Hallo allemaal. Ik heb jaren lang fulltime in de kinderopvang en verschillende taken van de zorg gewerkt. Toen onze eerste werd geboren, ben ik parttime gaan werken. Inmiddels is de tweede op komst. We zijn eind januari uitgeteld en dan is de oudste anderhalf jaar. Nu ben ik op het punt gekomen, dat ik graag thuis wil gaan werken i.v.m. de kinderen en de dure opvang. Helaas, heb ik niet de juiste branch opleidingen voor thuiswerk. Ik zit er aan te denken om mezelf om te scholen, maar vind het allemaal erg lastig. Hebben jullie verhalen en ervaringen die jullie willen delen? Als je thuis werkt, wat doe je dan? Zijn er ook mogelijkheden met het opstarten van een eigen bedrijf? Ik heb mezelf wel meteen aangemeld als gastouder, maar helaas blijven de aanmeldingen weg. Bedankt, Linda.
Ik heb na de geboorte van de jongste ruim een jaar thuisgewerkt als telefonisch enquêteur, geen vetpot, was ook mijn droombaan niet, maar praktisch gezien op dat moment wel handig. Ik werkte vooral 's avonds als de kinderen op bed lagen. Weet niet of ze nu mensen zoeken, maar volgens mij vragen ze MBO-niveau ofzo, je kunt kijken op bij TNS NIPO - CATI@HOME voor telefonische enquêtes, bij Annie.nl heb je geloof ik ook enquêtes, maar ook sponsors zoeken of telefonische verkoop.
Steeds meer bedrijven/instellingen maken het medewerkers mogelijk om thuis te werken. Zo werk ik in de jeugdzorg en ik kan ook thuis werken; telefoontjes, verslagen uitwerken enzo. Alleen doe ik het niet graag, ik vind het ongezellig, saai en ik doe veel minder dan wanneer ik op kantoor zit.
Ik kan in mijn baan gelukkig wel af en toe thuiswerken. Is wel makkelijk als er een monteur moet komen of zo. Ik werk thuis overigens juist vaak efficienter dan op kantoor, word ik toch minder afgeleid! Daarnaast ben ik recent ook nog een eigen bedrijf begonnen, wat ik de komende tijd wel hoop uit te bouwen, zodat ik misschien een dag minder kan gaan werken. Als je ook zoiets wilt, zou eveens kunnen kijken waar je interesses liggen en of daar misschien opleidingen in te volgen zijn (loi bijv.)...
Ik heb eens 2 maand geprobeerd om van thuis uit te werken... geen haar aan mijn hoofd die er nog eens aan denkt om het weer te doen. Een dagje of 2 als dochterlief ziek is of zo, daar kan ik mee leven, maar die 2 maanden waren een hel. Een hel voor mij, mijn kind en mijn werkgever. Ik moet nogal veel telefoneren voor mijn job en -klanten vinden het nu niet bepaald fijn om op de achtergrond een wenend kind te horen. -ik vind het niet fijn om al telefonerend te zien hoe mijn dochter weent en ik op dàt moment er niet voor haar kan zijn zoals het hoort -dochter krijgt de hele dag eigenlijk geen aandacht. Het enige voordeel wat je er aan hebt, is het uitsparen van opvangkosten...