Wie o wie kan mij een beetje advies geven. Onze zoon heeft de fles vaak geweigert en ik ben er zowat aan onder doorgegaan. Veel heen en weer gestuur maar uiteindelijk goed geholpen door het CB waar het zkh liet afweten. Hij deed het nu al een week of 5 goed. Sliep van 7 tot 7 en afgelopen maandag de eerste testdag voor kma gehad. En nu wil hij de flessen weer niet, huilt veel en slaapt erg slecht. Help. Hij was dan ook zeer weinig gegroeid de laaste maanden. Nu was hij de laaste 3 weken flink gegroeid door het goed fles drinken en goede bijvoeding wat hij wel wat van eet maar nog geen half klein potje per keer. Maar hij groeide. Het CB advieseerde trouwens bijvoeding. Kan al wel weer huilen als hij de fles al weer weigert, zou het weer van voor af aan beginnen?? Iemand ervaring
Heeft hij geen spruw? Dat kan voorkomen zonder dat je het duidelijk ziet. Een spruwinfectie kan erg veel pijn doen in het mondje van een kind. Misschien gewoon eens een spruwbehandeling starten (dactarin orale gel of nystatine) en kijken of het wat doet? Succes!
Mij lijkt het wel duidelijk KMA als hij flessen weigert? Hoelang moet je doorgaan met testen? Anders morgen even de behandelend arts bellen en overleggen want zeker met een weekend voor de deur is het wel zo fijn als je kan stoppen met testen toch?
Mijn zoontje huilde vanaf dat hij 2 weken oud was bij de fles. Krijsen, niet willen drinken etc. Wij deden een uur tot 1,5 uur over een flesje. Later toen hij 4 maanden was ben ik bijvoeding gaan geven. En met 4,5 maand dronk hij geen 1 fles meer. Alles van de lepel. Pap (begin vanaf 4 maanden pap). Hij is nooit meer uit een fles of tuit gaan drinken. Hij is nu 11 maanden eet alles van de lepel en drinkt al 3 maanden uit een beker. Hij haat nog steeds opvolgmelk, waardoor hij nu aan de halfvolle melk zit. Bij ons is uit onderzoeken niks gekomen. Tja, dat hij baby melk niet lekker vind..? Je kan het proberen. Geen garanties natuurlijk. Wij zaten ook aan de KMA melk, reflux spullen etc etc. En dan blijkt het gewoon anti fles te zijn. Als je toch twijfelt aan KMA, dan snel oude melk weer geven, kijken of het veranderd. sterkte
Dank je allemaal, Onze internet deed het niet van het weekend dus lees het net. Ik heb inderdaad nadat hij vrijdag helemaal niets meer wilde hebben de kinderarts gebeld en als het zaterag nog zo was moest hij worden opgenomen. Ging iets beter en hij had geplast dus tot de testdag van maandag wachten. HIer weer onderzoeken, en de test is gestaakt omdat hij niet wil drinken. Moet maandag terug komen om te kijken wat ze nu gaan doen. Hij wilde ntrouwens zondag en gisteren wel zijn fruit en groente weer. EN vanochtend de fles. Daarna alleen de fruit. Lijkt me ook inderdaad geen flessen kindje maar wil ook geen pap van de lepel. Mijn oudste lust geen melk (dronk wel de flessen hoor) en mijn man lust geen melk zou ons zoontje dan de flessen melk ook niet lusten?? weet het niet meer maar wilde de test ook niet beinvloeden door nu weer andere voeding te geven wil het nu zelf ook weten. Anders maar meer bijvoeding en minder fles zal hij ook wel groot om worden toch??
Maar hoe zit het precies met die testen voor KMA? Wat voor melk krijgt hij nu? Zit je al op KM-vrije kunstvoeding? Veel kindjes met kma weigeren voeding waar ze ziek van worden, dat is zelfbeschermingsmechanisme. Had hij eerder negatieve ervaringen met drinken (door bijv KMA), dat voeding pijn of ongemak veroorzaakte? Hier kan ook een oorzaak in liggen. Ik zou dit goed uitzoeken en bespreken hoe je je kindje het beste kunt behandelen en benaderen. Hoe je hem op de juiste wijze weer aan het drinken kunt krijgen.