Ervaring temperamentvolle baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Noukie1805, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Dat is dan idd ook weer zo'n lastig punt ja. Wij gingen overdag al heel snel over op 3 flessen omdat ze graag brood, ruit en groente eet, dan hoeft ze alleen nog maar s ochtends een fles tussen de middag en voor het slapen. Dan heb ik eventueel nog een fles voor s nachts over...haha. Hoewel ze bij ons zeggen dat ze nog maar 600ml mag, maar ja das dan jammer. Wij zaten met 6mnd ook nog op 5 flessen hoor. Geloof ong met 7mnd dat ze overdag meer ging eten en minder drinken. Hier wil ze de fles nu vaak niet meer s nachts dus dan heb ik echt een probleem ;). Vannacht heeft ze vanaf half elf bovenop me gelegen. Ik kon haar niet eens naast me neerleggen :(. Vandaag weer kwijlen bijten en erg veel pijn in het mondje. Overal hobbels en bulten, arme schat. Dus nu denk ik ok kom maar op dan maar allemaal tegelijk dan hebben we het maar gehad :p

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    haha die van ons stond na haar geboorte in het ziekenhuis al te boek als "PITTIGE DAME" maar ja, ze is wel ontzettend lief

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja die ken ik ook!! wakker worden is ook echt WAKKER! dan hoor ik vaak van m'n omgeving: niet meteen er heen en laat hem nog maar ff liggen valt ie zo weer in slaap...ja doei! forget it!:D leuk geprobeerd maar dan gaat 'ie echt schreeuwen!!wakker is wakker en dan wil hij eruit!vaak is hij ook heel vrolijk na een slaapje al duurt het maar 20 minuutjes.ligt 'ie alweer te kletsen hihi!en tuitbeker heb ik van de week geprobeerd: zelfde reactie! die beker ligt meteen door de hele kamer hahaha! ach ik lach er maar om nu en hoe het verder gaat zien we wel...;)

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja je kan het maar beter snel gehad hebben, al die tanden ;)
    aha, ja met 7 mnd hebben wij ook kans om over te gaan naar 3 flessen. fruit gaat zeer goed, groente is op weg. brood hebben we nog niet gedaan. Maar merk nu al dat als ze goed fruit en groente eet, ze minder flessen wilt.
    Ach ja, het komt allemaal wel goed ooit ;) Heel veel sterkte nog!

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    owwwwwwwwwwwww wat herkenbaar!

Las al iets over borstvoeding... Mijn meissie kreeg op dag 1 in t zh (geplande keizersnee ivm stuitligging) al de bijnaam de Pittbull omdat ze zo tekeer ging op mijn tepels..

Hier gaat het ook van het ene uiterste in het andere... Ze is of harstikke vrolijk, uitbundig, druk, altijd met haar beentjes spartelen en veel babbelen...
    Of ze is BOOS!

Dat laatste vooral als het met spelen allemaal even niet snel genoeg gaat.. een speeltje dat te ver ligt e.d...
    Eten dat niet snel genoeg naar binnen geschept wordt..
    (Zelf eten, bv stukjes brood zelf mogen pakken gaat wel harstikke goed)
    of als we haar even willen laten ademhalen tijdens de fles ;)

Ik werk al jaren in het speciaal onderwijs, ook met temperamentvolle kids... Dus ik kan er eigelijk wel om lachen..
    Maar idd, je hebt er wel je handen vol aan!

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

poeh wat herkenbaar allemaal!
    Collin was al zo beweeglijk in de buik
    Ook zo'n stuk ongeduld trouwens, maar dat heeft ie zeer wss van mama :);)
    Hier geldt steevast het gezegde "de liefde van de man gaat door de maag en moet strikt optijd gegeven worden anders blér ik de hele buurt bij elkaar!";)

Het slaapritueel is bij ons dan gelukkig geen probleem; meneer valt overal wel in slaap en kun je hem zo wegleggen in bed.

Als het hem niet zint dat wordt hij echt zo wild, dan moet je uitkijken dat hij niet uit je handen glijd of dat je een blauw oog of tand door je lip oploopt

Maar verder is het een heerlijk mannetje, kan zichzelf prima vermaken (voor zover hij dat echt bewust doet) en begint nu ook al
    lekker interactie met ons te maken (lachen en brabbelen enz)

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Slapen is hier idd ook geen probleem (meer)
    Sinds ze veel meer speelt & rolt is ze na 2 uur altijd moe, en slaapt ze meestal snel..

De nachten zijn een tijdje wisselend geweest.. als ze wakker werd MOEST ze drinken... Ook al gingen we op ons kop staan dan zou ze zonder half flesje niet meer gaan slapen..

Hier zit het temperament vooral in het spelen en het eten..

Ze was hier trouwens ook al enorm druk en bewegelijk in mijn buik.. Lag in stuit, en duwde haar hoofdje altijd heerlijk omhoog..
    Voelde haar ook al vanaf week 13 bewegen.

8. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Das grappig idd hier was ze nl ook al behoorlijk hysterisch in de buik...haha. Toen zei ik al dat wordt nog wat ;). Het slapen blijkt hier toch echt door de tanden te komen. Ze krijgt nl al kiezen en ja dat doet zeer :( en dan het temperament erbij waardoor ze enorm boos wordt van het wakker worden en niet meer kan slapen :x Ach ja ben allang blij dat we nu weten wat haar toch dwars zit en dat het ooit weer over gaat!

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    in de buik kon die kleine ook erg aanwezig zijn. mn buik ging alle kanten op en vooral tegen me ribben ,auw!! alleen heel raar.. als er iemand anders was (op mij en mn vriend na) dan bewoog hij niet! nooit heeft iemand anders aan mn buik kunnen voelen hoe hij bewoog op ons na
    en dat gedrag deed hij na de geboorte ook. als mensen er waren ging ie altijd 'slapen' altijd ogen dicht. en moet zeggen dat ie ook zo eenkennig als de pest is vanaf heel vroeg ;) haha toch grappig dat je dat herkend van in de buik en nu

en dat eigenwijze ook al met de bevalling. dan krijg je zo'n hartslag meter op je buik waar hij zit en elke keer weer draaide hij zich weg. elke paar minuten moest ik op de knopje drukken. moest er op lachen toen alleen ging ze hem toen op een andere manier bevestigen, en dat was wat minder leuk

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben een pittige tante die duidelijk laat merken als ze het ergens niet mee eens is!
    Die alles bij elkaar krijst, met dingen gaat gooien, of zich om gaat gooien van boosheid!
    Gelukkig slaapt en eet ze verder wel enorm goed (eigenlijk al vanaf de eerste week ) maar ze laat zich duidelijk horen!

Al kan ze ook ontzettend lief alleen spelen enz. Maar ze wil ook alles ontdekken, Nee kent ze niet (misschien ook nog wel een beetje moeilijk op deze leeftijd ? ) en doet waar ze zelf zin in heeft (al gaat dat de laatste tijd wat beter met een iets strengere aanpak en negeren op sommige momenten ) En heeft een krachtige (gil) stem!

Maar het is echt een lieverd! We hebben verder weinig te klagen (oké behalve dan dat ze misschien iets rustiger zou mogen zijn op sommige momenten )

Deel Deze Pagina