gezonde (kind vriendelijke) recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door julia6, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie deelt hier haar succes recepten die mijn kritische peuter wellicht aan het eten zet? Kind vriendelijk maar wel gezond dus. Bedankt!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Pasta met groene pesto, cherry tomaatjes, mozzarella en rucola

Pasta met spinazie, kip, pijnboompitten en boursin

Altijd een succes hier :)

Wat ook altijd wel werkt is groentesoep, daar doe ik dan heel veel groente door en dan eet mjn dwarse peuter ineens met smaak heel wat groente :p

3. tuc

tuc Niet meer actief

Lust hij/zij graag pannenkoeken??

Hier favo de spinaziepannenkoek en wat vanavond op het menu staat: pannenkoek met plakjes courgette en zoete aardappell

en mocht jouw kindje wel graag pasta met rode saus lusten maar geen groenten, dan pureer je die door de saus heen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak ook wel eens courgettepannenkoekjes met munt, valt hier erg in de smaak... Maar mijn dochter is dan ook een heel makkelijke eter.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    macaroni gaat hier gewoon heel veel groente door. zo ook met rijst en kip recepten.

boerenkool valt hier ook erg in de smaak.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Courgettesoep met een schep boursin erdoor. Je pureert het dus geen stukjes groente. Mijn kinderen vinden het heerlijk. Helemaal met een broodje erin dopen:)

Penne met broccolisaus is hier ook favoriet.
    Broccoli koken met bouillonpoeder.
    In een andere pan spekjes uitbakken, dan de broccoli pureren met scheut kookvocht en kookroom. Daar beetje kaas door laten smelten en mengen met de spekjes.
    Deze saus bij de penne doen.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    de lasagnette met spinazie, tomaat en rucola (van de appie) is hier favoriet bij zoontje.

Bij dochter is rijst met komkommer (met dressing van zoete chili saus en azijn) favoriet. En broccoli-courgettetaart met pesto en pijnboompitten.

Zoontje eet eigenlijk alles wel, dochter is vooral gek op rijst, komkommer, tomaat en broccoli.

8. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Pizza.

De bodem is van AH (verse bodem met tomatenpuree en kruiden erop). Echt alles kan je er vervolgens op doen. Ananas en schouderham vindt onze kleine het lekkerste. Soms paprika (hangt van haar bui af). 9 minuten in de oven en klaar!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hier ook 2 super makkelijke eters gelukkig..hier nooit geen trucjes uit hoeven halen om ze aan het eten te krijgen.

10. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Couscous met doperwten, cherrytomaatjes, garnalen, bosui en koriander.
    Pompoensoep

Gelukkig eten ze hier alles!

Deel Deze Pagina