Hallo! Ik heb mijn zoontje gewoon in de maxi cosi, die ik in de auto in de gordel vastzet en als ik ergens kom moet ik dat ding weer loshalen want met de autogordel er nog om krijg ik mijn zoontje erniet uit en helemaal niet in. Wat is een handig (meegroei) autostoeltje voor zo'n kleintje? Hij is 5maanden en zo'n 7kilo. Het zou veel makkelijker zijn om een autostoel te hebben die gewoon vast in de auto zit! alvast bedankt! Groetjes renate
Misschien dat je kunt kijken naar zo'n base? van MC heb je een paar soorten zoals de family fix en de isofix, net welk type MC je hebt.. Met 5 maand moet je ze nog wel achteruit vervoeren, ze zijn echt niet sterk genoeg in hun nekje om bij een voorwaarts ongeluk de klap op te vangen. Dan blijf je, denk ik, toch met die gordels zitten..
Wij hebben een maxi cose base plaat in de auto liggen en dit werkt perfect. geen gedoe met gordels! Thijs is inmiddels 11 maanden en ruim 9 kilo en zit nog steeds in de maxi taxi. zolang hij er in past stoppen we hem er in want het is idd veeeeeeeeeeeel veiliger om je kindje achteruit te vervoeren. overigens kun je op die isofix plaat ook de volgende autostoel vastklikken, je koopt hem dus voor een langere periode dan maar een paar maanden.
het zal wel aan mij liggen maar ik heb die gordels altijd binnen 30 sec los.. Maar je kan z,n easybase kopen klik je hem gewoon daarin
We hebben twee auto's een toyota starlet en een avensis, in de starlet is het geen probleem, dan zet ik hem op de bijrijdersstoel (zit geen airbag) en die gordel klik ik zo dicht en gaat zo weer los, maar die in de avensis is wat korter en wanneer hij tijdens het vast maken wat inkort krijg je hem niet weer langer, te veilig! En ik zou het wel handig vinden om niet meer zo te hoeven slepen met zo'n maxi cosi. Zijn er geen vaste autostoeltjes die je achterste voren in de auto kunt zetten? Weet dat het belangrijk is je kind zolang mogelijk achterste voren in de auto te zetten.
Zover ik weet zijn er geen vaste autostoeltjes voor die kleintjes. Als je het echt een proleem vind kun je indd de base halen, dan hoef je hem daar alleen maar in te klikken. Ook hier gewoon in de gordels maar heb er geen problemen mee. Wij hebben een mercedes en hier klikt hij ook gelijk vast als hij inkort maar ik trek hem met 1 hand helemaal uit en dan zet ik met de ander hand de maxicosi vast en pas dan laat ik de gordel los en trek ik de Maxicosi strak in de gordel. Maar ik lees dat je het gesleep met de maxicosi beu bent....Tja daar is helaas geen oplossing voor Voorlopig zit hij daar nog even in.
Meid, koop zo'n family fix (als er isofix in je auto zit) of easybase systeem, dat is echt heerlijk. Je klikt de MC er gewoon in, geen gedoe met gordels.
Zou ook idd zo'n systeem aanschaffen, echt het geld waard! En je kleine zo lang mogelijk in de maxicosi houden.
Een poosje geleden was er op dit forum hier ook een topic over. Er werd toen verteld dat er autostoeltjes zijn die je ook achterstevoren kunt plaatsen.
ik heb een easy base in de auto staan. 40 euro op marktplaats. en gesleep met de maxi cosi?? waarom gesleep?? ik laat dat ding gewoon in de auto staan en neem alleen m'n kind mee aleen de eerste 2-3 maanden heb ik hem mee naar binnen genomen maar op een gegeven moment wordt dat met kind en al toch wel zwaar. dus nu laat ik hem gewoon in de auto. het is een autostoel dus die hoort in de auto. en daar hoef je niet mee te lopen slepen. gewoon lekker in de auto laten. als er later een grotere stoel in staat dan ga je die toch ook niet meenemen?
Wij hebben voor smurf no.2 een easybase gekocht. Heerlijk, klik-klak en vast (of los natuurlijk). Voor de eerste hebben we nu een stoel die achterwaarts staat maar die is echt niet geschikt voor een kleintje van 5 maanden, hij zit er heel erg rechtop in. Het is de BeSafe isofix iZi Combi X3. Reteduur maar goed we hadden het geld en we vinden het belangrijk genoeg. En met het oog op meerdere kinderen vonden we het niet zo'n grote investering.
Hier ook een easybase, ideaal! Maar in de auto van mn ouders laat ik de gordels altijd gewoon om de MC zitten en haal haar er dan uit, lukt mij makkelijk. Met terug erin zetten doe ik even haar beentjes onder de heupgordel door en zet ze verder vast. Ook heb ik vanaf een maand of 4 de MC altijd in de auto laten staan, in huis is het een sta in de weg en waarom zou je met de MC moeten zeulen? Straks bij baby 2 ook weer de easybase in gebruik en zodra 't handiger is, de MC in de auto laten staan. De enigste optie die je nu zou kunnen gebruiken ipv een MC is een 0+1 autostoeltje zoals de Romer First Class Plus - Kinderen 0 tot 13 kg - Autostoeltjes | Babypark
Ik had de gordels ook zo los en vast. Toen ze wat groter werden liet ik de mc in de auto staan. Ik haalde dan alleen de gordel los die over de beentjes ging, beugel naar beneden en nam onze kinderen mee.
hier ook een avensis en met die rotgordels toch ook aan een familyfix gegaan. Ideaal! ben er echt heel blij mee. Schijnt nog veiliger te zijn dan gordels ook
Ik sleepte ook altijd met de mc. Maar dat was makkelijk omdat ik altijd een verzameling aan tassen bij me heb. Ik zou voor een base op mp kijken. Voor de grotere stoel is het nog niet tijd. Onze dochter is ook pas echt met 9 mnd over gegaan (zeer kort dus nog ) maar dit was omdat ze klem zat met d'r bijna 80 cm en 11 kg. En het was krijsen. Met de nieuwe stoel klets ze alleen maar.. Moet ook wel zeggen dat ik de nieuwe stoel in lig stand heb staan. Maar zou echt even wachten tot de 9 mnd. Die paar maandjes zijn zo voorbij
Ik vind een maxicosi niet echt alleen maar een autostoel, zet hem ook heel vaak op de kinderwagen als ik bv de stad in ga ofzo en dat kan natuurlijk niet met een groter autostoeltje. Ik sleep de maxicosi mee omdat het beter voor mijn rug is om mijn zoon eerst in de maxicosi te doen en dan in de auto dan wanneer ik me een hernia moet bukken om hem er gelijk in de auto in te zetten, ik vind dat ongelooflijk onhandig. Moet dan sowieso de gordel los hebben omdat hij er anders niet in kan, dan moeten zijn riempjes nog dicht en dan de gordel. Dus wanneer ik hem al klaar heb zitten in de maxi cosi hoef ik alleen nog maar de gordel vast te maken in de auto. Ik wacht nu gewoon ff tot hij wat groter is en koop dan een ander autostoeltje.
Deze zijn ook om anaf de geboorte te gebruiken: Autostoeltjes tot 18 kg (groep 0+ 1) - Baby in de auto - DreamBaby