huis, altijd interactie tussen 2 kinderen, altijd een kind die iets van je wil etc. Ik merk dat de pup hier nog steeds reageert als de kinderen samen lopen te klieren, druk spelen etc. Er is ontzettend weinig rust in huis, ook al probeer ik dat wel te 'maken' af en toe.
    En de eerste weken/maanden met een pup is bijna alsof je er weer een kind bij hebt.
    Denk dat het verstandig is dat je nog een poosje wacht idd. Het beestje verdient veel aandacht en dat is nu gewoon even lastig.

Deel Deze Pagina