Zoals titel al aangeeft; HELP!!!!! sinds kort zit ik onder deze beestjes nadat ik buiten ben geweest! Voornamelijk als ik voerronde heb gedaan van pony’s/kippen… of ritje heb gemaakt. Met Google kom ik helaas niet verder… Lijken heel veel of teekjes… maar kruipen sneller. Misschien iemand die deze spinachtigen ook eens gezien heeft?
https://www.petsplace.nl/advies/bloedluis-bestrijden-kippen-vogels/?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIyprkqqKGgAMVfkRBAh1nKQ-DEAAYAyAAEgL-WvD_BwE&gclsrc=aw.ds#
Bloedluis. Meteen aanpakken. Diatomeeënaarde kopen en meteen mee beginnen. https://www.kippenhuis.nl/diatomeeenaarde-kippen
Hmmm…. Ik zie ze dus wel op onze gieter buiten zitten… maar in kippenhok, wat ook nauwelijks hout bevat zie ik niet zo snel iets… Waar doe ik nou verstandig aan hè.. want ik weet ook niet goed waar ik ze oploop. Dat probeer ik nu dus te achterhalen haha Hoe dan ook zal ik hok eens flink onder handen nemen voor t geval dat.. en kippen.
Bloedluis!! Gadver. Ben er net vanaf...had een nest in de spouwmuur. Zaten ook in mijn bed. Lekker met de stoomreiniger erover heen. En de bron aanpakken.
bloedluis hebben we hier wel eens bij de kippen gehad, die zijn wel echt roodachtig van kleur, zijn dat die van jou ook? ik kom ze zelden buiten het hok tegen, af en toe een enkeling. Wij maken tegenwoordig het hok schoon met dasty en gebruiken daarnaast diatoomeenaarde, ook in het zandbad van de kippen. Werkt veel beter dan al de rommeltjes die je overal koopt.
Getver! maar waaraan hebben ze zich dan gevoed? ze hebben toch pluimvee oid nodig om in leven te blijven?
Aan mij! Ik heb toch een jeuk gehad..ze kunnen max. 2 weken op ander bloed leven en zich niet voortplanten. We mochten het nest nog niet weghalen, want er zaten nog jongen in. Mijn stoomreiniger was mijn beste vriend. Nest weggehaald en ze zijn vertrokken.
Er zat een nest met broedende vogels in mijn spouwmuur. We zaten te wachten tot ze uitvlogen. Daarmee was ook de bron weg. Mijn man zat er helemaal onder toen hij het nest weghaalde. Daarna geen bloedluis meer.
Was ook een ellende. Duurde ruim anderhalve week voordat die vogels uitvlogen. Elke dag stofzuigen. Elke twee dagen beddengoed op 60 graden wassen en matras plus muur met de stoomreiniger. Vaseline langs de plintjes, zodat ze niet bij het bed konden komen. In het najaar laten we vogelpreventie aanbrengen. Dit wil ik niet nog een keer meemaken.
Zouden het geen vogelvlooien zijn? Vriendin had pas een plaag van die krengen in huis omdat er een duif haar nest had gemaakt op de zonnewering.