Ervaring tegelverf voor de badkamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Is er iemand die ervaring heeft met tegelverf voor in de badkamer (voor de muur)
    Mijn tegels kunnen wel een opkikker gebruiken, nu las ik dat er tegelverf bestaat, maar zou dat niet heel raar eruit zien? Of dof?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik heb tegelverf gebruikt in de keuken. eerst een universele grondverf eronder en als die droog is met de verf erover.

zal als mijn batterijen opgeladen zijn wel even een foto maken van het resultaat

3. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    hoi,

Dat gaat prima. Ik heb het in mijn vorig huis in de badkamer en keuken gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat de keuken een beter resultaat heeft gegeen. Misschien door het vele vocht op de badkamer dat het er iets minder moi uitzag als in de keuken. Het is in ider geval een prima oplossing voor als de tegels heel lelijk zijn en je niet wil of kunt beginnen aan een hele renovatie! Wel goed de instructies opvolgen, ok met grondverf enz. anders hecht het niet goed op de tegels.

ps: er tegnaan stoten is ook niet goed. dat geeft lelijke krasjes.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben het ook gebruikt, over de bruine badkamertegeltjes hebben we witte tegelverf gedaan. Het wordt niet zo mooi als echte tegels, maar het knapte wel enorm op. Alleen het gedeelte waar we douchten werd na een tijd een beetje gelig.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wij hebben het gebruikt in het toilet en wat een verbetering is het :D Wou dat we het ook meteen in de douche hadden gedaan ipv opnieuw betegelen:)

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt! Ik was net bij de Praxis daar kon ik het helaas niet vinden. Wie weet waar?

@Truusdemier: Een foto zou heeel fijn zijn!

7. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    Vreemd ik heb het toen gewoon bij de praxis gehaald. :(:

Ik denk dat elke bouwmarkt het wel heeft.

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik had bij de verf afdeling gekeken, misschien verkeerde afdeling?

9. daan32

daan32 Actief lid

3 nov 2008
    135
    0
    0
    hmm ik heb het toe gewoon gevraagd en die verkoper ging alles halen! Hahahhaha
    Probeer dat ook eens, scheelt misschien een hoop zoeken.

Groetjes

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    WAUW! Bestaat er écht zoiets? Loop ik nu al echt 3 jaar voor niks naar die lelijke tegels in de badkamer te kijken?!?!?! :confused:
    Ik ga gelijk op onderzoek uit!

11. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben het onlangs ook gedaan in de douche. Het is zeker een opfrisser... vind het alleen wel een beetje prijzig [je hebt namelijk best veel potjes nodig].

Gamma heeft het ook ;)

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik had het in een vorig huis ook, zag er best oke uit, onthoud alleen dat je de muren dat niet met een schuursponsje kunt poetsen :oops: :)

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Het wordt wel snel geel, is mijn ervaring.
    Maar als opknapbeurt wel geschikt.

Hope

14. wonderteam

Tinkerbel, het is van alabastine en dat staat in een apart vak. Karwei eigenmerk hefet het ook. Wel stukken voordeliger ,maar net zo goed ;) Staat naast de alabastine.

15. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Dank je wel!

Kan je wel gewoon als het eenmaal gedaan is het gewoon met een zacht sponsje en wat allesreiniger het schoonhouden?
    Of heb je daar ook speciaal spul voor nodig.
    En dat gele is toch alleen maar op de plek waar je doucht? Kan je dan gewoon even bijhouden om het jaar ofzo?

16. ProudMum

17. ProudMum

18. ProudMum

Het moet weer opnieuw hoor, maar het was wat donkerder. Dit zit er al 4 jaar op!

19. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    mooi hoor!
    Nu ben ik echt overtuigd, ik ga het doen.

bedankt hé voor je foto en tijd.
    Gr, Tinkerbel

20. wonderteam

Ik houd het bij met een doekje en gewoon allesreiniger. Bij ons is het vooralsnog niet geel geworden. Hopelijk gaat dat ook niet gebeuren ;)

Deel Deze Pagina