Groene ontlasting baby (Friso H.A.)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Uk2011, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

#1 Uk2011, 22 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2011
    Onze Mini krijgt sinds hij 3 weken oud is Friso H.A. Hoe de ontlasting daarvoor was weet ik niet (kon zelf alleen voeden en meer niet op dat moment) maar sinds ik hem zelf verschoon zie ik in ieder geval alleen groene vrij dikke ontlasting.
    Zo'n 5x per week heeft hij ontlasting. Het poepen gaat meestal gepaard met flink wat gilletjes en huiltjes, en het is alsof je een tube verf leeg knijpt (zo'n drol komt er dan uit) maar wel vrij stevig. Wanneer hij ong. "10 cm" heeft gepoept, komt er wat gele ontlasting met witte stukjes er in, maar dan houdt hij weer op met poepen en is ook meteen rustig.
    Hij heeft overdag ook vaak last van krampjes, laat veel windjes, en krijgt daarom ook een beetje venkelthee door de voeding die ik ook met 10-20cc extra water aan maak. Tevens krijgt hij Cinababy druppen van VSM. Sinds we die geven, lijken de krampjes al minder te worden, maar de ontlasting blijft groen en stevig. Vooral nu hij wat grotere flessen krijgt (3x 160+5 / 2x 190+6) lijkt de ontlasting dikker te worden en heeft hij bij het poepen zelf meer last.

Na wat leeswerk hier op het forum, zie ik dat groene ontlasting met onverteerde voeding (en krampjes) te maken kan hebben.

Wat kan ik doen om het voor hem makkelijker te maken. Reageert hij misschien niet goed op Friso H.A. ?

Hij groeit trouwens wel goed op deze voeding: 1200gr boven geboortegewicht, hij groeit ong. 200gr per week.

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke kreeg ook "spinazie"-poep toen we zijn overgestapt op Hypo-Allergene voeding. Dit schijnt bij de HA-voeding te horen.
    Zelfs toen ze bijvoeding kreeg bleef het vrij groen, ook als ze worteltjes had gehad. Nu ze al een tijdje brood eet en minder melk krijgt heeft haar poep alle kleuren.

Op het CB zeiden ze destijds dat we aan de bel moesten trekken bij poep in de kleuren zwart, rood en wit. Al het andere was goed.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ah gelukkig maar. Dan hoef ik alleen maar een manier te vinden om de ontlasting wat dunner te maken zodat hij makkelijker kan poepen.
    Ik maak de 150/5 fles sinds een paar dagen aan met 160-170cc water ipv 150, op aanraden van mijn verloskundige. Mini heeft nu minder last van krampjes, alleen wanneer hij moet poepen (en het niet lukt) huilt/gilt hij.

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier ook groen en dat met de gewone standaard friso nr en nu sinds kort over op nr 2 en nog steeds groen.
    Vanmorgen knal knal oranje...de wortels van gister ;)

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

hahaha ja daar kan ik me iets bij voorstellen :p

hier net een vies geurtje uit de box, dus meneer maar even gaan verschonen: een flinke poepbroek, ZONDER gillen en krijsen! Normaal poept hij pas echt "door" wanneer de luier er af gaat, maar nu zat die al flink vol. Waar je al niet blij mee kan zijn he ;)
    die extra 20cc water werkt :) Ik had gister voor het eerst 170/5 geprobeerd na een aantal dagen 160/5, en ein-de-lijk poept hij zoals het hoort. :D

*happy mama*

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Groene ontlasting is normaal bij hypo-allergene voeding. Het is op een bepaalde manier bewerkt, waardoor je groene poep kunt krijgen. Niks om je zorgen over te maken!

Deel Deze Pagina