Ervaring thuiswerken

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Edith1987, 2 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik wil toch even reageren ook al ben ik ondernemer. Ik werk voor 2 bedrijven en werk 4 dagen per week. Bij allebei de bedrijven 1 dag op locatie en voor allebei 1 dag thuis.
    De dagen dat ik thuis werk zijn redelijk druk. Daarom komt nu de ene dag mijn moeder oppassen zodat ik rustig kan werken.
    De andere dag werkt mijn man ook thuis. Dan wisselen we per 2 uur wie de zorg doet. Komt er wel altijd op neer dat er in het weekend ook nog wat gedaan moet worden.

    De opdrachtgevers vinden het allebei geen probleem. Niet als ik mijn uren niet red op het afgesproken moment. Als het werk maar op tijd af is.
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Okk bij jou ben ik benieuwd wat voor werk het is dat je doet!
    Ik overweeg ook om met mijn huidig werk te stoppen en voor mijn man als zelfstandige te werken, veel vanuit huis dan (met kids op school/opvang), zou dan gaan om documenten opstellen of herschrijven/corrigeren, berekeningen controleren ed
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Ik doe kantoorwerk thuis. Lezen of schrijven van rapporten en veel telefonisch overleg (zowel met collega's als met externen). Bij ons mag je zelf inplannen wanneer je thuis werkt. Natuurlijk moet je wel aanwezig zijn voor afspraken of vergaderingen. En je moet bereikbaar zijn.

    Met een kleine baby die veel slaapt kan je misschien nog een paar uur thuiswerken. Maar daarna echt niet meer. Ik vind dat je niet op kinderen kunt letten en echt aan het werk zijn. Als zelfstandige kan je dat natuurlijk zelf bepalen.

    Ik ben thuis erg productief. Juist door de vrijheid en de rust.
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik werk ook veel thuis. Gemiddeld twee dagen per week (werk 32 uur). Ik werk ook vaak in het weekend.

    Het bevalt prima en ik kan alles goed combineren met opvang en school.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    En wat doe jij voor werk?
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Het ene is in de it en het andere is docent .
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Leuk en hoe kom je dan zo daarbij?
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Je calculaties etc wordt lastig. Ik ben bi developer dus schrijf logica patronen, maak calculaties, maak rapportages voor management etc. In t begin krijg je dat hogere denkwerk waar een proceslijn aan vast zit wel voor elkaar terwijl die kleintjes slapen. Naarmate ze ouder worden en minder gaan slapen wordt t lastiger. Zodra ze gaan lopen en buiten de box gaan is t onmogelijk. Je moet hun in de gaten houden en intussen ben je met je werk bezig. Ik heb mn werk thuis dus aangepast qua inhoud. Op de zaak de complexere dingen, thuis de dingen die je neer kan leggen zonder weer opnieuw te moeten beginnen.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Helemaal mee eens. Ik ben ook absoluut nioet van plan om thuis te gaan werken als de kids er zijn, van dat multitasken word ik veel te moe;):D
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik heb een paar jaar in de it gewerkt. Vervolgens ben ik les gaan geven. Eind vorig jaar ontslag genomen en toen wilden ze me allebei inhuren :roflmao: Nu allebei, maar volgend jaar weer in dienst want ik vind dit toch te veel gedoe.
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    En voor wat voor soort werk werd je ingehuurd ?(ben benieuwd hoe zoiets nou gaat)
    En waarom vind je dit nu teveel gedoe?
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Lesgeven en it-werk. Meer details ga ik niet geven. Er zijn maar iets van 30 - 50 mensen die het werk doen wat ik doe in NL dus veel te herkenbaar.

    Gedoe: btw-aangifte, facturen, urenregistratie, te laat betaalde facturen, contracten, onderhandelen, klanten verder zoeken.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ok ik begrijp het
    Dank voor je reactie!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  14. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Als ZZPer maakt het ook uit ;) ik heb ook deadlines en omzet die gehaald moet worden, en dat gaat niet lukken als de kinderen thuis zijn als ik werk :)
     

Deel Deze Pagina